printlogo


کد خبر: 156098تاریخ: 1395/1/28 00:00
جراح زیبایی، دیپلمه از آب درآمد

گروه اجتماعی: چگونگی بازداشت پزشک قلابی و ماجرای رهایی از قصاص فردی پس از 17 سال از مهم‌ترین اخبار حوزه حوادث در روزهای گذشته به حساب می‌آید که در این بسته خبری به جزئیات آن اشاره شده است.
جراح زیبایی دیپلمه از آب درآمد
فردی که با جعل عنوان پزشک اقدام به اخاذی از زنان کرده بود توسط پلیس دستگیر شد. به گزارش  فارس، چندی‌پیش خانم جوانی با مراجعه به دادسرای ویژه جرائم پزشکی و طرح شکایتی عنوان کرد شخصی با معرفی خود به عنوان جراح زیبایی و به بهانه انجام عمل زیبایی اقدام به گرفتن مبلغ 50 میلیون تومان از وی کرده و پس از آن متواری شده است. شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق یکی از دوستان با شخصی که خود را جراح زیبایی معرفی می‌کرد، آشنا شدم؛ این شخص با ادعای انجام جراحی تضمینی درباره زیبایی مرا راضی به انجام جراحی کرد و به این بهانه، در چند نوبت مبلغ 50میلیون تومان از من دریافت کرد. شاکی ادامه داد: این شخص پس از دریافت پول مدعی شد قصد انجام یک مسافرت خارج از کشور را دارد و به این بهانه زمان عمل جراحی را به تأخیر انداخت. من نیز برای بازپس گرفتن پول خود به محل زندگی این شخص در منطقه یوسف‌آباد  رفته و درخواست بازپس‌گیری پول خود را کردم که  چند روز از من مهلت خواست اما پس از گذشت این مدت، متوجه شدم وی از آنجا به مکان دیگری رفته است.  در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت «معین.ز» شدند. با دستگیری و انتقال متهم به اداره سیزدهم مشخص شد متهم به هیچ عنوان سابقه تحصیل در هیچکدام از دانشگاه‌های کشور را نداشته و فقط دارای مدارک تحصیلی دیپلم است. متهم انگیزه خود از جعل عنوان پزشکی را اینگونه بیان کرد: چند سال پیش در آزمون ورودی در رشته پزشکی قبول شدم اما به دلایل شخصی از ورود به دانشگاه انصراف دادم، با این وجود در میان بستگان و دوستان نمی‌توانستم عنوان کنم که از ادامه تحصیل در رشته پزشکی انصراف داده‌ام. متهم گفت: در حالی که پس از گذشت چند سال دیگر در بین بستگان به عنوان پزشک متخصص معرفی شده بودم، از طریق آنها و همچنین شبکه‌های مجازی با تعدادی از خانم‌هایی آشنا شدم که قصد انجام عمل جراحی زیبایی را داشتند. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره اظهار داشت: متهم با قرار قانونی، جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرائم ارتکابی و همچنین شکات پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
رهایی از قصاص پس از 17 سال
پسر جوانی که مرتکب قتل شده بود پس از گذشت ۱۷ سال از قصاص رهایی یافت. به گزارش تسنیم، نهمین روز از فروردین سال 78 خبر قتل پسر 20 ساله‌ای از طریق کارکنان بیمارستان بانک ملی به مأموران کلانتری بهارستان اعلام شد. بررسی‌های مأموران حکایت از این داشت که مقتول طی یک درگیری با 2 ضربه چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است؛ با تحقیق از شاهدان این نزاع مشخص شد متهم این پرونده پسر 22 ساله‌ای بوده که از دوستان مقتول است. با به دست آمدن این سرنخ یک روز بعد متهم این پرونده دستگیر شد. پس از اعتراف متهم این پرونده، وی در دادگاه به قصاص محکوم شد تا اینکه سرانجام  پدر مقتول با حضور در واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از قصاص متهم این پرونده که اکنون 39 سال سن دارد، گذشت.


Page Generated in 0/0064 sec