printlogo


کد خبر: 156350تاریخ: 1395/2/1 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج مطرح کرد
آخرین خبرها از اعزام زائران به سوریه
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از تهیه پیوست امنیتی برای اعزام زائران به سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره زمان از سرگیری اعزام زائران به سوریه گفت: در این‌باره سوری‌ها پیوست امنیتی تهیه کرده‌اند که قرار است از طریق سفارت ایران به دست ما برسد. وی خاطرنشان کرد: بر این اساس پیوست امنیتی به دستگاه‌های ذی‌ربط تحویل می‌شود و در صورتی که پیوست به تایید برسد، اعزام‌ها به سوریه بعد از ماه رمضان از سر گرفته می‌شود. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تأکید کرد: در صورتی که پیوست امنیتی تایید نشود، به طرف سوری اعلام می‌کنیم تا نسبت به رفع کاستی‌ها و اشکالات اقدام کنند و دوباره پیوست جدید را بررسی می‌کنیم.

استخدام آموزش‌وپرورش در گروی تصمیم دولت
درخواست استخدام وزارت آموزش‌وپرورش در سال جاری به دولت ارسال شده و در فرآیند تصویب و ابلاغ قرار گرفته است. به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش‌وپرورش در سال جاری استخدام خواهد داشت؟» اظهار داشت: درخواست استخدام و دریافت ردیف استخدامی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه داده‌ایم که این موضوع در فرآیند تصویب و ابلاغ است. وی با اشاره به ورود مباحث سلامت به کتب درسی خاطرنشان کرد: امسال در برنامه درسی دوره متوسطه دوم درس‌هایی را برای نخستین‌‌بار پیش‌بینی کرده‌ایم که درس «انسان سالم و محیط‌زیست» بسیار مهم است و امیدواریم در کنار سایر دروس، دانش‌آموزان آمادگی پیدا کنند.

غیبت دانش‌آموزان معتکف موجه است
دانش‌آموزان شرکت کننده در مراسم اعتکاف می‌توانند شنبه چهارم اردیبهشت مرخصی بگیرند. مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش‌ و پرورش شهر تهران درباره انجام مراسم اعتکاف دانش‌آموزی و تعیین تکلیف دانش‌آموزان متقاضی شرکت در مراسم اعتکاف اظهار داشت:‌ دانش‌آموزان حاضر در این مراسم می‌توانند شنبه 4 اردیبهشت مرخصی بگیرند. وی به تسنیم عنوان کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف برای دریافت مرخصی در روز شنبه 4 اردیبهشت و موجه بودن غیبت‌شان باید از مسجد محل اعتکاف گواهی حضور دریافت کنند و آن را به مدرسه تحویل دهند. ثقفی یادآور شد: با توجه به درخواست حضور دانش‌آموزان برای حضور در اعتکاف هماهنگی‌های لازم با مدیران مدارس برای موجه شدن غیبت این دانش‌آموزان انجام شده است.

افزایش آمار مبتلایان به اوتیسم
اوتیسم در پسران شایع‌تر از دختران است و با توجه به گزارش‌ها ابتلا به این بیماری نسبت به دهه‌های قبل افزایش پیدا کرده است. مهران سلیمانی،  روانشناس بر لزوم فرهنگ‌سازی درباره بیماری اوتیسم در جامعه تاکید کرد و گفت: به دلیل  همکاری نکردن برخی خانواده‌ها، آمار دقیقی از بیماران اوتیسم وجود ندارد و خدمات به همه مبتلایان به این بیماری ارائه نمی‌شود. این روانشناس و گفتاردرمانگر با بیان اینکه با توجه به گزارش‌ها این بیماری نسبت به دهه‌های قبل افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: به دلیل ناشناخته بودن علت بیماری، پیشگیری اولیه مقدور نیست، اما پیشگیری‌های ثانویه امکان‌پذیر و حتی تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه بیماری اوتیسم می‌تواند دلایل و عوامل بسیاری داشته باشد، به ایسنا بیان داشت: علت این بیماری به طور کامل مشخص نیست و بیشتر عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز آن دخالت دارند. از عوامل دیگر این بیماری می‌توان به مشکلات دوران بارداری و حمله‌های عصبی نیز اشاره کرد. سلیمانی افزود: این بیماری در پسران شایع‌تر از دختران است و دلیل مشخص و علمی در این زمینه که چرا این بیماری در پسران شایع است وجود ندارد. از جمله علائم این بیماری نیز می‌توان به نداشتن ارتباط صحیح، ناتوانی در گفتن اسم و برقراری ارتباط چشمی، اجتناب از نوازش شدن و بغل شدن، مشکلات گفتاری، رفتارهای تکراری، علایق و بازی‌های تکراری اشاره کرد.


Page Generated in 0/0062 sec