printlogo


کد خبر: 156143تاریخ: 1395/1/28 00:00
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
جزئیات مذاکرات حج

رئیس سازمان حج و زیارت آخرین جزئیات مذاکرات هیأت ایرانی و عربستانی را تشریح کرد.
به گزارش«وطن امروز»، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت درباره جلسه
3 و نیم ساعته هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و عربستانی اظهار داشت: در این جلسه  که وزیر حج عربستان به عنوان رئیس هیأت عربستانی به همراه معاونانش و معاونان 2 وزارتخانه کشور و خارجه سعودی حاضر بودند، 2 طرف مطالب و درخواست‌های خود را مطرح کردند.
اوحدی خاطرنشان کرد:‌  بر 2 مساله در مذاکرات تأکید کردیم؛ اول اینکه به آنها گفتیم حضور ما در عربستان به منزله جدی بودن ایران در اعزام زائران به عربستان است اما حجی که عزت و احترام زائر حفظ شود.
وی افزود: مورد دیگر موضوع دیه شهدای حج سال گذشته بود که بارها اعلام کردیم دیه که یک حق برای زائران است پرداخت شود. آنها اعلام کردند این موضوع در دست بررسی است و خارج از مفاد قرارداد حج 95 به آن پرداخته خواهد شد. رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: بر 3 مساله اجرایی نیز تأکید کردیم که نخستین آن صدور هر چه سریع‌تر ویزای کمیته‌های اجرایی بود تا با توجه به تأخیر پیش آمده این کمیته‌ها بتوانند کارهای اجرایی را در عربستان پیش ببرند.
اوحدی یادآور شد مورد دیگر موضوع صدور ویزای 64 هزار زائر ایرانی بود که از آنها خواستیم در این‌باره نظرات خود را شفاف اعلام کنند و ما ضمن تأکید بر صدور ویزای زائران در خاک ایران اعلام کردیم وزارت خارجه ما آماده همکاری با وزارت خارجه عربستان در این موضوع است.
 


Page Generated in 0/0054 sec