printlogo


کد خبر: 156340تاریخ: 1395/2/1 00:00
اخبار

تأکید دوباره سیف بر «تقریبا هیچ»!
ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی روز گذشته پیش از بازگشت به ایران باز هم بر مواضع قبلی خود مبنی بر اینکه برجام تقریبا هیچ عایدی برای ایران نداشته تاکید کرد. سیف در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که نقش آمریکا در اجرای برجام چیست، گفت: آمریکا باید برای رفع ابهامات بانک‌ها برای کار با ایران احساس مسؤولیت بیشتری کند. وی افزود: همانطور که در زمان اعمال تحریم‌ها برای وادار کردن بانک‌ها به قطع رابطه با بانک‌های ایرانی به تک تک آنها مراجعه و آنها را مورد تهدید قرار می‌داد یا بانک‌های مختلف را با مبالغ هنگفت جریمه می‌کرد در شرایط فعلی نیز باید به صورت شفاف، نگرانی‌ها و ابهامات بانک‌های اروپایی را برطرف کند. متاسفانه تا به حال اقدام موثری از طرف آمریکایی‌ها مشاهده نکرده‌ایم و به همین دلیل هم هست که ادعا می‌کنیم از این حیث تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است.


 اتاق بازرگانی تهران پاسخگو شد
سیستم پاسخگویی مناسب و منسجم برای ارائه خدمات به اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی راه‌‌اندازی شد.  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مرکز تماس اتاق تهران با شماره 4 رقمی 1866 با حضور اعضای هیات‌رئیسه اتاق تهران در موسسه نیکوکاری رعد الغدیر افتتاح شد.  ارائه این خدمت جدید به اعضای اتاق تهران و جامعه فعالان اقتصادی نخستین گام از سامانه مدیریت ارتباط با مشتری اتاق تهران به حساب می‌آید که در عین پاسخگویی به اعضا، در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی بخش خصوصی نیز پیش برده شده است. در حالی که بنگاه‌ها و نهادهای بخش خصوصی در سراسر دنیا چند سالی است به طور جدی مقوله مسؤولیت اجتماعی را دنبال می‌کنند و به طرق مختلف سعی در پررنگ کردن این مساله به‌عنوان یکی از وظایف ذاتی خود دارند، اتاق تهران نیز برای راه‌اندازی مرکز تماس خود با موسسه نیکوکاری رعد الغدیر وارد همکاری شد که در آن جوانان مستعد و تحصیلکرده‌ با معلولیت‌های جسمی و حرکتی حضور دارند.  راه‌اندازی مرکز تماس و ارائه مشاوره‌های مالیاتی، بیمه‌ای و حقوقی از طریق این مرکز، تنها بخشی از سیستم سامانه ارتباط با مشتری (CRM) اتاق تهران است و در فاز‌های بعدی خدمات بیشتری تحت این سامانه به اعضای اتاق ارائه خواهد شد.


ایران نقشی در بی‌ثباتی بازار ندارد
وزیر نفت برگزاری نشست دوحه را آغاز همکاری میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت دانست و تأکید کرد: ایران نقشی در بی‌ثباتی بازار نفت نداشته است.  به گزارش فارس، بیژن نامدار زنگنه با اشاره به اینکه برخی کشورهای تولیدکننده نفت از همان ابتدا با لغو تحریم‌های ایران مخالف بودند و شاید هم به این دلیل تلاش کردند قیمت نفت را پایین بیاورند تا از این طریق فشار زیادی به ما وارد کنند، افزود: هم‌اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه مازاد عرضه در بازار وجود دارد که سبب کاهش شدید قیمت نفت شده است. زنگنه با بیان اینکه پذیرفتن طرح فریز نفتی از سوی ایران به این معنا بود که ایران در عمل تحریم‌هایی که پس از سال‌ها تلاش و مقاومت ملت برداشته شد خود داوطلبانه بپذیرد، افزود: در واقع پذیرش این موضوع از سوی ایران و تثبیت تولید نفت در سطح ژانویه ٢٠١٦ به آن معنا بود که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشده است و صادرات نفت ایران در سطح دوران تحریم تثبیت شود.


موافقت با پرداخت حق مسکن کارگران
اعضای شورایعالی کار در نشست دیروز خود با افزایش حق مسکن ماهانه کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان موافقت و مقرر کردند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه‌ای در این‌باره به معاون اول رئیس‌جمهور بنویسد. به گزارش مهر، شورایعالی کار در نشست عصر دیروز خود درباره افزایش حق‌مسکن امسال کارگران از ۲۰ هزار تومان در ماه به ۴۰ هزار تومان به جمع‌بندی رسید و قرار شد در هفته آینده نامه‌ای از سوی علی ربیعی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شود. براساس روال موجود، معاون اول رئیس‌جمهور باید دستور بررسی مصوبه شورایعالی کار درباره افزایش حق‌مسکن مشمولان قانون کار را در هیات وزیران صادر کند و سپس وزرا رای مثبت خود را در این‌باره اعلام کنند. احتمال می‌رود کارگران بتوانند از اردیبهشت‌ماه امسال حق مسکن جدید را به همراه حقوق و دستمزد ماهانه خود دریافت کنند. پیش از این، قرار بود حق مسکن کارگران در سال گذشته از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد که با مخالفت دولت، تاکنون مسکوت مانده بود.


Page Generated in 0/0057 sec