printlogo


کد خبر: 156137تاریخ: 1395/1/28 00:00
سپاه خار چشم بعضی‌هاست که در سخنرانی‌هایشان نیش می‌زنند

آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت جمعه تهران، با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با رویه معمولی اداری اثری نداشته و در آینده هم نخواهد داشت. اقتصاد مقاومتی روحیه‌ای می‌خواهد که مقابل آمریکا و غرب بایستد و در حوزه اقتصادی تحول ایجاد کند که این موضوع با حرکت‌های اداری ممکن نیست. وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند اقدام و عمل؛ یعنی تا به حال فقط روی زبان حرف بوده است. تحقق اقدام و عمل در حوزه اقتصاد جز داشتن روحیه انقلابی ممکن نیست، کسی که روحیه انقلابی ندارد به فکر خودش است که کاری انجام بدهد، گزارشی بدهد و تمامش کند.
آیت‌الله جنتی با هشدار نسبت به برخی مسائل در داخل کشور، خاطر نشان کرد: عده‌ای در سطوح‌ بالای مملکت ثروت‌های کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند، چرا اینطور می‌کنند؟ باید با اینها برخورد شود؛ این افراد واحد محاسبات‌شان، میلیارد است.
وی با تاکید بر اینکه باید با عوامل نفوذی برخورد انقلابی کرد، گفت: وقتی قرار شد
 نور چشمی برخی مقامات کشور در اروپا تحصیل کنند، آمریکا از این طریق روی آنها نفوذ می‌کند و به آنها می‌گوید به پدرتان بگویید این کار را انجام بدهد یا انجام ندهد که باید این عوامل را بشناسیم. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه کسانی 37 سال این مملکت را سرپا نگه داشتند، تصریح کرد: این افراد برابر همه دشمنی‌ها ایستاده‌اند و دست رد به دشمن زده‌اند؛ همین انقلابی‌ها بودند که این اقدامات را انجام دادند و اگر نبودند فاتحه مملکت خوانده شده بود، چرا از این افراد قدردانی نکنیم؟ سپاه خار چشم عده‌ای است که نیش خودشان را هم در صحبت‌های‌شان می‌زنند. اگر سپاه و بسیج نباشد چه کسی می‌خواهد مملکت را حفظ کند؟ باید انقلابی و ضدانقلاب‌شناس باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید باور کنیم که توانایی داریم، ابراز داشت: روحیه انقلابی باور می‌کند که می‌توانیم. آنها که روحیه انقلابی ندارند از ضعف و ناتوانی حرف می‌زنند و بعد دشمن به انقلابی‌ها می‌گوید افراطی هستند، انقلابی‌ها را باید کنار زد و آدم‌های عقلانی بر سر کار بیایند یعنی کسانی که می‌خواهند با آمریکا بسازند عقلانی هستند و دیگران افراطی.
خطیب نماز عبادی - سیاسی دیروز تهران، ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که خبرگان باید انقلابی باشد یعنی انقلابی تصمیم بگیرد و در‌ آینده نیز انقلابی تصمیم بگیرد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی بودن حوزه علمیه، گفت: تعبیر سخنان رهبری این است که اگر استاد حوزه، شاگرد و طلبه دلشان خوش باشد که فقه و اصول بخوانند، مجتهد شوند و بعد استاد و مرجع شوند، این روحیه انقلابی نیست. اگر اینطور باشد این حوزه در خدمت جمهوری اسلامی نمی‌تواند باشد. خطیب موقت جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه انتخابات برگزار شد و هرچه  بود گذشت، تصریح کرد: خدا به مردم خیر بدهد که شرکت کردند و نزدیک به 70 میلیون رای با آزادی و امنیت به صندوق ریخته شد و خونی از دماغ کسی بیرون نیامد که این الگو است، در انتخابات آمریکا 40 درصد مشارکت وجود دارد اما ما 62 درصد مشارکت داشتیم.
آیت‌الله جنتی با طرح این موضوع که افرادی که رای نیاوردند با نجابت نتیجه را قبول کردند، خاطرنشان کرد: حالا آقای نماینده که رای آورده‌ای می‌خواهی چکار کنی؟ فقط می‌خواهی روی کرسی مجلس بنشینی و بلند شوی و تمام؟ اگر مجلس انقلابی نباشد نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند، نمایندگان باید درد جامعه را بشناسند، موضوع بیکاری اولویت اصلی نمایندگان است. خطیب نماز عبادی - سیاسی دیروز تهران، یکی دیگر از اولویت‌های مجلس دهم را مقابله با توطئه دشمنان دانست و تصریح کرد: یک نماینده باید بصیرت داشته باشد که دشمنان چه نقشه‌هایی دارند و این نقشه‌ها را خنثی کند.  خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه می‌توانیم وابستگی به نفت را قطع کنیم، تصریح کرد: دشمنان یک مرتبه نفت 100 دلاری را 30 دلار می‌کنند که این حربه است و می‌توانیم با آن مقابله کنیم، باید قدرتی داشته باشیم که این تکانه‌ها ما را تکان ندهد.
آیت‌الله جنتی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک رهبر انقلابی است و هر کسی که ولایت ایشان را قبول دارد باید انقلابی عمل کند.
 


Page Generated in 0/0057 sec