printlogo


کد خبر: 156375تاریخ: 1395/2/1 00:00
چهارگوشه

انفجاری مرگبار در پایتخت افغانستان
انفجاری قوی، صبح سه‌شنبه مرکز کابل را به لرزه درآورد. این انفجار در محله‌ای شلوغ نزدیک چند پایگاه نظامی و سفارتخانه روی داد. در این انفجار 28 تن کشته و صدها نفر مجروح شدند. وزارت بهداشت افغانستان شمار مجروحان را 327 تن اعلام کرده است. وضعیت بسیاری از مجروحان نیز وخیم است. طالبان مسؤولیت حمله دیروز را به عهده گرفت.

کاروان «پاور» کودک کامرونی را کشت
کاروان نماینده آمریکا در سازمان ملل باعث مرگ یک کودک کامرونی شد.  عبور سامانتا پاور، مشاور سابق باراک اوباما و نماینده آمریکا در سازمان ملل از منطقه‌ای مسکونی در کامرون باعث شد یک کودک 7 ساله توسط خودروهای کاروان او زیر گرفته و کشته شود.  به گزارش آسوشیتدپرس، این حادثه نزدیک شهر موکولو در شمال کامرون روی داده است.  هدف از سفر پاور به غرب آفریقا، بازدید از وضعیت پناهجویان و افراد بی‌خانمان عنوان شده است.  در حالی که روستاییان کامرونی در کنار جاده ایستاده بودند و نظاره‌گر عبور کاروان بودند، یک کودک به میان جاده حرکت کرده و به خاطر سرعت بالای 100 کیلومتر در ساعت، این کودک 7 ساله آفریقایی زیر گرفته و کشته شد.

ادامه دستگیری‌های گولنی
پلیس ترکیه ده‌ها  نفر را به اتهام داشتن ارتباط مالی با فتح‌الله گولن، شخصیت مذهبی ترکیه و مخالف اصلی رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دستگیر کرده است. خبرگزاری آناتولی اعلام کرد عملیات پلیس که روی استانبول متمرکز است، در 9 استان اجرا شد و تاکنون 88 نفر دستگیر شده‌اند و حکم بازداشت 140 تن نیز صادر شده است. مدیران و کارمندان «بانک اسلامی آسیا» که پیروان گولن موسس آن هستند نیز جزو افراد دستگیرشده هستند. اصل تحقیقات پلیس در رابطه با جمع‌آوری کمک مالی 50 میلیون لیره‌ای برای گروه هواداران گولن است.

استعفای وزیر سوئدی منتقد صهیونیست‌ها
مهمت کاپلان، وزیر مسکن سوئد که رژیم صهیونیستی را به «نازی‌ها» تشبیه کرده بود، استعفا کرد. وی در سال 2009 میلادی در نشستی درباره اسلام‌هراسی، آزار یهودیان را در آلمان در دهه
30 میلادی یعنی دوران نازی‌ها، به اوضاع امروز فلسطینیان تشبیه کرده بود. این اظهارات اخیرا در رسانه‌های سوئد منتشر شد و اسحاق بچمن، سفیر رژیم صهیونیستی در سوئد از اظهارات پاکلان اظهار تاسف کرده است. کاپلان متولد ترکیه است و در 8 سالگی به سوئد مهاجرت کرد. وی در سال 2014 به عنوان نماینده حزب سبز وارد دولت ائتلافی سوئد شد.

بازداشت 20 داعشی در روسیه
 مقامات انتظامی روسیه، دوشنبه در یک عملیات ویژه تحت عنوان «تاکسی» تعدادی از شهروندان آسیای مرکزی و یک شهروند تاجیک را که به جذب مهاجران کاری برای پیوستن به گروه تروریستی داعش مشغول بودند بازداشت کردند. بازداشت شهروندان آسیای مرکزی در حالی است که هفته گذشته مقامات انتظامی تاجیکستان انوشیروان عظیم‌اف ملقب به «عنس» شهروند 26 ساله این کشور را در اعزام بیش از 100 شهروند تاجیک به جنگ‌های سوریه و عراق متهم کردند. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر بیش از 1000 شهروند تاجیک در درگیری‌های سوریه و عراق شرکت دارند.

قربانیان زلزله اکوادور
بیش از400 تن
آمار قربانیان زلزله اکوادور تا صبح روز سه‌شنبه به 413 نفر افزایش یافت. پیش‌تر رافائل کوریا، رئیس‌جمهور این کشور، اخطار داده بود آمار کشته‌ها احتمالا افزایش خواهد یافت و گفت هنوز کسانی زنده در زیر آوار ساختمان‌های فروریخته هستند. او گفت این بزرگ‌ترین فاجعه‌ای است که بعد از 70 سال در اکوادور اتفاق می‌افتد. وی تصریح کرد بازسازی کشور، میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت. زمین‌لرزه
8/7 ریشتری، روز شنبه در شمال غربی اکوادور به وقوع پیوست و در پی آن بیش از 200 پس‌لرزه رخ داد.


Page Generated in 0/0057 sec