printlogo


کد خبر: 156166تاریخ: 1395/1/29 00:00
سرخط خبر

 نیویورک تایمز نوشت: مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند اکنون که با لغو تحریم‌ها تهران اجازه یافته هواپیماهای جدید و قطعات یدکی خریداری کند این اتحادیه خود را برای لغو بخشی از محدودیت‌های پروازی ایرلاین‌های ایرانی به آسمان اتحادیه اروپا آماده می‌کند.
 وزیر نفت گفت: به دنبال امضای تفاهمنامه‌هایی به ارزش ٥٠٠ میلیارد تومان با ١٢ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور در حوزه‌های پایین‌دستی هستیم.
 مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دولت به دنبال بنزین تک‌نرخی است بنابراین دیگر نیاز به عرضه بنزین از طریق کارت سوخت وجود ندارد.
 مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در کشور تولید شود.
 بانک مرکزی ایران در بیست و هشتمین جلسه شورایعالی هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و چهاردهمین مجمع سالانه به عنوان رئیس دوره‌ای این سازمان در سال ۲۰۱۷ میلادی انتخاب شد.
 معاون فنی مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری کشورگفت: بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران بابت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به‌زودی پرداخت می‌شود.
 وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: «قدرت تنجل» که پیش از این به عنوان امین اموال موکلم در ترکیه شناخته می‌شد، همان فردی است که اموال بابک زنجانی را تصاحب کرده است.
 مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: حدود 15 تا 20 درصد از طلای موجود در بازار قاچاق است.
 حسین قضاوی، معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تجارت خارجی باید از شبکه رسمی بانکی انجام شود، گفت: بانک مرکزی تلاش می‌کند مبادلات ارزی بر بستر یورو و یوان شکل بگیرد.
 معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در بهار ۹۵ برخی از صنایع همچون خودرو و لوازم خانگی با رشد تولید روبه‌رو می‌شوند، گفت: وزارت صنعت، صنایعی را که تولید آنها افزایشی است، حمایت می‌کند.
 معاون اول رئیس‌جمهوری خطاب به افرادی که می‌گویند هیچ فعالیتی در این دولت در باره اقتصاد مقاومتی انجام نشده است، گفت: سال ٩٤ را با وجود همه مشکلات و پایین آمدن قیمت نفت باید سال شاهکار اداره کشور دانست.
 نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در بصره عراق از 29 اردیبهشت تا اول خردادماه با گروه‌های کالایی صنایع غذایی، مصالح و تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی، خودرو و قطعات و شرکت‌های خدمت پس از فروش خودرو برگزار می‌شود.
 علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم پیمانکاران را به دریافت اوراق مشارکت به جای پول نقد تحت فشار بگذاریم، گفت: قرار بود هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو داده شود که این مبلغ اختصاص نیافته است.
 


Page Generated in 0/0059 sec