printlogo


کد خبر: 156096تاریخ: 1395/1/28 00:00
رویدادها

پایان جشنواره دوم «سما»
با انتخاب برگزیده‌ها
اختتامیه دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سما» در فرهنگسرای اندیشه با حضور هنرمندان، اهالی رسانه و مخاطبان برگزار شد و پس از پخش تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران کلیپی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درباره شهید سیدمرتضی آوینی پخش شد. سجاد نوروزی، مدیر فرهنگسرای اندیشه با تقدیر از مجتبی امینی، دبیر جشنواره برای برگزاری چنین رویداد موثری عنوان داشت: افتخار ما در برگزاری مراسم اختتامیه با بزرگداشت 2 عزیز است که مجموعه ما توفیق میزبانی آنها را دارد. نخستین بزرگوار شهید طاهری است که مفهوم مبارزه و شهادت فی‌سبیل‌الله را معنا کرد و دیگری علی نصیریان. در ادامه مجتبی امینی، دبیر جشنواره با تقدیر از عوامل برگزاری به رونمایی از کتابی با عنوان «قصه‌های دورهمی» که شامل مجموعه داستان‌های کوتاه با موضوع سبک زندگی است، اقدام کرد. در این مراسم همراه با تجلیل از مقام هنری علی نصیریان نوبت به گرامیداشت شهید سیاح طاهری رسید که محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری طی سخنانی درباره این مرد بزرگوار گفت: حضور طاهری در مناطق محروم در عرصه فرهنگ مثال‌زدنی است و ماندگار خواهد بود. او جشنواره‌های متعددی برگزار کرد و کتاب‌های دفاع‌مقدس را به زندان‌ها برد. همچنین محمدعلی باشه‌آهنگر درباره شهید طاهری اظهار داشت: درباره شهیدی صحبت می‌کنیم که جانفشانی‌های فراوانی در عرصه جنگ و فرهنگ داشت. این شهید بعد از جنگ نیز منتظر نماند و وارد عمل شد و لذت شهادت را چشید. او نماند تا محنت بکشد. همسر سیاح طاهری نیز که در این مراسم از او تقدیر شد از جانفشانی‌ها و اعتقاد بالا و راسخ همسرش در عرصه جنگ و فرهنگ این مرز و بوم یاد کرد. در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سما»، برگزیدگان بخش‌های مختلف فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، فیلمنامه و عروج از منا معرفی و تقدیر شدند.

استقبال نویسندگان کودک و نوجوان از جشنواره تولید کتاب رضوی
طاهره چک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به استقبال نویسندگان کودک و نوجوان کشور از جــشنواره تــولید کــتاب رضـوی گفت: تاکنون و در حالی که هنوز چندماه به پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است این جشنواره با استقبال غیرمنتظره‌ای از سوی نویسندگان کتاب کودک و نوجوان رضوی مواجه و تاکنون آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی
امام رضا(ع) در استان چهارمحال‌وبختیاری، جواد کارگران‌دهکردی ادامه داد: با صداوسیمای مرکز این استان رایزنی شده است تا برنامه‌ای را برای قصه‌گویی رضوی تدارک ببینند و این از مصوبات اتاق فکر این جشنواره بود که ان‌شاءالله اجرایی می‌شود. وی افزود: با توجه به رشد فضای مجازی و امکانات گسترده این فضا، به‌دنبال آن هستیم که تولید کتاب صوتی رضوی داشته باشیم و  در سایت‌ها و فضاهای مختلف آن را انتشار دهیم. وی با اشاره به اینکه به چند نویسنده مطرح کشور سفارش تالیف کتاب با محوریت فرهنگ رضوی برای کودکان و نوجوانان داده شده است، افزود: از انتشار چند کتاب آماده چاپ نیز حمایت خواهیم کرد. دبیر جشنواره تولید کتاب رضوی برای کودکان و نوجوانان به نوآوری دیگری که در این جشنواره اتفاق می‌افتد اشاره و تصریح کرد: کتاب برتر کودک و نوجوان رضوی از دیدگاه مخاطبان نیز انتخاب و در اختتامیه جشنواره از خالق آن تجلیل می‌شود.

میهمان ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر از روسیه می‌آید
الکساندر سوکوروف، سینماگر سرشناس روسیه به‌عنوان میهمان ویژه جشنواره جهانی فجر به ایران می‌آید. این کارگردان برجسته روسی که جزو مهم‌ترین فیلمسازان سینمای جهان بوده و آثارش بازتاب ارزنده‌ای داشته است، برای اکران جدیدترین ساخته‌اش که مستند «فرانکوفونیا» است و در بخش «نمایش‌ها و رویدادهای ویژه» جشنواره جهانی فجر نمایش خواهد یافت، به تهران می‌آید.  سوکوروف علاوه بر حضور در این رویداد، در دانشکده سینما و تئاتر برای دانشجویان سخنرانی خواهد کرد. الکساندر نیکلایویچ سوکوروف، سازنده آثار مطرحی چون «مادر و پسر»، «کشتی روسی»، «الکساندرا» و «فاوست» بوده و دارنده جوایز متعددی از جمله شیر طلایی ونیز است و حضورش در ایران می‌تواند اتفاقی ویژه و اعتباربخش برای جشنواره جهانی فجر باشد.
 


Page Generated in 0/0084 sec