printlogo


کد خبر: 156269تاریخ: 1395/1/31 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور فوراً به نقض برجام توسط آمریکا واکنش نشان دهد
منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اعتراف ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه ایران از اجرای برجام عایدی نداشته است، اظهار داشت: با توجه به مسائل پیش‌آمده، موارد نقض برجام را قطعا در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه دولت نباید منافع ملی را فدای مصالح سیاسی زودگذر کند، خاطرنشان کرد: کارشکنی، بدعهدی و نقض برجام از سوی آمریکا و غرب علنی شده است و دولت باید با صراحت اقدامات آمریکایی‌ها را با مردم در میان بگذارد.
حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه براساس «قاعده ماشه» باید بتوانیم به حالت قبلی خود در حوزه هسته‌ای برگردیم، گفت: مسؤولان دولت تدبیر و امید باید سیاسی‌کاری را کنار بگذارند و صادقانه اعلام کنند ایران به تعهدات خود عمل کرده اما طرف مقابل نقض عهد کرده است، به همین دلیل مسؤولان باید موارد نقض برجام را در قالب بیانیه رسمی منتشر کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد قطعا کشور دچار خسارت خواهد شد.
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه آقای روحانی نباید تصور کند با ادامه همین وضعیت و کتمان واقعیت‌ها می‌تواند در انتخابات 96 رای بیاورد، تصریح کرد: متاسفانه در وضعیت فعلی دولت قصد دارد فضا را برای انتخابات 96 نگه دارد اما مردم متوجه مسائل هستند و پاسخ این اقدامات را خواهند داد.
وی تاکید کرد: اعتراف آقای سیف به کارشکنی آمریکایی‌ها کفایت نمی‌کند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن شخص رئیس‌جمهور و مسؤولان دستگاه دیپلماسی به نقض برجام واکنش نشان دهند.

مغایرت‌های گزارش برجامی وزارت امور خارجه با اظهارات ظریف و سیف
محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر، درباره بررسی گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام به مجلس در کمیسیون امنیت ملی گفت: احتمالاً بعد از تعطیلات مجلس این گزارش در کمیسیون بررسی خواهد شد زیرا به دلیل لایحه بودجه، جلسات کمیسیون تشکیل نمی‌شود. نماینده مردم یزد گفت: بخش‌هایی از گزارش وزارت امور خارجه بویژه درباره سوئیفت مغایر با اظهارات آقای ظریف و آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی است. وی با بیان اینکه این گزارش همان چیزهایی است که آقای عراقچی در رسانه ملی توضیح داد، گفت: در واقع گزارش وزارت امور خارجه آن چیزی است که روی کاغذ توافق شده است و اتفاقاتی که در عمل در روند اجرای برجام افتاده، توضیح داده نشده است.
وی تصریح کرد: این گزارش توضیح داده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده است اما توضیح نداده است که در عمل، طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرده است یا خیر؟

عربستان تنبیه نشود
 اهانت‌هایش ادامه دارد
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اهانت عربستان سعودی در اضافه کردن 4 بند در بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را بدعتی نوین دانست و تنها راهکار جلوگیری از این بی‌حرمتی‌ها نسبت به کشورمان را تنبیه متناسب از سوی ایران قلمداد کرد. این یادداشت کوتاه که در قالب مطلبی در اینستاگرام شخصی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انتشار یافته، به شرح زیر است: در اجلاس اخیر سازمان همکاری اسلامی، عربستان با فشار و خرج میلیون‌ها دلار که نمونه آن اعتراف به کمک 700 میلیون دلاری به مالزی بود، 4 بند را در بیانیه پایانی علیه ایران اضافه کرد. در تاریخ این اجلاس چنین اهانتی به ایران نشده بود. رفتار عربستان سعودی از مرز شرارت به مرز دیوانگی رسیده است و اگر این دیوانه شرور تنبیه نشود، این اهانت‌ها ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0055 sec