printlogo


کد خبر: 156362تاریخ: 1395/2/1 00:00
رویدادها

معرفی کتاب «نقش نگار»؛ بیانات رهبر انقلاب درباره حضرت علی(ع)
کتاب «نقش نگار» به کوشش حجت‌الاسلام محمد محمدیان گردآوری شده و در
15 فصل و 296 صفحه، چاپ شده است. این کتاب شامل سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در باب زندگانی پربار و پرفراز و نشیب امام علی(ع) است که در مناسبت‌های مختلف از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز از سوی معظم‌له بیان شده است؛ مجموعه‌ای ارزشمند که متضمن نکاتی عمیق و دقیق از دریای معارف علوی و تحلیل‌هایی عالمانه و جامع، مستند به منابع تاریخی معتبر و با رویکردی سیاسی- اجتماعی به سوانح زندگانی امیرالمومنین(ع) است. همچنانکه در مقدمه‌ کتاب عنوان شده، سخنان رهبر معظم انقلاب از بدو انقلاب تاکنون، درباره‌ زندگانی و ابعاد مختلف شخصیت ممتاز و کلمات نورانی امیرالمومنین(ع) را می‌توان در ذیل 3 بخش و عنوان عمده تنظیم کرد:
1- فرازهایی از زندگی امیرالمومنین(ع)
2- شخصیت امیرالمومنین(ع) و 3- سخنانی از امیرالمومنین(ع). مطالب «نقش نگار» شامل نخستین بخش از این بخش‌های سه‌گانه است و 2 بخش دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک در قالب آثاری مجزا تنظیم و منتشر خواهد شد. گردآوری و تنظیم سخنان رهبر معظم انقلاب درباره‌ ادوار مختلف زندگانی امیرالمومنین(ع) در این اثر، بر مبنای ترتیب تاریخی وقایع بوده و این سیر، در تمام فصول کتاب کاملاً رعایت شده است؛ به‌گونه‌ای که کتاب در فصل اول با مطالبی درباره‌ دوران نوجوانی و جوانی امام علی(ع) و ایمان آوردن ایشان به اسلام آغاز می‌شود و در آخرین فصل با مطالبی درباره‌ واقعه‌ شهادت ایشان با عنوان «سوزناک‌ترین داغ تاریخ» پایان می‌یابد.

ایوب آقاخانی با اشاره به نامگذاری سال تئاتر:
باید از سطح ژورنالیستی فراتر برود
ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر گفت: ‌در شرایطی که شاهد رشد قارچ‌گونه مکان‌های اجرای تئاتر هستیم اگر کمک و نظارت نیروهای تواناتر دولتی نباشد، ممکن است تئاتر خصوصی به یک بیراهه رود.
به گزارش ایسنا، آقاخانی با اشاره به نامگذاری مجدد سال تئاتر از سوی مسؤولان ارشاد عنوان کرد: همیشه به نامگذاری‌ها مشکوک بودم اما سال گذشته آقای شفیعی و همکارانش در مرکز هنرهای نمایشی یا به قول مقامات دولتی، اداره کل هنرهای نمایشی تلاش‌های زیادی انجام دادند که در بخش‌هایی توفیق حاصل شد و در بخش‌هایی هم در حد آزمون و خطا باقی ماند. با این حال با توجه به شناختی که از مهندس شفیعی دارم امید و انتظارم بر این است زیربناهایی که سال قبل گذاشته شد پی گرفته شود.  او افزود: بنابراین امیدوارم به دلیل اینکه آن آرمان‌ها به طورکامل تحقق پیدا نکرده‌اند، وزیر ارشاد با دورخیز بهتری این نامگذاری را انجام داده باشند و این بار رویکرد به این نامگذاری از سطح ژورنالیستی فراتر رود که البته سال گذشته این اتفاق افتاد اما نه به اندازه‌ای که در شأن نامگذاری سال تئاتر بوده باشد.

کارگردان «مهراوه عشق» در پی اجرای نوشته‌ای از سیدمهدی شجاعی
راشین امامی، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش مذهبی «مهراوه عشق» از آماده‌سازی برای اجرای نمایش دیگری از نوشته‌های سیدمهدی شجاعی در سال 95 خبر داد. به گزارش امور ارتباطات رسانه‌ای نمایش «مهراوه عشق»، آخرین اجرای این نمایش در آخرین روزهای سال 94 با حضور هنرمندان و در میان استقبال اهالی رسانه، علاقه‌مندان نمایش‌های فاطمی و با حضور چند تن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در تالار حافظ تهران برگزار شد و در خاتمه این نمایش راشین امامی با ارج نهادن تلاش‌های مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای نمایشی و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی برای اجرای مهراوه عشق تصریح کرد: تمام هزینه‌های این نمایش به صورت شخصی تامین شده و متاسفانه نهادهای مرتبطی که پیش از اجرا قول‌های مساعدی برای تامین بخشی از هزینه‌ها و همراهی در تولید «مهراوه عشق» داده بودند به وعده‌های خود عمل نکرده و ما را تنها گذاشتند. وی تصریح کرد: با این حال استقبال هنرمندان، همراهی اهالی رسانه و همچنین رضایت خاطر خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم از این نمایش شارژ روحی بسیار مناسبی برای عوامل اجرایی این اثر بود و امیدواریم مشمول لطف و عنایت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نیز قرار بگیریم.


Page Generated in 0/0049 sec