printlogo


کد خبر: 156095تاریخ: 1395/1/28 00:00
اخبار

نگاهی به جدول فروش فیلم‌های سینمای ایران
چرخه مالی پر رونق
گروه فرهنگ و هنر: سینمای ایران در بهترین شرایط اکران سال‌های مختلف خود به سر می‌برد و در تاریخی‌ترین فروش رخ‌داده برای آثار ایرانی تا روز جمعه مرز 22 میلیارد تومان برای 6 فیلم نوروزی در حال اکران پشت سر گذاشته شد. البته دلایل رغبت مخاطبان را می‌توان در نگاه‌ تحلیلی به گزاره‌های مختلفی مرتبط دانست اما نکته اساسی ارادت و رغبت مخاطبان برای حضور در سالن‌های سینما و انتخاب فیلم به عنوان گزینه‌ای مطمئن برای ایام فراغت از کار است. در جدول فروش فیلم‌های در حال اکران اما گزینه نخست به فیلمی کمدی با نام «من سالوادور نیستم» تعلق دارد که به دلیل جاذبه‌های تصنعی موجود در اثر و تبلیغات می‌تواند علائم انحطاط‌گرایی در میان سینماروها را هشدار دهد. این فیلم در فروشی نجومی توانسته با بیش از 10 میلیارد تومان، حدود نیمی از فروش کل اکران نوروزی را از آن خود کند تا از حالا به عنوان اصلی‌ترین گزینه پرفروش‌ترین فیلم سال شناخته شود. در رده دوم جدول هم فیلمی کمدی با نام «50 کیلو آلبالو» به سر می‌برد که در همین مدت کوتاه با فروش قابل توجه 5 میلیارد و 120 میلیون تومانی نشان‌دهنده گرایش مخاطبان ایرانی به آثار کمدی است. اما در مسیری متفاوت از موضوع و نگاه سینمایی، فیلم «بادیگارد» قرار دارد که توانسته است مخاطبان خود را در این میان پیدا کند و با فروش 3 میلیارد و 696 میلیون تومانی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال انتخاب شود. رقیب اصلی این فیلم، «ابد و یک روز» هم با فروش 3 میلیارد و 391 میلیون تومانی در رده بعدی قرار دارد. رده‌های بعدی جدول را ناکام مانده‌های اکران نوروزی شامل می‌شوند که فیلم «خشم و هیاهو» با 589 میلیون تومان و فیلم «کفش‌هایم کو؟» با 290 میلیون تومان نتوانستند در میان رقبا قرار گیرند.

جایزه «عماد مغنیه» برای برترین فیلم با موضوع «شهدای مدافعین حرم»
عنوان بهترین فیلم بخش جایزه «عماد مغنیه» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت امسال به فیلمی با موضوع «شهدای مدافعین حرم» اختصاص دارد. جایزه ویژه «عماد مغنیه» یکی از بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل این رویداد سینمایی را تشکیل می‌دهد که قرار است در دوره چهاردهم این جایزه به دلیل اهمیت و جایگاه شهدای مدافعین حرم به برترین اثر با این موضوع اهدا شود. ترسیم چهره زیبای شهدای مدافع حرم، نمایش جنایات و ددمنشی‌های گروه‌های تروریستی نظیر داعش، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، یمن و فلسطین در برابر گروه‌های تروریستی و اشغالگران و ترسیم چهره حامیان تروریست‌ها از جمله مفاهیم و مضامین این بخش است.

انتشار آلبوم موسیقی «بادیگارد»
همزمان با اکران فیلم «بادیگارد»، آلبوم موسیقی این فیلم به آهنگسازی کارن همایونفر راهی بازار موسیقی کشور شد. کارن همایونفر، آهنگساز این فیلم به همراه این آلبوم، پیام تصویری‌ای را منتشر کرد و در آن خطاب به مخاطبان گفت: «فیلم که خیلی زیبا بود، سعی کردم یک موسیقی زیبا هم بسازم. امیدوارم گوش کنید و لذت ببرید. من، حاتمی‌کیا و تدوینگر نخستین کسانی بودیم که فیلم را کامل دیدیم و از همان لحظه تبادل افکار و ایده‌های‌مان به طرز واقعی و صحیح صورت گرفت. نگارش موسیقی «بادیگارد» 4 ماه طول کشید و ضبط آن به شکل‌های مختلف و در استودیوهای گوناگون به طور دائم با تغییر و تحول همراه بود؛ اما این باعث نشد اختلاف‌نظری بین ما به وجود بیاید».

100 دانشگاه متقاضی اکران
«رسوایی ۲»
در گسترده‌ترین اکران دانشگاهی سینمای ایران، 100 دانشگاه کشور خواستار اکران فیلم سینمایی «رسوایی 2» ساخته مسعود ده‌نمکی شدند. در این میان تشکل‌های مختلف دانشجویی با گرایش‌های متفاوت سیاسی به دلیل لحن مطالبه‌گرانه و عدالت‌محور «رسوایی 2» برای اکران دانشجویی این فیلم خواستار اکران آن شدند و سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند طی تماس با مسؤول بخش فنی اکران حوزه و دانشگاه نسبت به هماهنگی اکران این فیلم اقدام کنند. البته زمزمه‌هایی مبنی بر اکران فیلم جدید ده‌نمکی پس از پایان اکران‌های نوروزی می‌رود اما با این حال دانشگاهی‌ها برای تماشای این فیلم انتقادی پیش‌قدم شدند.


Page Generated in 0/0232 sec