printlogo


کد خبر: 156249تاریخ: 1395/1/30 00:00
اخبار

 واردات انواع میوه آزاد نیست
سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد بنا به درخواست وزارت جهاد کشاورزی واردات انواع میوه برای سال جاری همچنان ممنوع است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، در نامه وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: پیرو مصوبه هیات‌ وزیران درباره کالاهای گروه 10، برمبنای ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری، ممنوعیت واردات انواع میوه برای سال 95 مانند سال 94 خواهد بود. بر این اساس واردات انواع میوه به استثنای میوه‌های گرمسیری ممنوع و سیستم ثبت سفارش برای آنها مسدود است. این آیین‌نامه از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به گمرک ابلاغ شده است.


صنعت نساجی نیمه‌تعطیل است
در حال حاضر ۳۰ درصد بخش نساجی کشور فعال و ۷۰ درصد تعطیل و نیمه‌تعطیل است. رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی با بیان این مطلب گفت: آثار مثبت روانی برجام بر بخش تولید با شرایط رکود بازار به سمت خنثی شدن پیش می‌رود. محمد مروج‌حسینی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اینکه برجام فقط به لحاظ روانی تاحدودی در بخش تولید موثر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر
10 تا 15 درصد مشکلات از جمله حمل‌ونقل و بیمه دریایی حل شده اما نقل‌وانتقال پول از طریق بانک‌های بزرگ همچنان بسته است. وی با بیان اینکه البته نقل‌وانتقال پول در حجم کوچک می‌تواند از طریق واسطه‌هایی انجام شود، افزود: یک تعداد بانک امکان نقل‌وانتقال حجم کم پول را فراهم می‌کنند اما هنوز سوئیفت به عنوان یک ابزار فعال نشده است و کارگزاران بزرگ بانکی روابط خود را با بانک مرکزی آغاز نکرده‌اند.


حمایت اتحادیه اروپا
 از روابط بانکی با ایران
فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در سفیر اخیرش به تهران قول داد این بلوک برای همکاری بانک‌های منطقه‌ای بزرگ با ایران هر آنچه در توان دارد انجام دهد تا تنش میان ایران و واشنگتن بر سر تحریم‌های آمریکایی را کاهش دهد.  به گزارش ایسنا، موگرینی در جمع گروهی از خبرنگاران گفت: پیام اصلی که من حامل آن هستم این حقیقت است که اروپایی‌ها به اندازه ایرانی‌ها در حل این مساله منافع دارند و ما به عنوان نخستین شریک تجاری ایران برای بازگشت به این کشور منافع اقتصادی داریم و برای این منظور باید بانک‌ها هم در ایران حضور پیدا کنند. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی اظهار کرد: وی دولت اوباما را برای پایان دادن به این بن‌بست تحت فشار قرار داده است و با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نشست اخیر گروه 7 در هیروشیما این مساله را مطرح کرده و همچنین در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای در واشنگتن این مساله را با یک مقام ارشد آمریکایی در میان گذاشته است.  موگرینی خاطرنشان کرد: ایران باید در داخل هم تغییراتی صورت دهد تا بانک‌های غربی بیشتری برای ورود به این کشور ترغیب شوند که شامل بهبود فضای مالی و تجاری و بهبود چارچوب سیاسی برای سرمایه‌گذاران خارجی است.


اعلام جزئیات فروش اقساطی مسکن
براساس توافقی که میان کانون سراسری انبوه‌سازان و بانک مسکن انجام شده، تا سقف مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از یک واحد مسکونی را بانک مسکن تضمین می‌کند که به صورت اقساطی از سوی خریدار به فروشنده پرداخت شود.  فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به جزئیات فروش قسطی مسکن به مهر گفت: بانک مسکن بابت این تضمین ۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند که این کارمزد در طول ۵۰ ماه که زمان پرداخت اقساط است، به بانک پرداخت می‌شود، ضمن آنکه رقم اقساط تعیین شده از سوی بانک باید حداکثر تا سقف ۳ میلیون تومان باشد.  وی اظهار داشت: این قرارداد از طرف ۳۱ انجمن استانی با بانک مسکن از سوی کانون سراسری انبوه‌سازان انجام شده است بنابراین برای پروژه‌های مورد تایید انبوه‌سازان در کل کشور به اجرا می‌رسد.  وی با اشاره به نرخ سود فروش اقساطی مسکن ادامه داد: نرخ سود توافقی بین خریدار و فروشنده تعیین می‌شود، ضمن اینکه این نرخ تابعی از سود بانکی و نرخ تورم عمومی جامعه خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0059 sec