printlogo


کد خبر: 156290تاریخ: 1395/1/31 00:00
اخبار

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی
مراسم جشن مشترک دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی همزمان با شب ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی بن‌ابیطالب(ع) با تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم افغانستانی برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، مراسم جشن فرا مذهبی و فرامرزی سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر به همت کانون سفیران تقریب دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از دانشجویان شیعه و سنی ایرانی و بین‌المللی با عنوان «حب اهل بیت(ع) فرا مرزی و فرا مذهبی است» روز چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه از ساعت20:30 در سالن شهید ماموستا شیخ‌الاسلام این دانشگاه برگزار می‌شود. در این مراسم که به ابتکار دانشجویان شیعه و سنی ایرانی و بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی تدارک دیده شده است علاوه بر برنامه‌های متنوع فرهنگی و سخنرانی، از خانواده شهدای گرانقدر مقاومت تجلیل به عمل خواهد آمد.

«ابوزینب» بالاخره خردادماه می‌آید
فیلم سینمایی «ابوزینب» ساخته علی غفاری با موضوع مقاومت اسلامی قرار است پس از مدت‌ها انتظار خردادماه به اکران درآید. فیلم «ابوزینب» ساخته علی غفاری، داستانی از مقاومت مردان الهی در بستر تصویر است که زمانی طولانی اکران آن نامشخص بود و حال خبر نمایش آن برای مخاطبان سینمای مقاومت و پایداری ارزشمند خواهد بود. اثری استراتژیک که به ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال‌های اشغال این کشور به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می‌پردازد.  این فیلم که در لبنان فیلمبرداری شده، روایتگر ایثار و فداکاری مادر خانواده‌ای است که با تحمل رنج‌های فراوان، رازی را در سینه نهفته دارد.

رونمایی از کتاب «آینده‌پژوهى انقلاب اسلامى» با حضور ضرغامی
آیین رونمایی کتاب «آینده‌پژوهى انقلاب اسلامى: بیم‌ها و امیدها» جدیدترین و هجدهمین اثر علی دارابی، مولف و عضو هیات علمی دانشگاه دیروز با حضور عزت‌الله ضرغامی ریاست پیشین رسانه ملی در کتابخانه ملی برگزار شد. به گزارش فارس، عزت‌الله ضرغامی در این مراسم طی سخنانی عنوان داشت: کتاب «آینده‌پژوهى انقلاب اسلامى: بیم‌ها و امیدها» یک اطلس جمع و جور در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب چارچوبی ارائه می‌کند که خواننده جایگاه مطالعات بعدی را در قفسه‌های آن پیدا می‌کند و دانش خود را بالا می‌برد. وی ادامه داد: این کتاب یک رمان نیست که به راحتی آن را خوانده و کنار بگذاریم. مباحث متعددی در آن وجود دارد که آقای دارابی با انصاف و عدالت به آن پرداخته است. کتاب «آینده‌پژوهى انقلاب اسلامى: بیم‌ها و امیدها» مشتمل بر یک دیباچه و ٧ فصل است. فصل اول به بیان مفاهیم، ادبیات و کلیات آینده‌نگری و آینده‌پژوهی اختصاص دارد. در فصل دوم به اهمیت و جایگاه آینده‌پژوهی در جهان‌بینی اسلامی با تاکید بر دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرداخته می‌شود. فصل سوم بر بررسی تحولات جهان در ٣٠ تا ۵٠ سال پیش رو و تاثیرات آن بر جامعه ایرانی تمرکز دارد. در فصل چهارم چرایی پیدایش، دستاورد‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی مورد واکاوی قرار می‌گیرد. فصل پنجم کتاب به مبحث ارتباطات و رسانه‌ها اختصاص دارد. حوزه فرهنگ و جامعه و مباحث بنیادین آن مبحث فصل ششم را تشکیل می‌دهد و فصل هفتم اختصاص به بحث سیاست و بازنمودهای داخلی و خارجی آن دارد و در خاتمه جمع‌بندی و رهیافت‌های پژوهشی ارائه شده است. پایان‌بخش کتاب ٣ ضمیمه است که یکی از آنها اختصاص دارد به مهم‌ترین مسائل کنونی و آینده ایران مبتنی بر اقتراح و پرسش از صاحبنظران و در ضمیمه دیگر از واژگان و اصطلاحات بنیادی و نیز فرهنگ اسامی صاحبنظرانی که در کتاب از آنها نام برده شده صحبت به میان آمده است.

کارگاه آموزشی مجیدمجیدی در جشنواره جهانی فجر
تعدادی از سینماگران شاخص ایرانی در کنار سینماگران خارجی در بخش «دارالفنون» جشنواره جهانی فجر به هنرجویان سینما آموزش می‌دهند که یکی از فیلمسازان مطرح و جهانی ایران در این کارگاه‌ها مجید مجیدی اعلام شده است. برنامه‌های کارگاه‌های «دارالفنون» با حدود 110 هنرجو هر روز از ساعت 9:30 صبح آغاز شده و تعدادی از این کارگاه‌ها در فضای باز پردیس چارسو برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0065 sec