printlogo


کد خبر: 156191تاریخ: 1395/1/29 00:00
درخواست امارات برای ورود آمریکا به یمن

گروه بین‌الملل: مسؤولان آمریکایی از بررسی درخواست دولت امارات برای حمایت نظامی از نیروهای این کشور در جنوب یمن خبر دادند. خبرگزاری رویترز به نقل از مسؤولان آمریکایی اعلام کرد امارات از آمریکا درخواست کرده با حمایت‌های پزشکی در میدان جنگ به علاوه بزرگ‌ترین پشتیبانی اطلاعاتی، هوایی و لجستیکی در جنگ یمن مشارکت داشته باشد. مشخص نیست درخواست امارات شامل اعزام نیروهای آمریکایی که پیش‌تر در عراق، سوریه و افغانستان شرکت داشته‌اند به یمن باشد یا نه. امارات در حال حاضر یکی از کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف متجاوز عربی است که سکانداری آن را عربستان سعودی و آمریکا برعهده دارند و روزانه حملات خونینی را علیه مناطق مسکونی و غیرنظامیان در یمن انجام می‌دهد. در همین حال کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا از ارائه هرگونه توضیح درباره این خبر خودداری کردند و مقامات امارات نیز هنوز واکنشی نسبت به این مساله نشان نداده‌اند. تحلیلگران یمنی معتقدند این درخواست اماراتی‌ها از آمریکا در پی عدم توانایی این کشور در اداره شهر عدن و تامین امنیت آن صورت می‌گیرد که باعث افزایش تعداد گروه‌های تروریستی و سیطره آنها بر مناطق جنوب شده است. دلیل دیگر این درخواست می‌تواند اخباری باشد که درباره اختلافات بین امارات و عربستان درباره حکومت عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و نیز عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از استان مأرب در شمال یمن منتشر می‌شود.
قربانیان سیل یمن
بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شمال غرب  یمن به مصائب مردم جنگ‌زده این کشور افزود و دست کم 25  قربانی و چندین مفقود برجای گذاشت. به گزارش حضارم نت، عبدالرحمن جارالله مدیر بهداشت استان الحدیده اعلام کرد:
«8 تن از شهروندان یمنی بر اثر بارش باران سیل‌آسا در بخش الزهره و اللحیه در این استان جان خود را از دست دادند.» جاری شدن سیل باعث تخریب 12 روستا در بخش الزهره و 7 روستای دیگر در بخش اللحیه شد. در استان عمران در مرکز یمن نیز بر اثر جاری شدن سیل 3 تن کشته و چندین نفر مفقود شدند.
 


Page Generated in 0/0052 sec