printlogo


کد خبر: 156237تاریخ: 1395/1/30 00:00
درخواست پرداخت خسارت سیل‌زدگان از دولت
بی‌تدبیری در کنترل سد دز

یکی از استان‌هایی که در جریان سیلاب چند روز گذشته متحمل خسارات فراوان شد، استان خوزستان بود که در این خطه نیز شهرستان دزفول به دلیل مشکلات ناشی از سرریز سد دز و تشدید سیلاب 960 میلیارد ریالی خسارت دیده است. محمدرضا کرمی‌نژاد، شهردار دزفول با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت به دزفول در بخش غربی و شرقی رودخانه دز است، اظهار داشت: در این قسمت از رودخانه سیلاب تأسیسات شهری دزفول را تا حد قابل ملاحظه‌ای تخریب کرده که به‌منظور تسهیل در تردد شهروندان عملیات پاکسازی جاده ساحلی به‌صورت ضربتی در حال انجام است. کرمی‌نژاد به تسنیم یادآور شد: خسارت سیلاب به تاسیسات شهری دزفول بسیار گسترده است و سبب از بین رفتن مناطق گوناگون و مجاور بستر آبی دز در دزفول شده است. شهردار دزفول عنوان کرد: پس از بررسی کارشناسان تاکنون بیش از 960 میلیارد ریال خسارت به دزفول به علت سیلاب  به ثبت رسیده که این میزان خسارت پس از تکمیل بررسی‌ها امکان رشد و افزایش دارد. وی افزود: سیلاب پل شناور دزفول را به صورت کامل تخریب و بر جاده ساحلی دزفول خسارت جدی وارد کرده است.
دولت خسارت سیل را پرداخت کند
این در حالی است که رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نیز ضمن تایید ایجاد خسارت فراوان به تاسیسات زیربنایی و کشاورزی دزفول خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر این خسارات از سوی دولت شده است. امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس درباره بازدید از مناطق سیل‌زده شمال استان خوزستان اظهار داشت: این بازدید به نمایندگی از رئیس مجلس با هدف ارزیابی میزان خسارت  و نحوه رسیدگی دستگاه‌های ذی‌ربط به مسائل و مشکلات سیل‌زدگان انجام شد. وی تصریح کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر تیم کارشناسی خود را به این مناطق فرستاده و هزینه‌های ناشی از خسارت این سیل را به مردم پرداخت کنند.
سوءمدیریت در کنترل سد دز
خجسته با بیان اینکه طبق گزارش‌ها و بازدیدها به 40 روستا خسارت سنگین وارد شده است، گفت: اگر طبق پیش‌بینی و هشدارهای 3 روز قبل از بروز سیل، مدیریت صحیحی در رهاسازی تدریجی آب پشت سد دز انجام می‌گرفت شاهد وقوع سیل نبودیم.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در این باره نکاتی مطرح شده که باید مورد بررسی قرار گیرد همچنین از وزیر نیرو نیز درخواست کردیم موضوع رهاسازی یکباره آب سد دز را بررسی کند تا چنانچه سوءمدیریتی در این مورد انجام شده تعیین تکلیف و با عوامل و مسببان به صورت جدی برخورد شود.
وزارت بهداشت در حالت آماده‌باش
همچنین معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق کشور و احتمال بروز برخی بیماری‌ها، از آماده‌باش این وزارتخانه برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در مناطق سیلابی خبر داد. علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: به دنبال وقوع سیل در برخی مناطق کشور، آمادگی‌های نسبی از قبل وجود داشت و از ابتدای وقوع سیل، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق سیل‌زده، به حال آماده‌باش درآمدند و اقدامات لازم انجام شد، در حال حاضر هم مراقبت‌ها در حال تداوم است.
 


Page Generated in 0/0062 sec