printlogo


کد خبر: 156270تاریخ: 1395/1/31 00:00
اخبار

تبریک لاریجانی به بشار اسد
رئیس مجلس شورای اسلامی در پی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمانی سوریه پیام تبریکی به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه صادر کرد. به گزارش خانه ملت؛ متن پیام دکتر لاریجانی به این شرح  است:
 جناب آقای بشار اسد
رئیس‌جمهور محترم جمهوری عربی سوریه
السلام علیکم و رحمه‌00‌الله و برکاته
با کمال خرسندی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در کشورتان را به جنابعالی،دولت و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه صمیمانه تبریک می‌گویم. حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر علی‌رغم فشارهای گسترده سیاسی - روانی و امنیتی و تلاش مذبوحانه گروه‌های تروریستی برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، نشان از حمایت قاطع مردم سوریه از جنابعالی به عنوان نماد مقاومت،ایستادگی و استقلال سرزمین‌شان در برابر تهاجم همه‌جانبه عناصر شوم تروریست و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای آنها دارد. مایلم تأکید نمایم؛ راهبرد جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک و گسترده و همه‌جانبه با دولت و ملت سوریه در جهت برقراری ثبات، آرامش و امنیت در منطقه می‌باشد. اطمینان دارم در پرتو استقامت و پایداری دولت و ملت سوریه بزودی شاهد شکست گروه‌های افراطی و تروریست خواهیم بود. با اغتنام از فرصت، موفقیت روزافزون جنابعالی را از خداوند منان مسالت دارم.
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

اردن سفیر خود را از تهران  برای مشورت فراخواند
وزارت خارجه اردن سفیر این کشور را از تهران برای مشورت فرا خواند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، اردن با صدور بیانیه‌ای مدعی شده است فراخواندن سفیر این کشور از تهران به دلیل دخالت‌های ایران در کشورهای عربی بوده است. ادعای اردن در شرایطی مطرح می‌شود که این کشور با باز کردن مرزهای مشترک خود با سوریه روی تروریست‌ها و انتقال سلاح برای آنها یکی از عوامل بحران در سوریه است. اردن همچنین مدعی شده است ایران به درخواست‌های این کشور برای پایان دادن به دخالت در امور کشورهای عربی جواب نداده است. وزارت خارجه اردن در ادامه اتهامات خود مدعی شد «دخالت‌های ایران در کشورهای عربی باعث ایجاد بحران و افزایش بی‌ثباتی می‌شود».


برخورد شدید ناوهای نداجا با حمله ۷ قایق دزدان دریایی
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ناکام ماندن حمله دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی، اظهار داشت: روز شنبه 7 فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم (متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز) مواجه شدند. وی ادامه داد: حدود 2 هفته پیش نیز یکی از نفتکش‌های ایرانی از مسیر دریای سرخ عبور می‌کرد که با هشدار ایست از سوی یکی از ناوشکن‌های ائتلاف جهت بازرسی مواجه شد و مرتب این هشدار  توسط آنها تکرار می‌شد. یکی از ناوگروه‌ها (ناوشکن نقدی)‌ نزدیک به هزار کیلومتر با این نفتکش فاصله داشت که اعلام کردیم سریعاً خود را به نفتکش نزدیک کند و زمانی که توسط ناوشکن نقدی به ناوشکن ائتلاف هشدار داده شد که «این نفتکش تحت اسکورت ارتش جمهوری اسلامی ایران است و به هرگونه اقدام خصمانه جواب مناسب داده خواهد شد»، ناوشکن ائتلاف مجبور به ترک منطقه شد.

آمریکا از قدرت دفاعی ایران احساس خطر می‌کند
سردارسرلشکر محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در سخنانی در مسجد جامع غدیر خم ضرابخانه تهران، با بیان اینکه ارتش و سپاه با مأموریت‌های مشخص و مصوب مکمل هم هستند، گفت: توانمندی امروز ما در دفاع از انقلاب اسلامی و کشورمان در دنیا بی‌نظیر است. امروز پشتوانه دانش و فناوری‌های بومی و سیستم‌های موشکی که در اختیار داریم باعث شده دشمن اصلی ما یعنی آمریکا از این قدرت دفاعی کشورمان احساس خطر کند. رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا درباره حضور مستشاری ایران در کشورهای عراق و سوریه نیز تأکید کرد: حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه بنا بر درخواست این کشورها صورت گرفته و در این صحنه نیز به‌واسطه موفقیت‌هایی که به دست آمد، تروریست‌ها و اربابان آنها احساس خطر کردند که مبادا ایران با همکاری محور مقاومت مدیریت این صحنه را هم از دست آنها خارج کند.


Page Generated in 0/0055 sec