printlogo


کد خبر: 156260تاریخ: 1395/1/30 00:00
نبض‌جامعه

با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
انجام خدمت سربازی طلاب در آموزش‌وپرورش
‌«با موافقت رهبر بزرگوار انقلاب، طلاب علاقه‌مند و واجد شرایط می‌توانند دوره خدمت سربازی را در آموزش‌وپرورش بگذرانند». حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: 2 برنامه را در سال جاری در اولویت و دستور کار قرار داده‌ایم. وی به فارس گفت: نخستین اقدام، استفاده از فرصت خدمت نظام وظیفه طلاب علاقه‌مند و واجد شرایط است که برای نخستین‌بار با موافقت رهبر حکیم انقلاب ایجاد شده است تا طلاب علاقه‌مندی که می‌خواهند دوره خدمت سربازی خود را در آموزش‌وپرورش طی کنند، به این وزارتخانه بیایند. ملکی افزود: برنامه دوم، استفاده از ظرفیت درونی آموزش‌وپرورش است یعنی تعداد زیادی از روحانیون را داریم که شاغل رسمی در آموزش‌وپرورش هستند و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که رهبر بزرگوار انقلاب در دیدار هفته معلم سال گذشته با فرهنگیان بر آن تأکید کردند، نیاز است به عنوان قانون اساسی و نقشه راه آموزش‌وپرورش تعیین شود.

اعزام 33 هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی به سفرهای زیارتی
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی از اعزام 33 هزار بازنشسته در قالب طرح‌های کرامت رضوی و بصیرت علوی به مشهد مقدس و عتبات عالیات در سال  95 خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی درباره برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 95 اظهار داشت: سال گذشته طرح کرامت رضوی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شد و توانستیم 25 هزار و 500 نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان را که حداقل حقوق را دریافت می‌کردند، به مشهد مقدس اعزام کنیم. وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای اجرای طرح کرامت رضوی 5/9 میلیارد تومان هزینه شده بود، افزود: از 15 اردیبهشت امسال نیز بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. اعتصامی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند سال گذشته 25هزار نفر را به مشهد مقدس اعزام کنیم،  اما امسال شرایط فرهنگی مناسب‌تری را فراهم خواهیم کرد. وی درباره اجرای طرح بصیرت علوی اظهار داشت: امسال با تدبیری که اتخاذ شده است، تسهیلات گسترده‌تری را برای عتبات‌عالیات بازنشستگان تامین اجتماعی درنظر گرفته‌ایم. به گفته اعتصامی، امسال 8 هزار نفر از بازنشستگان به همراه همسران خود را به عتبات عالیات اعزام خواهیم کرد و به هرکدام نیز یک میلیون تومان وام می‌دهیم.

ارائه تسهیلات ویژه دانشجویی در شهر آفتاب
تامین بهترین امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و خانواده‌ها در شهر آفتاب به همراه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.  به گزارش شهرنوشت، مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر که نمایشگاه شهر آفتاب همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: متروی شهر آفتاب نیز بزودی افتتاح و پس از آن گام‌های بعدی در این پروژه اجرایی خواهد شد. معاون شهردار تهران با بیان اینکه تمام امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و خانواده‌ها فراهم شده است تا بهترین خدمات به آنها ارائه شود، بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور و استقرار دانشجویان و بازدیدکنندگانی که از استان‌ها و شهرستان‌های گوناگون به تهران می‌آیند فراهم آمده است.

تقلب در زعفران با «دختر خواب»
«دختر خواب» فرآورده‌ای شیمیایی و خطرناک است که در تقلب‌های زعفران به کار گرفته می‌شود. به گزارش ایسنا، حسین رستگار، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو، با بیان اینکه یکی از تقلب‌های زعفران استفاده از رنگ‌های مصنوعی از جمله ماده‌ای موسوم به «دختر خواب» است، گفت: این ماده فرآورده‌ای شیمیایی و خطرناک بوده که به صورت سنتزی ساخته می‌شود و به سرعت در آب حل شده و رنگ زرد متمایل به قرمز زعفرانی را ایجاد می‌کند.
 


Page Generated in 0/0061 sec