printlogo


کد خبر: 156172تاریخ: 1395/1/29 00:00
نبض‌جامعه

فرمانده انتظامی تهران خبر داد
آغاز دور جدید برخورد با بدپوششی
گشت‌های امنیت اخلاقی پلیس پایتخت با حضور در بزرگراه‌ها، خیابان‌های پرتردد و مراکز خرید با بدپوششان و بدحجابان برخورد می‌کنند. به گزارش میزان، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره اظهار داشت: برخورد با جرائم مشهود و توقیف خودروهایی که سرنشینان آن اقدام به  کشف حجاب کرده‌اند، یکی از اهداف طرح‌های امنیت اخلاقی است که در این باره هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به عمل آمده است. وی افزود: ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسؤولیت رسیدگی، کنترل، نظارت و حتی برخورد دارند، اما هنگامی که دستگاه‌های گوناگون در این حوزه به مسؤولیت خود عمل نمی‌کنند، ناجا مجبور می‌شود باز هم این مهم را به تنهایی به دوش بکشد. ساجدی‌نیا عنوان کرد: گشت‌های امنیت اخلاقی اعم از خودرویی و موتوری در خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران مستقر شدند و ماموران پایتخت با اقتدار، ادب، مهربانی و رأفت اسلامی به هنجارشکنان تذکر دادند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و جریحه‌دارکنندگان عفت عمومی افرادی بودند که از پلیس پایتخت تذکر گرفتند. پلیس تهران بزرگ باز هم نشان داد که با برهم‌زنندگان آرامش روانی و احساس امنیت شهروندان و به طور کلی کسانی که قصد دارند عفت عمومی را جریحه‌دار کنند، برخورد می‌کند.

اعتبار بسته حمایتی بیماران خاص تأمین نشد!
«رقمی از اعتبار ۹۰۰ میلیاردی بسته حمایتی بیماران خاص مصوب نشده و امیدواریم امسال از صرفه‌جویی هتلینگ آن را تامین کنیم». سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این مطلب به فارس گفت:‌ بسته حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص که در طرح تحول نظام سلامت مطرح شد، متأسفانه ناقص انجام شده و یکی از درخواست‌هایی که ما داشته‌ایم این بوده که در معاونت درمان و در معاونت تازه تأسیس اجتماعی در وزارت بهداشت این بسته حمایتی پیگیری و انجام شود. وی ادامه داد: اجرا نشدن این بسته حمایتی به دلیل تأمین نشدن اعتبارات بوده به همین دلیل موفق به اجرای کامل آن نشده‌ایم البته رقمی که ما پیشنهاد کرده بودیم 900میلیارد تومان بود که‌ هیچ بخشی از آن مصوب نشده است. وزیر بهداشت افزود: امسال با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌های هتلینگ انجام شده، شاید بتوانیم صرفه‌‌جویی اعتباری از این محل داشته باشیم و در نتیجه از بیماران خاص و صعب‌العلاج حمایت بیشتری بکنیم. هاشمی تصریح کرد:‌ امیدواریم امسال در بخش حمایت از بیماران خاص کارهای بهتری را نسبت به 2 سال پیش داشته باشیم.

جمع‌آوری معتادان متجاهر تا ۱۰ اردیبهشت
دادستان تهران در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان و کودکان، بر لزوم جمع‌آوری تمام معتادان متجاهر سطح شهر تهران تا ۱۰ اردیبهشت تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان و کودکان عنوان کرد: لازم است ۱۲ هزار معتاد متجاهر شهر تهران جمع‌آوری شوند تا پس از آن، بر امر درمان و بازسازی اجتماعی آنها اقدام شود. وی خاطرنشان کرد: تا پیش از
۱۰ اردیبهشت باید این جمع‌آوری انجام شود و نقاطی مانند هرندی و فرحـزاد مورد توجه قرار گیرد. دادستان تهران از سرپرست دادسرای موادمخدر خواست که دستورهای لازم قضایی را برای اقدامات پلیس در پاک شدن شهر از چهره‌های نامطلوب مانند معتادان، متکدیان و زنان آواره صادر کند و اگر موانعی وجود دارد، اعلام شود تا  مجوز لازم اخذ شود. وی با انتقاد از برخی کمپ‌های خصوصی،  یادآور شد: نگهداری افراد در کمپ‌های خصوصی که با هدف تجارت تشکیل شده  مضر است و اگر نگهداری معتادان به تجارت تبدیل شود زیانبار است. جعفری‌دولت‌آبادی بر عزم دادستانی تهران بر اقدام مؤثر در حوزه اعتیاد و تکدی‌گری تأکید کرد و افزود: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، اقدام خواهیم کرد، و هر جا با حقوق مسلم شهروندی مغایر باشد، مانند فوت معتادان در کمپ‌ها، موضوع پیگیری خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0061 sec