printlogo


کد خبر: 156068تاریخ: 1395/1/26 00:00
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
مخالفان امروز موشک می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم

گروه سیاسی: چند دهه از آن روزی که عده‌ای شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند تا آینده انقلاب را با چالش مواجه کنند گذشته است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها توانسته است استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را در مرزهای کشور حفظ کند بلکه با اعزام کلاه‌سبزها به سوریه- در کنار سپاه پاسداران- سنگرهای دفاع از انقلاب اسلامی را چندصد کیلومتر به بیرون مرزهای کشور توسعه داده است تا آنگونه که امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش می‌گوید اثبات کند «دست روی دست نمی‌گذاریم که دیگران به ما تجاوز کنند».  به گزارش «وطن امروز»، خبر اعزام نیروهای تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد به سوریه را چند روز پیش
امیرعلی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش رسانه‌ای کرد. تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد، به کلاه‌سبزهای ارتش ایران معروفند. این نیروها جزو زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که سال ۱۳۷۱ به تیپ ۶۵ تغییر یافت. مأموریت اصلی این تیپ جنگ ناهمتراز تعریف شده است. پرسنل این تیپ افراد برگزیده از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق هستند. این افراد با طی کردن آموزش‌های ویژه و تخصصی در طول خدمت، قادر به انجام عملیات‌های ویژه در داخل خاک ایران و خارج از آن هستند.
ارتش در کنار سپاه در سوریه
براساس اخبار منتشر شده تا روز چهارشنبه 5 تن از کلاه‌سبزهای ارتش در سوریه به شهادت رسیده‌اند. نیروهای ویژه ارتش در نبرد با نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها  در جنوب حلب، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره  را منهدم و 200 تروریست را به هلاکت رساندند. روز گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش جزئیات جدیدی از عملیات نیروهای نوهد در سوریه را رسانه‌ای کرد. به گزارش تسنیم، امیر پوردستان که در حاشیه مراسم رونمایی و تحویل‌ چندین دستاورد نزاجا در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: به ملت ایران قول می‌دهیم سربازان آنها از قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند و ما سلاح آموزشی و تکنیک‌های لازم را داریم که اگر دشمن بخواهد علیه ما اقدامی کند، با پاسخ محکمی روبه‌رو خواهد شد. وی با اشاره به حضور مستشاری نیروی زمینی ارتش در سوریه، گفت: ماموریت ما در سوریه مستشاری است و در کنار ارتش سوریه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داریم و در این راستا به آنها کمک‌های آموزشی می‌کنیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش  افزود: برای اینکه ما تجربه کافی برای فضای جنگ‌های نیابتی را به دست آورده‌ایم، یگان‌های واکنش سریع‌مان را سازماندهی کرده‌ایم و آموزش‌های لازم را به آنها منتقل می‌کنیم. امیر پوردستان، ماموریت نیروهای مسلح در سوریه را آموزشی خواند و در عین حال تاکید کرد: کمک‌های ارتش به سوریه مستشاری است و به هیچ وجه کمک‌ تجهیزاتی در دستور کار نیست. فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان به توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای است که در این مسائل همه قابلیت‌ها در آن وجود دارد اما دکترین ما دفاعی است.
رونمایی از دستاوردهای ارتش
ارتش در آستانه 29 فروردین‌ماه(روز ارتش) از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی‌اش رونمایی کرد. تانک‌ بهینه‌سازی شده چیفتن، خودروی حامل شیلتر مخابراتی، ایستگاه تست موشک‌انداز تاو، خودروهای مهمات‌بر، جرثقیل‌های 1924، بنزهای آکسوار، خودروهای آمبولانس سفیر 4/3 تن، خودروهای آمبولانس تویوتا، نفربرهای هارتاب دیزل، خودروهای 2کابین تویوتا و اتوبوس بی‌آی 45، سامانه پدافند هوایی بهمن 57 خودکششی چرخدار، خودروی تاکتیکی 5 تن کیان، خودروی تانک‌بر تاکتیکی فوق‌سنگین پوریا، خودروی تجسسی شهرام و تانک بهینه‌سازی شده تیام، بخشی از این دستاوردها بودند. سلاح تک‌تیرانداز دراگانوف بهینه‌‌سازی شده و خودروی تانک‌بر فوق‌سنگین اف‌اچ 16 نیز رونمایی و به یگان‌های نزاجا الحاق شد. امیر پوردستان درباره پیام رونمایی این دستاوردها گفت: پیام اصلی بازدارندگی است، ما به دنیا می‌گوییم اهل تجاوز نیستیم اما دست روی دست نمی‌گذاریم که دیگران به ما
تجاوز کنند.
می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم
چند هفته‌ای از رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند 94 نگذشته بود که توئیت جنجالی هاشمی‌رفسنجانی در تضعیف توان موشکی ایران با این جمله که «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» فضای عمومی کشور را به تعجب واداشت. بلافاصله پس از این توئیت، فرماندهان نظامی به آن واکنش نشان دادند. اکنون فرمانده نیروی زمینی ارتش هم می‌گوید همان کسانی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم در گذشته نیز می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم.  فرمانده نیروی زمینی ارتش پیوستن بدنه ارتش به انقلاب را یکی از عوامل پیروزی انقلاب برشمرد و ادامه داد: اگر آن روز این بدنه مومن و انقلابی به انقلاب نمی‌پیوست امکان نداشت انقلاب به این سرعت به پیروزی برسد و ثمر بدهد. پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون، یک امر اتفاقی نبود بلکه ریشه در باورها و اعتقادات ارتش داشت. به گزارش مهر، امیر پوردستان افزود: آمریکایی‌ها از غرس نهال انقلاب در کشور ناخرسند بودند و می‌خواستند حکومتی در کشور سر کار بیاید که نامی از اسلام نداشته باشد. در این شرایط امام توطئه را تشخیص دادند و فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و جمهوری اسلامی در کشور ما ثابت شد. استکبار جهانی تمام تلاش خود را به کار برد تا این نهال را ساقط کند اما موفق نشد. وی با بیان اینکه بدنه ارتش با انبوهی از تجهیزات به عنوان بازوی مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کرد، اظهار داشت: ضدانقلاب برای ساقط کردن انقلاب، لازم داشت انقلاب را خلع سلاح کند؛ خلع سلاح انقلاب با شعار انحلال ارتش تحقق می‌یافت. فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ضدانقلاب این شعار را در تریبون‌های خود تکرار کرد و بعضی مسؤولان ناآگاه هم باور کرده بودند که کشور نیاز به ارتش ندارد؛ می‌گفتند ما ارتش برای چه می‌خواهیم، مگر ما با کسی جنگ داریم. وی با اشاره به اینکه آنهایی که امروز می‌گویند ما موشک نمی‌خواهیم، همان‌هایی هستند که آن روز می‌گفتند ما ارتش نمی‌خواهیم، افزود: آنها می‌گفتند مگر ما با کسی جنگ داریم؟ امام(ره) در آن شرایط این توطئه را تشخیص دادند. امام(ره) ۲۹ فروردین حیات مجدد و هویت مجددی به ارتش دادند.


Page Generated in 0/0052 sec