printlogo


کد خبر: 156169تاریخ: 1395/1/29 00:00
اخبار

نمایندگان مجلس مصوب کردند
افزایش 7میلیونی وام ازدواج
با تصویب نمایندگان مجلس، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان، برای هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  روز گذشته و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۳۹۵ کل کشور، با تصویب تبصره الحاقی ۱۳ به بخش هزینه‌ای، میزان وام ازدواج را افزایش دادند. بر این اساس، بانک مرکزی موظف شد به منظور حمایت از ازدواج جوانان، همه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری، در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. براساس تبصره یک این بند، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بر هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش می‌یابد. تبصره ۲ نیز بانک مرکزی را موظف می‌کند اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که اعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.

ابطال دفترچه‌های بیمه دوم افراد
نمایندگان مردم در خانه ملت به وزارت تعاون اجازه دادند دفترچه‌های بیمه پایه درمانی مازاد افراد دارنده بیش از یک دفترچه بیمه پایه درمانی را که تا پایان شهریورماه نسبت به تعیین تکلیف و انتخاب یک دفترچه اقدام نکرده‌اند، ابطال کند. به گزارش
«وطن امروز»، نمایندگان در نشست علنی صبح روز گذشته مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای جزئیات لایحه بودجه 95 کل کشور با ماده الحاقی 6 آن با
 107 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. براساس این گزارش در ماده الحاقی 6 لایحه بودجه سال 95 آمده است: به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجازه داده می‌شود دفترچه‌های بیمه پایه درمانی مازاد افراد دارند بیش از یک دفترچه بیمه پایه درمانی را که تا پایان شهریورماه نسبت به تعیین تکلیف و انتخاب یک دفترچه اقدام نکرده‌اند، ابطال کند.


  هشتمین آیین انتخاب نگارخانه‌های بر‌تر سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی- هنری و بهزاد شیشه‌گران، محمد ابراهیم جعفری، بهرام کلهرنیا، حمید شانس و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی برگزار و از مدیران 10 نگارخانه برتر تجلیل شد.
  سیدهاشم سیدمهدی، دبیر علمی یازدهمین کنگره سالانه انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه جراحان عمومی کشور از نظر علمی و تخصصی هیچ‌گونه تفاوتی با جراحان عمومی کشورهای پیشرفته ندارند، عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل جراحان داخلی گرانی تکنولوژی و وسایل پزشکی است.
  حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در نشست هم‌اندیشی با استادان و پیشکسوتان قرآنی بر ضرورت پوشش حداکثری رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن تاکید کرد.
  ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نمایشگاه شهر آفتاب را از پروژه‌های قرنی مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: برخی پروژه‌ها ماندگار و تاریخی هستند که از آنها به پروژه‌های قرنی یاد می‌شود به طور قطع نمایشگاه شهر آفتاب یکی از این پروژه‌ها است.
  جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی کیش از 16 تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری با مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با همکاری منطقه آزاد کیش و به همت بخش خصوصی در جزیره کیش برگزار می‌شود.
 به گفته مجتبی فلاحت‌زاده، عضو انجمن روانشناسی ایران، انهدام انواع مواد مخدر و قرص‌های روانگردان برای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید از سوی تمام مدیران دست‌اندرکار جدی گرفته شود.
 همزمان با هفته بزرگداشت کارگر، نخستین جشنواره عکس سلفی «من و پدر یا مادر کارگرم» به همت سازمان تامین اجتماعی و با هدف ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های کارگران در بخش‌های گوناگون صنعتی، کشاورزی و خدماتی برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0048 sec