printlogo


کد خبر: 156182تاریخ: 1395/1/29 00:00
اخبار

استقبال از «رؤیای نیمه‌شب»
 در مسابقه «کتاب و زندگی»
2هفته پس از آغاز چهارمین مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت رمان «رویای نیمه‌شب» و توزیع ۲۰ هزار جلد از چاپ تازه این رمان، یکصد نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند. به گزارش مهر، احمد ذوعلم، مسؤول دبیرخانه چهارمین مسابقه «کتاب و زندگی» گفت: چهارمین دوره مسابقه کتاب و زندگی با محوریت کتاب «رویای نیمه‌شب» از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شده و تاکنون یکصد نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند. وی ادامه داد: این کتاب را حجت‌الاسلام مظفر سالاری تالیف کرده و روایتی است داستانی و عاشقانه با زمینه‌ مذهبی که حکایتی از دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است.  ذوعلم افزود: در فاز نخست از برگزاری این مسابقه ۲۰ هزار نسخه از این رمان با قیمت ۸۵۰۰ تومان از سوی نشر کتابستان معرفت چاپ و توزیع شده است و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه چهارم «کتاب و زندگی» با محوریت این اثر می‌‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www. ketabzendegi.ir کتاب را تهیه و در این مسابقه شرکت کنند. همچنین امکان خرید کتاب از طریق ارسال عدد ۴ به سامانه ۱۰۰۰۱۶۶۱ و نیز تماس با شماره تلفن ۰۲۵۳۱۰۷۴ میسر است.

تازه‌های محمدرضا سرشار در نمایشگاه کتاب
محمدرضا سرشار(رضا رهگذر) ابراز امیدواری کرد در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد حضور 3 جلد از کتاب‌هایی که می‌گوید حدود
4 سال است به ناشر واگذار شده‌ باشد. این نویسنده افزود: «انواع ادبیات کودک‌محور»، «نگاه داستانی به قصه یوسف در قرآن مجید» و «راز شهرت صادق هدایت» 3 کتابی است که برای انتشار در اختیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرار گرفته‌ است. این نویسنده درباره این آثار توضیح داد: «انواع ادبیات کودک‌محور» یکی از 8 کتابی است که من با عنوان «درباره ادبیات داستانی» نوشته‌ام. تاکنون 7 جلد از این مجموعه 8 ‌جلدی منتشر شده و این کتاب به‌‌رغم اینکه 4 سال است واگذار شده، هنوز به بازار راه نیافته است. سرشار ابراز امیدواری کرد «نگاه داستانی به قصه یوسف در قرآن مجید» نیز که 4 سال است در اختیار ناشر قرار گرفته در بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشد. همچنین «راز شهرت صادق هدایت» که برای نخستین‌بار در سال 85 به چاپ رسیده و 5 بار تجدید چاپ شده است با افزودن 100 صفحه به آن، بناست راهی بازار شود. بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

«نفوذ» به نشر درآمد
کتاب «نفوذ» که به بررسی پروژه برنامه‌ریزی شده نفوذ دشمن از دیدگاه رهبر انقلاب پرداخته، توسط محمد رستمی گردآوری و تالیف و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.  به گزارش فارس، این کتاب در 4 فصل به بررسی پروژه برنامه‌ریزی شده دشمن از نظرگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است. فصل اول با عنوان «ماهیت و اقسام نفوذ دشمن» به انواع این مقوله پرداخته و آنها را معرفی کرده و با استفاده از کلام رهبری ماهیت آن را تبیین کرده، در فصل دوم «اهداف و ابزار دشمنان برای نفوذ» مورد بررسی قرار گرفته است.  فصل سوم این کتاب با عنوان «عوامل ایجادکننده نفوذ دشمن» منتشر شده و در فصل چهارم «راه‌های مقابله با نفوذ دشمن» معرفی و بررسی شده است. در این کتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی از سال 68 تا 94 پیرامون مساله نفوذ دشمن گردآوری شده و در پایان در قالب یک نمودار کلیدواژه‌های این موضوع را برای خوانندگان ترسیم کرده است.

«وارونگی» تنها نماینده ایران
در جشنواره کن 2016
با وجودی که گمانه‌زنی برخی‌ها درباره انتخاب فیلم «فروشنده»، تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره کن 2016 امسال بود، اما با اعلام لیست آثار جشنواره و بدون حضور این اثر، فیلم «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش «نوعی نگاه» در شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن معرفی شد.  طبق گزارش روابط عمومی فیلم «وارونگی»، پی‌یر لسکیور، رئیس جشنواره کن به همراه تی‌یری فرمائو، دبیر اجرایی این رویداد سینمایی در یک نشست خبری در شهر کن فرانسه فهرست فیلم‌های بخش رقابتی و غیررقابتی شصت‌و‌نهمین دوره این جشنواره را اعلام کردند و در بخش «نوعی نگاه» این جشنواره، فیلم سینمایی «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی به‌عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره کن 2016 روی پرده خواهد رفت.


Page Generated in 0/0054 sec