printlogo


کد خبر: 156278تاریخ: 1395/1/31 00:00
اخبار

 در حالی معاون وزیر کار حذف یارانه‌ها در فروردین ۹۵ را تکذیب می‌کند که شماری از معترضان به حذف یارانه در فروردین که بازنشستگان، بیماران خاص و مستاجران در میان آنها بودند یکشنبه گذشته در ساختمان وزارت کار تجمع کرده بودند.
 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام آمادگی چینی‌ها و اروپایی‌ها برای تامین فاینانس ۱۱۸ فروند ایرباس خبر داد و گفت: باید برای خرید هواپیما روابط بین بانکی برقرار شود.
 آلن ویدالیس، وزیر حمل‌ونقل فرانسه با اشاره به اینکه از مشارکت زیاد شرکت‌های فرانسوی در ایران خوشحالم، گفت: مشکلات بانکی با ایران همچنان باقی مانده است.
 یکشنبه شب گذشته با فرود پرواز پاریس- تهران شرکت هواپیمایی ایرفرانس در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پروازهای این شرکت هواپیمایی به ایران پس از 8 سال توقف دوباره از سر گرفته شد.
 جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد برای چندمین بار متوالی صبح دیروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات‌شان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
 مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار گفت: هدفگذاری اعزام ۱۰ هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور را در سال ۹۵ داریم.
  مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت از سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به تهران در اردیبهشت ماه خبر داد.
 مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تأمین نیاز داخلی نیازی به واردات گندم نیست اما برای صادرات و استفاده از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی واردات موقت گندم انجام می‌شود.
 معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد دولت روسیه همه موانع سر راه ارائه وام 5 میلیارد دلاری به ایران را برطرف کرده است.
 وزارت صنعت در نامه‌ای به دفتر مقررات واردات و صادرات، موافقت خود را با ثبت ‌سفارش خودروی «اوپل» در 2 مدل آدام و کورسا اعلام کرد.
 معاون وزیر صنعت از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۲۳ نفر خبر داد و گفت: 3 رایزن بازرگانی ایران به ترکمنستان، روسیه، نیجریه و اندونزی اعزام می‌شوند.
 دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به لغو کامل تحریم صادرات گاز مایع ایران، اعلام کرد: هم اکنون ایران یک تن گاز مایع بدون مشتری هم ندارد.
 معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد که براساس آن، وظایف دستگاه‌ها دراین باره مشخص شده اما ماموریتی به وزارت صنعت به عنوان متولی تولیدکشور واگذار نشده است.
 رئیس اتاق ایران از سهم ۱۲ درصدی صنایع خلاق در تولید ناخالص داخلی کشورها خبر داد و گفت: فدراسیون «اقتصاد، فرهنگ و هنر» در اتاق بازرگانی ایران تشکیل می‌شود.
 وزیر نیرو خبر داد: با وجود بارندگی‌های اخیر، 3 استان اصفهان، شیراز و بوشهر هنوز در وضعیت قرمز خشکسالی هستند.
 در سال 1394، معادل 121 میلیون دلار سیگار از کشورهای امارات عربی متحده، ترکیه، جمهوری کره، فدراسیون روسیه، هلند و ویتنام به ایران وارد شده است.


 آب تهران 100 درصد بهداشتی است
قائم‌مقام شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران از سلامت کامل آب شرب استان تهران خبر داد و گفت: مردم هیچ‌گونه نگرانی درباره کیفیت و سلامت آب تهران نداشته ‌باشند. علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کیفیت آب تهران گفت: براساس استاندارد‌های موجود در 47 آزمایشگاه کیفیت آب تهران به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه از آب خامی استفاده می‌شود که از کیفیت آن اطمینان داشته باشیم، اظهار داشت: در مکان‌هایی که آب دچار آلودگی باشد از آن مناطق هیچ‌گونه آبی برداشت نمی‌شود. به گفته قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران آب‌های سطحی استان تهران کاملا در تصفیه‌خانه ششگانه تهران تصفیه می‌شود، بنابراین هیچ‌گونه نگرانی درباره کیفیت آب تهران وجود ندارد. نوذری‌پور ادامه داد: کیفیت آب استان از طریق تجهیزات پیشرفته مورد بررسی قرار می‌گیرد، چراکه دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای این مهم در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: علاوه بر این نیز وزارت بهداشت کیفیت آب تهران را به‌طور کامل بررسی می‌کند و به همین دلیل جای هیچ‌گونه نگرانی برای کیفیت آب تهران وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0058 sec