printlogo


کد خبر: 156277تاریخ: 1395/1/31 00:00
اخبار

اعلام مصارف هدفمندی یارانه‌ها
عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به اینکه مصارف هدفمندی یارانه‌ها در این کمیسیون تصویب شد، گفت: ۳۰ درصد منابع به یارانه سود تسهیلات اشتغال اختصاص یافت.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر این اساس، 30 درصد از کل منابع جهت یارانه سود تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، ایثارگران، رزمندگان معسر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان در نظر گرفته شد.  وی ادامه داد: 35 درصد از منابع نیز برای یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک متوسط صنعتی، معدنی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صادراتی اختصاص خواهد یافت.  این نماینده مجلس با بیان اینکه 15 درصد منابع هدفمندی نیز برای حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شد، تصریح کرد: همچنین براساس این مصوبه، 20 درصد از منابع نیز برای مشوق‌ها و زیرساخت‌های صادراتی پیش‌بینی شده است.
ندیمی درباره صندوق روستاییان و عشایر نیز گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت را موظف کرده تا افراد 65 سال به بالاتر که 10 سال بیمه داشته باشند، می‌توانند مابقی سال‌های بیمه را یکجا خریداری کرده و خود را بیمه کنند.


 گوجه کیلویی ۴۵۰۰ تومان شد
قیمت گوجه‌فرنگی در سطح خرده‌فروشی تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما رئیس اتحادیه فرشندگان میوه و تره‌بار در این باره معتقد است این گرانی مقطعی بوده و قیمت این محصول بزودی با آمدن محصولات سایر مناطق کاهش می‌یابد. به گزارش تسنیم، قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در سطح بازار مصرف تا 4 هزار و 500 تومان افزایش یافته و در مقایسه با هفته گذشته افزایش بیش از 2 برابری داشته است. بنا بر این گزارش اولین دلیلی که برای گرانی این محصول به ذهن می‌رسد، صدمه دیدن صیفی‌جات زارعان در سیل روز‌های اخیر و در نتیجه کم شدن عرضه این محصول به بازار است. حسین مهاجران در این‌باره گفت: درباره آسیب دیدن صیفی‌جات کشاورزان اهواز و اندیمشک گزارشی به دست ما نرسیده است. وی افزود: دلیل این افزایش قیمت‌ گوجه‌فرنگی پایان یافتن تولید یک منطقه و کاهش عرضه این محصول به بازار است.


«فریز» یعنی «تحریم»
دوباره نفت ایران
وزیر نفت از اجرای طرح «فریز» به عنوان تحریم جدید نفت ایران در دوره پساتحریم یاد کرد و گفت: با لغو تحریم ایران، برخی کشورها جوسازی را آغاز کرده‌اند درحالی که اقدام این کشورها «توهم» است.
به گزارش مهر، بیژن زنگنه در یک گفت‌وگویی رادیویی در واکنش به شکست مذاکرات فریز نفتی دوحه قطر، گفت: برخی کشورهای تولیدکننده نفت از ابتدا با لغو تحریم ایران مخالف بودند و در این راستا تلاش کردند قیمت‌های نفت را پایین بیاورند. وی با اعلام اینکه این کشورها با پایین نگه داشتن قیمت نفت سعی کرده‌اند به ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: با اقدامات این کشورها بازار نفت اشباع شده و عدم تعادل در بازار به حدود 2 میلیون بشکه نفت در روز رسیده است. وی تصریح کرد: برخی از این کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت می‌خواهند تولید نفتی ایران را مطابق تولید ژانویه ۲۰۱۶ میلادی فریز کنند. وزیر نفت با بیان اینکه این کشورها می‌خواهند بار دیگر تحریم‌هایی را علیه نفت ایران اعمال کنند، گفت: به عبارت دیگر، با اجرای طرح فریز نفتی این کشورها می‌خواهند بار دیگر حجم صادرات نفت ایران را به دوران تحریم بازگردانند.


Page Generated in 0/0056 sec