printlogo


کد خبر: 156099تاریخ: 1395/1/28 00:00
اخبار

رئیس شورای اسلامی تهران:
کرایه‌های شهری از اردیبهشت گران می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تایید مصوبه این شورا درباره افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در هیات حل اختلاف خبر داد. به گزارش مهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از جلسات متعدد و ارائه مدارک و استنادات مبنی بر افزایش مخارج و هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی هیات حل اختلاف با افزایش این نرخ‌ها موافقت کرد. به گفته وی، مصوبه شورای شهر درباره افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس‌ها و
 ۲۳ درصدی مترو در هیات حل اختلاف با حضور 2 قاضی و نمایندگان مربوط بررسی و تایید شد. چمران افزود: سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شرکت مترو باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداکثر اوایل اردیبهشت سازوکار اعمال نرخ‌های جدید مصوب را اجرایی کنند.

برخورد پلیس پایتخت
با خودروهای شهرستانی
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از طرح برخورد پلیس راهور تهران با خودروهایی با پلاک‌های شهرستان در معابر تهران خبر داد.سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره ساماندهی خودروهایی که با پلاک شهرستان در معابر تهران تردد می‌کنند، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه هر فردی که خودرویی‌ را خریداری می‌کند باید تغییر مکان یا جابه‌جایی ملک را اعلام کند و آخرین اطلاعات در سامانه شماره‌گذاری ثبت شود. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که بتازگی تعداد زیادی از خودروهای دارای پلاک‌های غیر تهران در معابر تهران تردد می‌کنند و این ترددها به صورت موردی، عبوری و مقطعی نیست، به فارس تصریح کرد: خودروهایی با پلاک شهرستان در قالب آژانس‌ها یا مسافرکش‌های شخصی در معابر تهران تردد می‌کنند و پلیس راهور بزودی برنامه‌ای را برای آنها به مرحله اجرا خواهد گذاشت.   حسینی اعلام کرد: بنا بر مقررات، پلیس راهور تهران بزرگ این خودروها را جریمه خواهد کرد، علاوه بر آن اگر این تخلف تکرار شود مستلزم توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ خواهد بود.


مدیرکل متوسطه اول آموزش‌وپرورش:
توسعه مدارس نمونه دولتی
متوقف شد
«در سال تحصیلی ۹6-۹5 توسعه مدارس نمونه دولتی مجاز نیست». عظیم محبی، مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: از آنجایی که یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش کاهش تنوع مدارس است، در سال تحصیلی 96-95 توسعه مدارس نمونه دولتی حتی به صورت افزایش کلاس درس به هیچ عنوان مجاز نیست و این مدارس باید به سمت هیات امنایی شدن بروند.
وی به تسنیم بیان داشت: افزایش بی‌رویه مدارس نمونه دولتی را کنترل می‌‌کنیم و این مدارس می‌توانند برای تبدیل شدن به مدارس هیات امنایی درخواست خود را به ادارات آموزش و پرورش ارائه دهند. محبی درباره ثبت‌نام برای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی یادآور شد:‌ ثبت‌نام برای ورود به پایه هفتم و پایه دهم مدارس نمونه دولتی از 25 فرودین آغاز شده و تا روز سه‌شنبه 14 اردیبهشت 95 ادامه دارد. وی افزود:‌ دانش‌آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی باید در تمام دروس مقیاس «خیلی خوب» یا مقیاس «خوب» در یک درس و «خیلی‌خوب» در سایر دروس را کسب کرده باشند.


  سیدمصطفی رسولی، شهردار همدان پس از بازدید از باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت گفت: تلاش مدیریت شهری تهران قابل تقدیر است  که با ایجاد این مجموعه بی‌نظیر، ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن دوران پر افتخار، ارزش‌ها و مبانی دفاع‌مقدس را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند.
  بهزاد رحمانی، رئیس انجمن جراحان عمومی در حاشیه یازدهمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران اظهار داشت: مهارت پزشکان و جراحان ایرانی در کنار هزینه مناسب جراحی‌ها و درمان بیماری‌ها سبب شده که ایران به قطب توریسم درمانی در منطقه تبدیل شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec