printlogo


کد خبر: 156338تاریخ: 1395/2/1 00:00
اخبار

پیشنهاد لاریجانی به روس‌ها
برای مقابله با تحریم
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی  در نشست سران مجالس اوراسیا در مسکو، با تاکید بر اینکه نظام تک‌قطبی ادعایی آمریکا برای مدیریت جهان شکست خورده است، گفت: تروریسم ابزار دست واشنگتن است که می‌خواهد از این شیوه علیه کشورهای دیگر بهره بگیرد. وی اظهار کرد: آمریکا اکنون خود به مساله‌ای برای نظام بین‌المللی تبدیل شده است و نمی‌تواند تکیه‌گاهی برای کشورهای دیگر باشد، زیرا سیاست‌های مبتنی بر ماجراجویی دارد. لاریجانی با رد استفاده از تحریم در نظام بین‌المللی گفت: تحریم‌ها ابزار آمریکا برای استفاده علیه کشورهای دیگر است که شاهد کاربرد آن در برابر ایران بودیم. واشنگتن در این زمینه اشتباه بزرگی را مرتکب شد. ادعا می‌کردند که برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی نگران‌کننده است ولی اکنون ما در حال غنی‌سازی اورانیوم هستیم. وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ضدروسی آمریکا تاکید کرد که باید با توسعه همکاری‌های اقتصادی با تحریم‌ها مقابله کنیم. لاریجانی همچنین با بیان اینکه تروریسم در منطقه به یک عامل نگران‌کننده تبدیل شده است، گفت: در سوریه، لیبی و یمن شاهد حمله‌های تروریستی بوده‌ایم که این تهدیدها ادامه دارد و ایجاد‌کنندگان آن را می‌شناسیم. این پدیده ابزار دست آمریکایی‌ها است که می‌خواهند از این شیوه علیه کشورهای دیگر استفاده کنند.

 سردار محمد رحمانی، فرمانده هوانیروز سپاه شد
توان بالگردی سپاه
به نقطه قابل قبولی رسیده است
آیین معارفه نخستین فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسؤولان در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی سپاه پاسداران، در این مراسم با حکم سرلشکر جعفری، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد رحمانی به عنوان فرمانده هوانیروز سپاه معرفی شد. سردار پاکپور نقش توان بالگردی در اجرای مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه را تعیین‌کننده توصیف و تصریح کرد: با توجه به مأموریت‌های متعدد و متنوع نیروی زمینی سپاه در مرزها و نقاط مختلف گستره‌ سرزمینی ایران اسلامی برای برقراری امنیت پایدار، توان بالگردی رزمی، پشتیبانی و هجومی نقش مهمی را در عملیات‌های نظامی و مقابله با تهدیدات اشرار، ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی ایفا می‌کند. وی در ادامه با بیان اینکه بالگردهای سپاه زمانی که در اختیار نیروی هوافضا قرار داشت نیز از مأموریت‌های نیروی زمینی پشتیبانی می‌کرد، گفت: با تلاش‌ها و زحمات بسیار توان بالگردی امروز به نقطه قابل قبولی رسیده است اما باید با توسعه و گسترش کمی و کیفی، این توانمندی را به حد مطلوب و متناسب با مأموریت‌های نیرو برسانیم. هوانیروز که زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه محسوب می‌شود، به تازگی و با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا تشکیل شده است.

برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان در تنگه هرمز
امیر حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان اظهار داشت: هر ناوگروهی از کشورهای دوست برای بازدید از کشور ما حضور پیدا می‌کند معمولاً در روز آخر حضورش یک تمرین مشترک انجام می‌دهیم.وی ادامه داد: رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان روز سه‌شنبه در تنگه هرمز و شرق تنگه هرمز انجام شد.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برگزاری این تمرینات مشترک باعث نزدیک شدن ارتباطات نظامی و آشنایی با توانمندی‌های نظامی 2 کشور می‌شود.ناوگروه آموزشی دریایی ارتش کشور پاکستان 4 روز پیش در بندرعباس پهلو گرفته که متشکل از ناو آموزشی «رهنورد» و ناو رزمی «نصرت» است.
 


Page Generated in 0/0056 sec