printlogo


کد خبر: 156361تاریخ: 1395/2/1 00:00
اخبار

محمدامین همدانی، تهیه‌کننده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم»:
برای تخریب به اثر برچسب می‌زنند
تهیه‌کننده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» با اشاره به واکنش‌ها نسبت به این انیمیشن بیان کرد که عده‌ای برای اینکه این اثر را تخریب کنند به آن برچسب زده و به یک جریان خاص منتسب می‌کنند. به گزارش مهر، محمدامین همدانی، تهیه‌کننده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» درباره ادامه تولید این اثر که واکنش‌های زیادی را در بر داشته و بتازگی نسخه عربی آن هم منتشر شده است، عنوان کرد: تولید این انیمیشن مربوط به یک سال گذشته است و اینکه برخی رسانه‌ها در این مقطع نسبت به آن حساس شده‌اند باعث شد نام این انیمیشن باز هم مطرح شود. وی افزود: البته مطلب یک روزنامه اشتباه‌های زیادی در توصیف و تبیین انیمیشن و سازمان رسانه‌ای اوج داشت اما با اینکه در جهت تخریب این اثر گام برداشتند و می‌خواستند آن را به یک جریان خاص نسبت دهند اما در نهایت باعث شدند انیمیشن ما بارها دیده شود. تهیه‌کننده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» درباره اینکه این انیمیشن جهت‌گیری خاصی نسبت به یک جریان دارد یا خیر؟ عنوان کرد: همانطور که گفتم این یک نگاه تخریبی است که انیمیشن را به یک دوره از ریاست‌جمهوری نسبت دهیم بلکه این‌کار از منافع ملی حرف می‌زند. وی در واکنش به اینکه ممکن است این اثر در تقابل با برجام به نظر برسد، تصریح کرد: انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» به شیوه ساده به ماجرای چند دهه اخیر درباره انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌پردازد. با این حال وقتی ما به صورت شفاف مواضع و سخنی را که بعضی از دوستان مطرح می‌کنند، نمایش می‌دهیم آنها ناراحت می‌شوند!

ایجاد فضایی بصری در نمایش «هویت پروانه‌های مرده»
احمد سلگی، کارگران نمایش «هویت پروانه‌های مرده» با اشاره به اینکه در این نمایش دغدغه‌های نسل دهه ۷۰ از زبان چند بازیگر تئاتر مطرح می‌شود، درباره فضاسازی بصری این اثر گفت: این نمایش قصه مشخص و روایت خطی ندارد چون به شکل همزمان ۶ - ۷ قصه را روایت می‌کند. چند بازیگر تئاتر منتظرند تا ۶۰ ثانیه دیگر پرده باز شود و روی صحنه بروند اما آنها در این ۶۰ ثانیه‌ای که در نمایش ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد به همه چیز فکر می‌کنند جز نمایشی که قرار است در چند لحظه دیگر در آن بازی کنند. در این نمایش روابط سیال ذهن این چند بازیگر و تفکراتشان را مرور می‌کنیم.  این کارگردان تئاتر افزود: علاوه بر مفاهیم مطرح شده در نمایش، تلاش ما این بوده که به تکنیک اجرا و نگارش نمایشنامه همچون تکنیک‌های جابه‌جایی و فرم پیچیده اجرا نیز توجه داشته باشیم تا کار جذاب باشد و حتی اگر مخاطبی از محتوای کار خوشش نیامد جذب فرم آن شود. در این نمایش ایده ما حذف تمام عناصری است که به درام کمک می‌کند.

«رسوایی۲» نیمه اردیبهشت‌ماه می‌آید
فیلم سینمایی «رسوایی۲» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی از نیمه اردیبهشت‌ماه روی پرده سینماها می‌رود. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم، تازه‌ترین ساخته فیلم مسعود ده‌نمکی با عنوان «رسوایی 2» از نیمه اردیبهشت‌‌ماه و پس از پایان اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» به سرگروهی سینما استقلال راهی پرده نقره‌ای سینما می‌شود و قرارداد نمایش این فیلم منعقد شده و عوامل فیلم خود را برای تبلیغات محیطی آماده می‌کنند.

«چهارصد سال با شکسپیر»
در روز جهانی کتاب
مراسم بزرگداشت شکسپیر و روز جهانی کتاب روز شنبه، ۴ اردیبهشت، ساعت ۱۵ برابر با ۲۳ آوریل و همزمان با چهارصدمین سالگرد درگذشت شکسپیر در مرکز فرهنگی شهر کتاب با عنوان «چهارصد سال با شکسپیر» برگزار می‌شود. در این نشست دکتر شیده احمدزاده درباره‌ «شکسپیر و شعر»، دکتر امیرعلی نجومیان درباره‌ «شکسپیر و سینما»، دکتر کامران سپهران درباره‌ «صحنه‌ ماندگار شکسپیر» و رضا سرور مترجم کتاب‌های «شکسپیر معاصر ما» نوشته‌ یان کات و «گفت‌وگوهایی درباره‌ شکسپیر» نوشته‌ یان کات و چارلز ماروویتز درباره‌ جایگاه این 2 کتاب در حوزه‌ شکسپیرشناسی سخن می‌گویند. همچنین در این نشست، بخش‌هایی از فیلم «در جست‌وجوی شکسپیر» نمایش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0046 sec