printlogo


کد خبر: 156247تاریخ: 1395/1/30 00:00
اخبار

مجلس با قاتل دختر افغانستانی برخورد قاطعانه می‌کند
سیدحسین نقوی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح روز گذشته (یکشنبه) پارلمان در جمع خبرنگاران، ضمن محکومیت قتل ستایش قریشی، دختر 6 ساله افغانستانی در خیرآباد ورامین، گفت: این حادثه دل مردم ایران بویژه مردم ورامین را به درد آورد. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مدت‌های مدید میزبان اتباع کشور دوست و برادر افغانستان بوده و دولت و مردم ایران همواره طی رنج‌هایی که بر ملت افغانستان روا داشته شد، در کنار آنها بودند و رنج‌های این ملت برای ما همچون رنج بر ملت خودمان است. نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه با قاتل دختر 6 ساله افغانستانی، گفت:‌ مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با قاتل ستایش قریشی برخورد خواهیم کرد، چرا که برای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانستانی وجود ندارد. به همین دلیل ما قاطعانه پیگیر این پرونده هستیم تا مسبب این قتل به سزای عمل ننگین خود برسد. نقوی‌ تاکید کرد: درباره اینگونه حوادث کاملا مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران موضوع را دنبال می‌کنیم و هیچ تفاوتی بین اتباع خارجی و اتباع ایرانی وجود ندارد و بنده به‌عنوان نماینده مردم ورامین حق و حقوق این خانواده را بدون تفاوت پیگیری می‌کنم.

دستگیری یک عامل تروریستی با مأموریت عملیات انفجاری در کشور
حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات با اشراف حداکثری، بویژه در استان‌های غربی کشور با تعامل و مشارکت فعال مردمی توانستند در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی در تاریخ 27 فروردین 95 یکی از عناصر تروریستی را دستگیر کنند. وی ادامه داد: براساس اعترافات متهم مشخص شد وی برای انجام عملیات انفجاری در داخل کشور از سوی گروه‌های تروریستی ماموریت داشته است. وزیر اطلاعلات  افزود: به حول و قوه الهی با خنثی‌سازی این عملیات تروریستی از اهداف شوم برخی کشورهای منطقه که قصد بر هم زدن فضای امن کشور را داشتند، پیشگیری شد. علوی گفت: ادامه تحقیقات از متهم تا روشن شدن ابعاد موضوع در دستور کار وزارت اطلاعات است.

بایکوت خبری سیف در رسانه‌های حامی دولت
اظهارات ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران در واشنگتن که از سرخوردگی مقامات دولت یازدهم نسبت به لغو تحریم بانکی و عمل آمریکا به تعهداتش در این زمینه حکایت داشت، هر چند بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های جهان داشت ولی رسانه‌های حامی دولت آن را بایکوت کردند. به گزارش تسنیم، با وجود اهمیت اظهارات سیف، رسانه‌های دولت و اصلاح‌طلب این بار سخنان مهم‌ترین مقام بانکی کشور را نادیده گرفتند و با سیاست بایکوت خبری از کنار این اظهارات گذشتند. رسانه‌های مهم اصلاح‌طلب و وابسته به جریان دولت عمدتا در صفحه نخست شماره دیروز خود مطالب سیف را درج نکرده‌اند.

تلاش اصلاح‌طلبان
برای تغییر در کابینه روحانی
محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد خواستار ترمیم کابینه یازدهم شد.  وی با بیان اینکه رأی مردم در انتخابات مجلس نشان‌دهنده خواست آنها برای تغییر است و این خواست آنها فقط در حد مجلس خلاصه نمی‌شود، گفت: یعنی آنها انتظار دارند در سطح دولت یا حتی خارج از دولت هم تغییراتی ایجاد شود. مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور اضافه کرد: من فکر می‌کنم اگر بخواهیم به رأی مردم احترام بگذاریم و به آن توجه کنیم یکی از اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، ترمیم کابینه است.  نجفی درباره چگونگی ترمیم کابینه تصریح کرد: اینکه این ترمیم کابینه در کدام یک از وزارتخانه‌ها و در چه سطحی انجام شود بستگی دارد به صلاحدید آقای دکتر روحانی ولی من به عنوان کسی که از بیرون نگاه می‌کنم به مسائل جامعه و همین طور مسائل دولت فکر می‌کنم که در این مرحله ترمیم کابینه به صلاح دولت است. وی با اشاره به باقی ماندن یک سال و اندی تا پایان دولت یازدهم گفت: این مدت، زمان کمی نیست حتی یک ماه هم برای عمر یک دولت خیلی زیاد است چه برسد به اینکه این دولت تا پایان مرداد سال آینده به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.


Page Generated in 0/0054 sec