printlogo


کد خبر: 156368تاریخ: 1395/2/1 00:00
اخبار

5 بازی تا تعیین سرنوشت قهرمانی لالیگا
شرایط مشابه مثلث قهرمانی
شکست‌های اخیر بارسلونا، شرایط صدر جدول لالیگا را پیچیده کرده است و برخلاف چند هفته پیش، اکنون به هیچ‌وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تیمی فاتح جام با پرستیژ لالیگا خواهد شد.  به گزارش شفقناورزشی، در اسپانیا می‌گویند «ای لیگا» به اصطلاح یعنی لیگ همچنان برقرار است و جدال برای رسیدن به قهرمانی همچنان ادامه دارد. با شکست بارسا برابر والنسیا، نبرد بر سر قهرمانی لالیگا کاملا غیرقابل پیش‌بینی شده است و مثلث بارسلونا، اتلتیکو و رئال هر 3 شانس برای بالا بردن جام قهرمانی را دارند. بارسلونا در 4 بازی اخیر خود در لیگ تنها یک امتیاز به دست آورده و اکنون با 76 امتیاز و به لطف پیروزی در بازی‌های رو در رو، بالاتر از اتلتیکو که آن هم 76 امتیاز دارد، قرار می‌گیرد.  رئال مادرید هم که این هفته توانست به راحتی بر ختافه غلبه کند، 75 امتیازی است و در یک قدمی بارسلونا و اتلتیکو قرار دارد. 5 بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده و 15 امتیاز دیگر باید تقسیم شود تا سرنوشت جام قهرمانی لیگا در فصل 16-2015 مشخص شود.  بارسلونا مجبور است 2 بازی با تیم‌هایی داشته باشد که خطر سقوط را بیخ گوش خود می‌بینند و با تمام وجود برابر آبی و اناری‌ها برای گرفتن امتیاز به میدان خواهند رفت. 2 بازی دیگر هم برابر تیم‌های رده‌های میانی جدول خواهد داشت. اما سخت‌ترین بازی آنها احتمالا داربی حساس و معمولا جنجالی برابر اسپانیول خواهد بود که در هفته ماقبل پایانی لیگ انجام می‌شود.  در طرف دیگر اتلتیکو مادرید یک سفر سخت به سن‌مامس برای مصاف با آتلتیک بیلبائو خواهد داشت و در 2 بازی هم باید برابر تیم‌های قعرنشین و در معرض سقوط قرار بگیرد. در نهایت رئال مادرید باید این هفته چهارشنبه میزبان ویارئال باشد، سپس یک سفر به وایکاس برای روبه‌رو شدن با رایو وایکانو دارد و بعد از بازی با رئال سوسیداد، دو جدال سخت برابر والنسیا و دپورتیوو را پیش روی خود می‌بیند.
لیست کامل بازی‌های 3 مدعی اصلی فتح لالیگا
بارسلونا: دپورتیوو، اسپورتینگ گیخون، بتیس، اسپانیول و گرانادا.
اتلتیکو: آتلتیک بیلبائو، مالاگا، رایو، لوانته و سلتاویگو.
رئال: ویارئال، رایو، رئال سوسیداد، والنسیا و دپورتیوو.
 هر 3 تیم تقریبا شرایط مشابهی را پیش‌رو دارند و بازی‌های هر 3 تیم به نسبت دشواری یکسانی دارد. این در شرایطی است که هر سه تیم بازی‌های رودرروی خود را هم پیش از این انجام داده‌اند و از این نظر در صورت هم امتیاز شدن در پایان فصل، بارسلونا بهترین وضعیت را خواهد داشت و مقابل دو تیم مادریدی نتایج بهتری کسب کرده است. اتلتیکو مادرید هم این مزیت را نسبت به رئال دارد و با توجه به پیروزی در بازی رودررو، ممکن است بتواند از این امتیاز در پایان فصل استفاده کند.


5/9 میلیون دلار پرداختی فیفا به فدراسیون فوتبال چه شد؟
واریز 5/1 میلیون دلار جدید به حساب فوتبال ایران
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بعد از جام‌جهانی 5/9 میلیون دلار به حساب فدراسیون فوتبال ایران اختصاص داده و بتازگی 5/1 میلیون دلار دیگر نیز به این حساب واریز کرده است. پس از جام‌جهانی مبالغ 8 و 5/1 میلیون دلاری در دو مرحله به حساب فوتبال ایران توسط فیفا اختصاص یافت. مبلغی از این پول بابت هزینه‌های تیم‌ملی در برزیل از جمله هتل،‌ کمپ و برخی بازی‌های دوستانه صرف شد که معادل 2 تا 5/2 میلیون دلار بود. رقم دیگری از این پول بابت شکایت نلو وینگادا، سرمربی اخراجی تیم امید پرداخت شد. بخش دیگری از این پول نیز به سایر اردوهای تیم‌ملی بعد از جام‌جهانی و هزینه سفرهای این تیم در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 صرف شد. این رقم اما به گفته یکی از منابع آگاه در فدراسیون فوتبال چند ماه قبل به اتمام رسید و هیچ رقمی در خزانه فدراسیون فوتبال از این پول باقی نماند تا کماکان مشکلات مالی گریبانگیر این فدراسیون بابت هزینه‌های مختلف باشد. اما بتازگی 5/1 میلیون دیگر به حساب فوتبال ایران توسط فدراسیون جهانی فوتبال اختصاص یافته است. 500 هزار دلار آن بابت سود مربوط به پول ایران در جام جهانی،‌ 250 هزار دلار مربوط به هزینه‌های آموزشی،‌ هزینه مربیان،‌ بانوان و… است. سایر مبلغ مربوط به این رقم نیز بابت هزینه‌های جاری سالانه اختصاص یافته است.
 


Page Generated in 0/0059 sec