printlogo


کد خبر: 156286تاریخ: 1395/1/31 00:00
نبض جامعه

وزیر بهداشت هشدار داد
افزایش شیوع دیابت در کشور
وزیر بهداشت با اشاره به افزایش شیوع دیابت در کشور بر ضرورت مراقبت از سلامت افراد تاکید کرد. به گزارش«وطن امروز»، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت ضمن توصیه به مردم درباره مراقبت از سلامت خود، به افزایش شیوع دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: مردم باید از سلامتی خود مراقبت کنند و هر چه هم تجهیزات و تخت بیمارستانی فراهم و پزشک تربیت کنیم باز هم جوابگوی نیارها نیست. وی اظهار داشت: اگر به هر انداره پول صرف درمان کنیم باز هم در برابر انجام نگرفتن مراقبت مردم از سلامتی خودشان و بیماری‌های ناشی از سبک نادرست زندگی پاسخگو نیست و امیدوارم بتوانیم در جهت گسترش بهداشت عمومی به وظایف خود عمل کنیم.

رتبه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از رتبه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی به کمک دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد. محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره چگونگی رتبه‌بندی مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی اظهار داشت: رتبه‌بندی مدارس در نقشه راه سند تحول بنیادین آمده است که باید مطالعات درباره چگونگی انجام آن در همه مقاطع و سطوح تحصیلی در سال
95 انجام شود. وی به ایسنا بیان داشت: آموزش‌وپرورش در سال 96 براساس یافته‌های مطالعات یادشده و ارزیابی نتایج، مدارس را رتبه‌بندی خواهد کرد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درباره رتبه‌بندی پیش‌دبستانی‌ها نیز گفت: 100 درصد مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی هستند. اکنون هم برای رتبه‌بندی مراکز و هم مربیان اقداماتی در دست انجام است و با همکاری دانشگاه فرهنگیان برنامه‌ای را برای رتبه‌بندی مربیان داریم که جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد.


  میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از استقرار ٣٠٠ دستگاه تاکسی ویژه بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهرآفتاب خبر داد و گفت: این تعداد تاکسی در حین برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مسؤولیت جابه‌جایی مسافران از شهرآفتاب به اقصی‌نقاط شهر تهران را برعهده دارند.
  نادیا طاری، رئیس اداره آموزش‌های شهروندی منطقه 7 با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی سالم در سرای محلات این منطقه خاطرنشان کرد: این کارگاه‌های آموزشی در راستای نهادینه کردن فرهنگ شهروندی که یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری است اجرایی می‌شود.
  حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد را تهدیدی برای جامعه دانست و افزود: حمایت از تولید داخل و فرهنگسازی برای گرایش به مشاغل و حرفه‌های گوناگون بسترهای اشتغال را فراهم می‌کند و اشتغال نیز راه نفوذ قاچاق موادمخدر را مسدود می‌کند.
  به گفته مارتین کثیر، جراح و متخصص پوست، زیبایی و لیزر، عفونت، اگزما و بیماری‌های ویروسی در کمین استفاده‌کنندگان از تاتو، خالکوبی و هاشور ابرو است.
  ایرج عربی، مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از انجام سفر متخصصان جراحی صرع و اورولوژی برای درمان جانبازان به کشورمان خبر داد.
  علیرضا لاشیئی، عضو کمیته علمی بیست‌ودومین سمینار سالانه فارابی با اشاره به تاثیر ژن‌درمانی در جلوگیری از بروز برخی بیماری‌های چشمی اظهار داشت: فاز مطالعاتی ژن‌درمانی در حال حاضر در کشور روی بیماری‌های شبکیه مانند دستروفی شبکیه آغاز شده که این روش در کنار استفاده از سلول بنیادی در کنترل برخی بیماری‌های چشمی با موفقیت روبه‌رو بوده است.
  نخستین سلسله نشست‌های تخصصی طرح سار یا «سخن‌گاه اندیشه‌های راهبردی» به همت موزه علوم و فناوری روز هفتم خرداد از ساعت 15 الی 17 در سالن همایش‌های خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
  سیدامیر محسن‌ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با خاویر سننت؛ رئیس صلیب سرخ اسپانیا با اشاره به اینکه ملت ایران و اسپانیا روابط بسیار طولانی با یکدیگر دارند، اظهار امیدواری کرد هلال‌احمر ایران بتواند از توانایی‌های صلیب سرخ اسپانیا در حوزه آموزش، مقابله با بحران، آب و بهداشت استفاده کند.


Page Generated in 0/0086 sec