printlogo


کد خبر: 156254تاریخ: 1395/1/30 00:00
اخبار

 رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه  قانون استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در کشور اجرا نمی‌شود، گفت: کارفرماها بشدت علاقه دارند کالای خارجی بخرند، در صورتی که اگر این قانون اجرایی می‌شد، نمی‌توانستند اینگونه عمل کنند.
 یحیی آل‌اسحاق گفت: عملاً تاکنون نتوانسته‌ایم وجوهی را میان بانک‌های بزرگ خارجی و ایرانی نقل و انتقال دهیم.
 محمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفت: عربستان و روسیه بر سر فریز تولید تا اول اکتبر در سطح ماه ژانویه توافق کرده‌اند.
 پروانه استاندارد 8 فرآورده شامل قند حبه بسته‌بندی بونیتو، شکلات لیو، نوشیدنی میوه‌ای بدون گاز مهر، شکر و قند کله شکسته یادابه، ماست پرچرب و کم‌چرب به‌تک، کنسرو خوراک بادمجان و کنسرو نخود سبز ورامین تک باطل شد.
 قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل و تامین مالی‌ از تبدیل پیش قرارداد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس به قرارداد نهایی تا یک‌ماه آینده خبر داد.
 معاون رگولاتوری گفت: با ساماندهی خدمات پیامکی و امکان غیرفعال‌سازی پیامک‌های ناخواسته، پیامکی‌های بانکی جزو پیامکی‌های کنشی بوده و نباید قطع شود.
 سیدمصطفی سیدهاشمی، رئیس هیات مدیره مخابرات ایران گفت: پس از خصوصی‌سازی تاکنون ۴۵۷ میلیارد تومان از اموال متعلق به مخابرات فروخته و حدود ۴۷۶ میلیارد تومان املاک خریداری شده است.
 مهر نوشت: برخی منابع مطلع از آغاز تغییرات سیاسی در وزارت راه‌وشهرسازی در سطح معاونان این وزارتخانه در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند. این تغییرات پس از استیضاح نافرجام عباس آخوندی برای 2تن از معاونانی است که از نظر سیاسی با مجموعه این وزارتخانه همراه نیستند، به گوش می‌رسد.
 داوود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: چک‌های جدید در نیمه اول سال ۹۵ وارد چرخه سامانه‌های الکترونیکی می‌شود.
 جعفر جمیلی، معاون امور موافقتنامه‌های بین‌المللی دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی از نهایی شدن متن پیش‌نویس موافقتنامه سه‌جانبه حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی چابهار در شهر دهلی‌نو خبر داد.
 کارت اعتباری ویژه سازمان بازنشستگی کشور دیروز در بانک صادرات شعبه میدان فاطمی رونمایی شد که این طرح می‌تواند تا 350 هزار بازنشسته کشوری را پوشش دهد.


اجرای طرح جدید اشتغالی در ۲۰۰ شهرستان
معاون اشتغال‌ وزیر کار با اشاره به اجرای طرح اشتغالی جدید دولت در ۲۰۰ شهرستان از ایجاد حداقل ۲۰۰ هزار شغل در طرح جدید اشتغالی وزارت کار خبر داد. به گزارش فارس، عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشستی خبری با رونمایی از بسته اشتغالی دولت، گفت: در سال 94 با احتساب ریزش‌ها، 677 هزار شغل ایجاد شد که بیمه‌های تامین اجتماعی سند اثبات این آمار است. وی وعده داد که نرخ‌بیکاری تا پایان دولت تک رقمی شود. به گفته منصوری، با فرض ثابت بودن نرخ مشارکت سالانه 800 هزار شغل نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه طرح تکاپو در سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شد، گفت: در سال 95 «بسته حرکت» را در دستور کار قرار دادیم تا طبق یافته‌های میدانی و دقیق‌تر، ظرفیت بازار کار ایران را افزایش دهیم. وی با اشاره به اینکه در طرح مدیریت منابع مصرفی، پیش‌بینی شده در 2 سناریو اشتغال ایجاد شود، گفت: در سناریوی اول 35 هزار نفر و در سناریوی دوم 71 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با توجه به تعریف پروژه‌های مختلف و نوع کار، به اشتغال می‌رسند.
 


Page Generated in 0/0056 sec