printlogo


کد خبر: 156211تاریخ: 1395/1/30 00:00
رویدادها

مقدم «سنگ‌پا» نمی‌سازد
ساخت سریال «سنگ‌پا» به کارگردانی سیروس مقدم منتفی شده و سریال «علی‌البدل» جایگزین این سریال برای ایام ماه مبارک رمضان شبکه یک شده است. با توجه به اخبار به دست آمده از گروه تولیدی سیروس مقدم که تهیه‌کنندگی الهام غفوری(همسرش) و گروه نویسندگان و عمده بازیگران و عوامل فنی مجموعه‌های «پایتخت» را شامل می‌شود، قرار است سریال «علی‌البدل» جایگزین سریال «سنگ‌پا»یی شود که مقدمات لازم برای ساخت آن از سال پیش فراهم شده و قرار بود امسال به تولید و پخش درآید. اما این گروه بنا به دلایلی ساخت این سریال را منتفی دانستند و سریال «علی‌البدل» که مقدم بعد از «پایتخت 4» وعده ساخت آن را داده بود، تولید خواهد شد. «علی‌البدل» با توجه به فرصت محدودی که تا ماه مبارک رمضان باقی مانده قرار است بزودی در اطراف روستاهای همدان به تولید درآید و با طی شدن مقدمات ساخت دکور و حضور عوامل ساخت، این سریال کلید خواهد خورد. همچون مجموعه‌های تلویزیونی «پایتخت» در این سریال هم خشایار الوند به عنوان نویسنده با سرپرستی محسن تنابنده فعالیت دارد.

فیلمساز مطرح هنگ‌کنگی در جشنواره جهانی فجر
اندرو لاو (Andrew Lau) به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلمسازان هنگ‌کنگى به دعوت جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران می‌آید و علاوه بر برگزاری یک کارگاه در کاخ جشنواره، در دانشکده سینما و تئاتر و در جمع دانشجویان سخنرانی خواهد کرد. لاو  فعالیت هنرى خود را در دهه ٨٠ میلادى با فیلمبردارى فیلم‌هاى کارگردانان مهمى نظیر وونگ کار وای شروع و سبک خاصى از فیلمبردارى را ابداع کرد. لاو در اوایل دهه ٩٠ وارد دنیای کارگردانى شد و موفق به خلق آثار موفق و مهمى نظیر سه‌گانه Infernal Affairs شد که در سال ٢٠٠٦ مارتین اسکورسیزى آن را در قالب فیلم
(Departed) «رفتگان» بازسازى کرد.

انحلال شورایعالی سینما
رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد شورایعالی سینما در ساختار مدیریت سینمایی جای درستی ندارد لذا منحل می‌شود.  به گزارش مهر، حجت‌الله ایوبی ضمن تشکر از اعضای این شورا، ناکارآمدی آن را دلیلی برای انحلال دانست و عنوان کرد: اکثریت قریب به اتفاق همین بزرگوارانی که پذیرفتند عضو شورایعالی سینما شوند در اولین جلسه معتقد بودند این نهاد اساسا درست متولد نشده و یک فرزند ناقص‌الخلقه است. این دیدگاهی است که در شورایعالی سینما وجود داشت ولی ما حقیقتا در آن ماه‌های پرالتهاب اول کار خیلی فرصت بررسی همه‌جانبه این را که آیا این نهاد که تاسیس شده اتفاق خوبی است یا خیر نداشتیم و تصورمان این بود سرنوشت سازمان سینمایی به شورایعالی سینما گره خورده و این دو نهاد به هم مربوط هستند ولی بعد که جلسات تشکیل شد، متوجه شدیم سازمان سینمایی یک سازمان مستقل است و نیازی نیست بالای سر این سازمان نهادی به نام شورایعالی سینما وجود داشته باشد.  ایوبی افزود: دکتر روحانی به‌عنوان رئیس دولت یازدهم معتقدند کارهای تخصصی باید در نهادهای تخصصی و توسط افراد مربوط دنبال شود و در همین راستا کارهای فرهنگی را به وزیر فرهنگ واگذار کرده‌اند و بارها گفته‌اند ورود به جزئیات امور تخصصی نه درست است، نه کارشناسانه.

برزو نیک‌نژاد، کارگردان سریال «قرعه»:
زندگی در ایران تلخ نیست که آثاری تلخ ساخته می‌شود!
برزو نیک‌نژاد، کارگردان سریال تلویزیونی «قرعه» با انتقاد از فیلمسازانی که به دنبال ارائه تصویری تلخ و تاریک از جامعه ایران در آثارشان هستند، عنوان کرد: باید ببینیم آیا واقعاً زندگی در ایران تلخ است؟ اگر تلخ باشد، تلخ می‌سازیم. زندگی در ایران سخت هست، ولی تلخ نیست.  به گزارش سوره سینما، این کارگردان که با سریال «قرعه»، میهمان نوروزی خانه‌های مردم بود، در توضیح گفته‌های خود ادامه داد: واقعیت این است که سینما و تلویزیون مال مردم‌ است و باید کاری کنیم مردم دوست داشته باشند. همه می‌گویند هالیوود! در صورتی که اگر تهش را جمع ‌کنید، از هر ۱۰۰ فیلمی که ساخته می‌شود، ۲۰ فیلم سر و شکل‌دار درست از آن در می‌آید. بیشترشان جنبه‌ سرگرمی دارند. ما در ایران در سال ۶۰، ۷۰ فیلم می‌سازیم که از این تعداد 4، 5 فیلم جنبه‌ سرگرمی دارند و بقیه را می‌سازیم که جلوی همکاران‌مان بگوییم ما هم بلدیم فیلم بسازیم!
 


Page Generated in 0/0056 sec