printlogo


کد خبر: 156183تاریخ: 1395/1/29 00:00
رویدادها

همراه با نامه سرگشاده‌ای از بسیج ‌دانشجویی دانشگاه ‌امام‌ صادق(ع)
«یک پیاله آلبالوی فاسد» تقدیم به رئیس سازمان سینمایی!
گروه فرهنگ و هنر: با وجود اینکه بهار امسال با وزش بادی خوش از حضور مخاطبان در اکران نوروزی همراه بود و مسؤولان را به سرور سالی نیکو متصل کرد اما اگر به ریشه‌ها و عوامل شکل‌گیری این صف‌کشیدن‌های مردم جنب سینماهای سطح شهر برای تماشای برخی آثار نظری تامل‌برانگیز بیفکنیم، به مواردی دیگر خواهیم رسید و آن شیوع سینمایی کمدی و متکی به جذابیت‌های تصنعی است، وقتی فیلمی با استفاده از مانکن خارجی در بیلبوردها و روی پرده سینما به فروشی بیش از 10 میلیارد تومان دست می‌یابد و فیلمی با استفاده از جاذبه فریبنده جنسی عنوان دوم را تصاحب می‌کند!
در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی نامه‌ای سرگشاده نهایت اعتراض خود را نسبت به برخی از فیلم‌های سطحی و سخیف در حال اکران با تعارف نوشیدن «آب آلبالویی فاسد!» به شخص اول سینمای ایران اعلام کرد. البته در سال‌های گذشته و هنگام برگزاری جشنواره فجر نیز این نهاد دغدغه‌مند با ارسال نامه‌هایی انتقادی نسبت به وضعیت سینمای کشور مواردی را به حجت‌الله ایوبی اعلام کرده بود.  در متن نامه ارسالی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به رئیس سازمان سینمایی همراه با «یک پیاله آلبالوی فاسد» آمده است:
«جناب آقای ایوبی، ریاست محترم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور
سلام علیکم
هدیه‌ای که به شما تقدیم می‌گردد ثمره مدیریت جنابعالی است. با صرف‌نظر از معدود بارقه‌های امید، حال و هوای غالب این روزهای سینمای ایران حقیقتا نه در شأن انقلاب است و نه در شأن سازمان سینمایی کشور، البته راه‌های توجیه برای این وضعیت همواره وجود داشته و وجود خواهد داشت. جناب آقای ایوبی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همراه خانواده محترمتان از بعضی از فیلم‌های روی پرده این روزهای سینما بازدید فرمایید».

افتتاح رسمی شبکه‌های تلویزیونی پویا و نهال
رئیس رسانه ملی در مراسم افتتاح کانال‌های تلویزیونی پویا و نهال با تاکید بر رعایت شیوه‌های اثرگذار در برنامه‌های این شبکه‌ها گفت: تولید انیمیشن‌های جذاب بومی و پرهیز از الگوهای غیرواقعی و افراطی غربی، خلق الگوهای فکری برای تربیت افراد مستعد و خلاق از جمله این ملزومات است. به گزارش تسنیم، مراسم افتتاح 2 کانال پویا و نهال شبکه کودک و نوجوان با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما، علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما و محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان برگزار شد. محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاح رسمی کانال‌های «پویا و نهال» با تاکید بر رعایت شیوه‌های اثرگذار در برنامه‌های این شبکه‌ها گفت: تولید انیمیشن‌های جذاب بومی و پرهیز از الگوهای غیرواقعی و افراطی غربی، خلق الگوهای فکری برای تربیت افراد مستعد و خلاق و قبل از همه لزوم استفاده از روش‌های تعامل اثرگذار برای آشنایی کودکان با خداوند و مبدأ هستی از جمله این ملزومات است. رئیس رسانه ملی با اشاره به حضور مجریان کودک در شبکه کودک افزود: بدون شک وجود مجریان کودک و نوجوان در تحت تاثیر قرار دادن نسل جوان و پرورش استعداد‌ها موثر خواهد بود.
آغاز پخش رسمی شبکه کودک و نوجوان همزمان با میلاد امام جواد(ع)
مدیر شبکه کودک نیز از پخش برنامه‌های این شبکه با هویت و شکل بصری جدید همزمان با سالروز میلاد امام جواد(ع)، از دوشنبه 30 فروردین خبر داد.
محمد سرشار در آیین افتتاح رسمی کانال‌های پویا و نهال شبکه کودک و نوجوان گفت: در شبکه کودک برنامه‌ها برای 3 کانال با نام‌های «پویا»، «نهال» و «امید» به ترتیب برای مخاطب خردسال، کودک و نوجوان تدارک دیده شده که اکنون پخش رسمی 2 کانال «پویا» و «نهال» فراهم شده است و امروز از لوگوهای این 2 کانال رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به پخش آزمایشی این شبکه از مهرماه سال گذشته افزود: تقسیم‌بندی برنامه‌ها طبق مطالعه و نظرسنجی‌ها صورت گرفته است و قرار است در این کانال‌ها نسبت پخش برنامه‌های غیرایرانی به ایرانی کاهش یابد.
پیش از این محمد سرشار، مدیر شبکه کودک به تغییرات این شبکه در سال جدید اشاره و اعلام کرده بود با توجه به مراحل نهایی طراحی هویت بصری جدید شبکه‌های پویا (خردسال) و نهال (کودک) و همچنین ظاهر گرافیک شبکه کودک و نوجوان، شاهد ارتقای جدی در این شبکه خواهیم بود.


Page Generated in 0/0175 sec