printlogo


کد خبر: 156065تاریخ: 1395/1/26 00:00
اخبار

در حالی فعالان کارگری و رسانه‌ها از عدم ارسال مصوبه شورایعالی کار درباره افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال ۹۵ از سوی وزارت کار به دولت گله دارند که اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرماها خبر داده این موضوع اصلاً در شورایعالی کار هم مصوب نشده است.
نمایندگان شرکت رویترز که در جریان تحریم‌ها بشدت علیه ایران فعال بود در دیدار با مدیران بین‌الملل و خزانه‌داری بانک مسکن خواستار همکاری بیشتر با این بانک شدند.
براساس آمار تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت 60 شرکت است که ارزش قطعی برآوردی آنها در حال حاضر 412 هزار و 638 میلیارد ریال و ارزش روز آنها 692 هزار و 945 میلیارد ریال عنوان شده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد، در نشست اخیر کمیته ماده ۷۶ تصویب شد دبیرخانه مستندات مربوط به مصوبه دریافت سود از دیرکرد تسهیلات بانکی به معاون حقوقی رئیس‌جمهور را ارائه و درخواست ابطال این مصوبه را مطرح کند.
در دومین نشست فنی نمایندگان افغانستان، هند و ایران متن توافقنامه سه‌جانبه «چابهار» برای ایجاد خط صادراتی و حمل‌ونقل بین‌المللی بین ۳ کشور نهایی شد.
رئیس کنفدراسیون صادرات از بخشنامه بیمه مرکزی برای ممنوعیت بیمه کالاهای وارداتی ورود موقت خبر داد و گفت: از این پس ورود موقت کالا مشمول بیمه نشده و تنها با ضمانتنامه بانکی امکان‎پذیر است.
اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰۰۰ تومانی قیمت این نوع گوشت در بازار خبر داد و  قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار را بین ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان و عرضه به مشتری بین ۳۲ تا ۳۳ هزارتومان اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد: امسال 9000 واحد صنعتی احیا می‌شود.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی فرآیند تسریع سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را تشریح کرد و گفت: برای دسترسی آسان سرمایه‌گذاران به اطلاعات مورد نیاز برای فعالیت اقتصادی، تا پایان خرداد امسال پورتال سرمایه‌گذاری به همین منظور راه‌اندازی می‌شود.
وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی ۱۲ طرح و مجتمع جدید پتروشیمی در سال ۹۵ گفت: ظرفیت تولید گاز مایع ایران از پارس‌جنوبی به ۱۴ میلیون تن افزایش می‌یابد.


پرداخت تسهیلات دریایی
با سود تک‌رقمی
صندوق توسعه صنایع دریایی از این پس همانند بانک‌ها عمل نخواهد کرد به همین جهت براساس اولین تفاهمنامه‌ای که بزودی در حوزه فناوری و صنایع دانش‌بنیان امضا می‌شود نرخ سود تسهیلات تک‌رقمی خواهد شد. به گزارش مانا، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در این‌باره گفت: ماموریت اصلی صندوق پرداخت تسهیلات برای ساخت، تعمیر شناورها و تامین منابع برای سازندگان است. مهرداد مظفری افزود: در سال 94 حدود 57 پرونده برای ساخت و تعمیر شناورها وجود داشت که حدود 1100 میلیارد تومان تقاضای تسهیلات برای ساخت و تعمیرات بوده است که از این میزان حدود 130 تا 150 میلیارد تومان آن برای پرداخت تایید شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی صندوق توسعه صنایع دریایی در استان‌های ساحلی گفت: این رویه برای مناطق آزاد کشور نیز در حال پیگیری است زیرا بسیاری از متقاضیان فرصت‌های سرمایه‌گذاری با خود دارند و صندوق می‌تواند از آنها حمایت کند.


گزارش پولشویی خوانده شد
گزارش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در دوران پسابرجام دیروز در نشست هیات‌وزیران از سوی وزارت اقتصاد ارائه شد. به گزارش مهر و براساس آخرین آمار مرکز اطلاعات مالی شورایعالی مبارزه با پولشویی که تا پایان سال ۱۳۹۴ ارائه شده، ۲ هزار و ۹۲۷ گزارش در ارتباط با معاملات مشکوک به این مرکز ارسال شده که از این تعداد، ۳۱۸ پرونده به دادسرا ارسال شده است. مرکز اطلاعات مالی شورایعالی مبارزه با پولشویی براساس اصل ۴۹ قانون اساسی که دولت را مکلف به جلوگیری و بازگرداندن درآمدها و ثروت‌های نامشروع و غیرقانونی کرده است؛ به بررسی ارتباطات مالی بین برخی افراد در پرونده‌های مشکوک پرداخته و گردش مالی مرتبط با این پرونده‌ها را رصد و نظارت کرده است.


Page Generated in 0/0058 sec