printlogo


کد خبر: 156291تاریخ: 1395/1/31 00:00
رویدادها

حبیب‌الله بهمنی، کارگردان فیلم «سیب و سلما»:
مقاومت مسأله‌ای فراتر از مرزهاست
حبیب‌الله بهمنی، فیلمساز ارزشی سینمای ایران درباره برگزاری جشنواره‌ای با مضمون دفاع از حرم گفت: در فضایی که جریان‌های فرهنگی و سیاسی راه دیگری را می‌روند، برگزاری جشنواره‌هایی همچون مدافعان حرم از اقدامات انقلابی و متعهدانه‌ای است که امیدوارم در مسیر پیش روی خود موفق باشد. به نظر من باید این نوع جشنواره‌ها برگزار شوند تا نشان دهیم گروه عمده‌ای از هنرمندان و فیلمسازان به مضامین انقلابی گرایش دارند تا به نیازهای واقعی مردم و انقلاب در دوران کنونی پاسخ دهند.  کارگردان فیلم دینی «سیب و سلما» با بیان اینکه مقاومت امروزه یک مضمون بین‌المللی و عام محسوب می‌شود، توضیح داد: مساله مقاومت امروزه یک امر بین‌المللی و فراتر از مرزهاست و مخاطبان اصلی این نگاه، همه آزادمردان و زنان جهان و مظلومانی هستند که تحت ظلم مستکبران قرار دارند و به همین دلیل باید گام مهم جشنواره فیلم مدافعان حرم بلندتر برداشته شود.

برگزاری مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب حدادعادل
آیین رونمایی از کتاب «هنوز هم...» تازه‌ترین سروده غلامعلی حدادعادل در حوزه هنری انجام شد. در این دیدار که جمعی از ادیبان و هنرمندان حضور داشتند، حدادعادل ضمن اشاره به ارزش‌های زبان فارسی به جلوه‌گری شعر در روح آدمی پرداخت و درباره انتشار مجموعه شعر تازه‌اش گفت: تأخیر در انتشار کتاب جهات مختلفی داشت؛ یکی اینکه شعر با عالم سیاست نمی‌سازد. امام تا زنده بود شعری از خود منتشر نکرد اگرچه شاعری امام را خواص می‌دانستند. من هم در سطح خودم این مشکل را داشتم. علت دیگری هم داشت؛ دوست داشتم این دفتر زمانی منتشر شود که اشعاری که دوست دارم و درباره کسانی که به آنها علاقه‌مندم در این دفتر بیاید. مدت‌ها بود سعی می‌کردم قصیده‌ای برای پیامبر به پایان برسانم که خوشبختانه به انجام رسید که نامش عذر تقصیر است و توانستم قبل از انتشار دفتر آن را تمام کنم. غزلی هم که دوست داشتم تمام کنم و در این کتاب بیاید درباره امام حسین(ع) بود که خوشبختانه تمام شد و آن هم در این کتاب آمده است. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ضمن تاکید بر این موضوع که در این مجموعه سعی کردم خودم باشم، تصریح کرد: سعی کردم در این دفتر خودم باشم، چیزی را در آن پنهان نکرده باشم، یعنی اگر برای امام، رهبر انقلاب، همسرم و مادرم شعری سرودم با اعتقاد سروده‌ام. هرچه گفتم همین هستم.  وی افزود: به زبان فارسی، شعر فارسی، نثر فصیح فارسی، عشق می‌ورزم و رنج می‌برم از اهمال و بی‌توجهی‌ها.  حدادعادل پس از پایان سخنانش چند شعر از مجموعه «هنوز هم...» برای حاضران و از جمله مادرش خواند.

حجت‌الله ایوبی:
مدعی سینمای انقلابی، اسلامی
و ایرانی هستیم
رئیس سازمان سینمایی برگزاری جداگانه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اقدامی شایسته و جشنواره جهانی فیلم فجر را یک جشنواره تخصصی و استاندارد دانست. حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: سال گذشته قدم اول درباره این استقلال برداشته شد، به دلیل اینکه نخستین‌بار بود که این اتفاق می‌افتاد ضعف‌هایی داشتیم اما امسال قدم دوم ما قدم بسیار محکمی است. ایوبی ضمن تاکید بر اینکه ما مدعی داشتن یک سینمای متفاوت، انقلابی، اسلامی و ایرانی و در واقع همان سینمای سعادت هستیم، درباره بخش دارالفنون توضیح داد: با تکیه بر چنین سینمایی در بخش دارالفنون جوانان زبده و دانشجویان سینما از کشورهای دیگر در ایران طی یک هفته آموزش سینما می‌بینند.

استندآپ ‌کمدی امیر کربلایی‌زاده در سالن قشقایی
امیر کربلایی‌زاده از اجرای استندآپ کمدی مستقل خود در سالن قشقایی تئاترشهر خبر داد.  به گزارش «وطن امروز»، این بازیگر و کمدین برجسته و خوش اخلاق که سال‌هایی طولانی در عرصه اجرای استندآپ کمدی تجربه داشته و با حضور در برنامه «خندوانه» به محبوبیت گسترده‌ای نزد مخاطبان دست یافت، قرار است از امروز سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه برنامه اجرای استندآپ‌کمدی «آقای شهروند، صلح جهانی علیه تروریسم روانی» را در سالن قشقایی آغاز کند که تا 2 اردیبهشت‌ماه هر روز ساعت ۱۷:۱۵ میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0065 sec