printlogo


کد خبر: 156092تاریخ: 1395/1/28 00:00
هاشمی در دهه 60:
مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند

هاشمی روز 12 اردیبهشت 65، با اختصاص بخشی از خطبه نماز جمعه به مساله خانواده و حجاب و عفاف، به انتقاد از رواج الگوهای غربی بین خانواده‌ها پرداخته و در یک رویکرد عجیب و غیرقابل قبول درباره بدحجاب‌ها چنین می‌گوید: «ما الان افرادی را می‌بینیم و هر قدر نصیحت می‌کنیم و از طریق تقوا می‌خواهیم به این محیط سالم برسانیم، هنوز یک مقاومت‌های منفی هست و خانم‌هایی متاسفانه پس از 7 سال از انقلاب هنوز به این راضی‌اند که مقداری از موی‌شان بیرون باشد. تا به حال با اینطور افراد خیلی با نصیحت و موعظه برخورد کرده‌ایم و هنوز هم بعضی از شهرهای بزرگ این بلیّه را دارند و در بعضی مغازه‌ها اینگونه مسائل ترویج می‌شود و در بعضی ادارات هنوز خوب مراعات نمی‌شود و اینها خطرناک است. فکر می‌کنم پس از 7 سال تحمل‌ ما هم تمام بشود. مردم حزب‌الله چند بار طغیان و دیدید که در خیابان‌ها ریختند و از همین تریبون نماز جمعه، وزیر کشور و دیگران خواهش کردند و به آنها وعده دادیم که اینها خودشان آدم می‌شوند و باز می‌بینیم که مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند».
هاشمی با خبر دادن از طرح شورایعالی قضایی برای مبارزه با بدحجابی، گفت: «البته شورایعالی قضایی یک پیش‌نویس لایحه‌ای را تهیه کرده و ما قبلا به حزب‌الله وعده داده بودیم که عمل می‌کنیم و مقدماتش را فراهم کرده‌اند و همین روزها به مجلس می‌آید. این لایحه در نظر گرفته است که اردوگا‌ه‌هایی در مناطقی در نظر بگیرند برای بازسازی خانم‌ها و آقایانی که دچار مرحله‌ای از فساد
 اخلاق هستند».
هاشمی در تشریح و دفاع از این لایحه می‌گوید: «فکر شده که اینها نوعا آدم‌های مرفهی هستند که درد مشقت کار و این حرف‌ها را نچشیده‌اند و با پول‌های بادآورده‌ای که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان می‌دزدند یا به ارث رسیده یا از چیزهای دیگر، دیگر اینجوری بار آمده‌اند. و فکر شده که در هر منطقه‌ای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند، معلمین اخلاق نیز در آنجا بگذارند».
 احکام دادگاه!
«یعنی همین جوری نیست که از خیابان بگیرند و به آنجا ببرند. کسانی که اینجوری می‌کنند تحویل دادگاه‌های فوری می‌دهند و دادگاه‌ها اینها را محاکمه می‌کنند، اگر دیدند مداومت بوده، اینها را به اردوگاه تحویل می‌دهند. تعیین هم می‌کنند 3 ماه، 2ماه، 5ماه، یک سال، 2 هفته آنجا بمانند، درس بخوانند و کار هم بکنند. خرج‌شان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، چون اینها نوعا از قشر مرفه هستند؛ یا آنجا کار بکنند و خرج خودشان را بدهند یا اینکه در همانجا نخواستند کار بکنند
- چون شورای نگهبان که اجباری می‌گوید اینها باید کار بکنند، آزادی است- بر این اساس آنها بروند آنجا بنشینند و خرج‌شان را هم شوهرانشان باید بدهند، دولت خرجی به اینها نخواهد داد».
هاشمی همچنین در شرح همه‌جانبه بودن این طرح می‌گوید: «ضمنا کسانی که در مغازه‌ها و دستفروشی‌ها اینها را تشویق می‌کنند که اینجور باشید و کسانی که اینجور لباس‌ها را وارد می‌کنند و کسانی که به نحوی ویدئو و نوار وارد می‌کنند و می‌آورند؛ همه توی این مجموعه هستند. ان‌شاءالله وقتی این قانون به مجلس آمد و بحث‌هایش را شما نیز از تریبون مجلس خواهید شنید، آن موقع مقصر خودشان هستند».
رفسنجانی در پایان خطبه نماز جمعه خود راجع به دلایل سیاسی برخی بدحجابی‌ها گفت: «ببینید! من بارها در این بحثم گفتم که به اینها اهانت مرگ بر بی‌حجاب و اینها نکنید، بگذارید اینها کم‌کم بفهمند اما نمی‌فهمند. بعضی‌های‌شان عناد دارند، بعضی‌های‌شان اصولا ضدانقلاب هستند. یعنی چون با انقلاب مخالف هستند اینجوری می‌کنند که بگویند ما با انقلاب نیستیم. به هر حال مطمئن باشید از این به بعد ان‌شاءالله با آمدن قانون که حرکت قانونی باشد، دیگر در جمهوری اسلامی ما تحمل نمی‌کنیم که برای تضعیف خانواده و تضعیف رابطه زن و شوهر و تضعیف رابطه بچه و مادر، تضعیف خواهر و برادر و به هم زدن این نهاد مقدس، افراد لاابالی و هوس‌باز بتوانند مصلحت این جامعه را به بازی بگیرند».


Page Generated in 0/0060 sec