printlogo


کد خبر: 156398تاریخ: 1395/2/4 00:00
اخبار

امر به معروف نیاز به قانون ندارد
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی، خطیب موقت جمعه تهران در سخنانی ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: نیروی انتظامی ظاهراً هزاران مأمور نامحسوس در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفته که با شیوه‌ای بسیار متین و ارزنده تمام شرایط امر به معرف و نهی از منکر را رعایت می‌کنند و بالاخره اینها احساس وظیفه کرده‌اند. وی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید با کسانی که مظاهر اسلامی را زیر سوال می‌برند برخورد کند و اگر برخورد نکند گناهکار است. خطیب نمازجمعه دیروز تهران با تأکید براینکه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قانون ندارد، گفت: این یک وظیفه سنگین دینی است؛ مگر برای نماز، روزه و حج از مجلس مصوبه می‌گیریم؟ گاهی می‌گویند مردم آزادند، بله! ما هم می‌گوییم مردم آزادند اما معتقدیم این آزادی محدود است و نه مطلق.

رئیس بانک مرکزی واقعیت‌ها را بیان کرد
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه پس از گذشت 3 ماه از اجرای برجام، رئیس بانک مرکزی واقعیت‌ها را پیرامون اقدام آمریکا درباره تحریم‌ها گفت، تصریح کرد: آمریکا در مدت پسابرجام، بر تحریم‌ها علیه ایران افزوده و اخیراً نیز وزارت‌ خزانه‌داری این کشور، افراد و شرکت‌های دیگری را به اتهام فعالیت در برنامه‌های موشکی ایران به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است. وی با انتقاد شدید از دست‌درازی آمریکا به پول‌های بلوکه‌ ایران در آمریکا اظهار داشت: طرح اخیر دولت و کنگره آمریکا بیش از هر زمان دیگر ماهیت غارتگری و چپاولگری آمریکای جهانخوار را به همه ثابت کرد. امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این اقدام آمریکا یک غارتگری آشکار است، تصریح کرد: ما بشدت این اقدام خائنانه از سوی دولت آمریکا و استکبار را محکوم می‌کنیم و آن را به هیچ وجه قابل تحمل نمی‌دانیم.

مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال ایران نقض برجام است
علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مصادره 2 میلیارد دلار از اموال ایران توسط دادگاهی در آمریکا تأکید کرد: این بدعت باعث می‌شود هر روز در مقابل ما احکامی باشد و هر روز بتوانند امکانات ایران را در سراسر جهان مصادره کنند و به یغما ببرند. وی گفت: ما چرا مقابله‌به‌مثل نمی‌کنیم، چرا این موضوع به‌عنوان نقض برجام مطرح نمی‌شود و براساس ماده 3 قانون مجلس اقدامی صورت نمی‌گیرد یا حداقل به آنها تذکر داده نمی‌شود که اگر این مسیر را بروند، قانون مجلس پیگیری خواهد شد. زاکانی خاطرنشان کرد: پول‌های بلوکه‌شده ایران که باید بازمی‌گشت، طبق آخرین آماری که آقای جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد،‌ از 55 میلیارد دلار طی چند ماه اخیر، تنها 3 میلیارد دلار به ایران بازگشته است. پس اگر ما وارد مذاکرات شدیم، برای برجام به دنبال محصولی بودیم و دلیلی داشت، بالاترین دلیل آن را مقام معظم رهبری رفع تحریم‌ها بیان کردند اما این مهم اتفاق نیفتاد.


برخی سیاسیون
به آرمان‌های‌ انقلاب بی‌توجهند
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با 20:30 به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه درباره تهدیدات علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تهدیدات پس از موضوعاتی نظیر برجام جدی‌تر شده و باید بیشتر مراقبت کرد اما متأسفانه امروز برخی افراد در عرصه سیاسی نسبت به آرمان‌ها، خون شهیدان و دستاوردهای آنها بی‌توجهند که امیدواریم این بی‌توجهی رفع شود. وی درباره جنجال کشورهای غربی بویژه آمریکا در زمینه توانمندی موشکی ایران گفت: آنها موشک‌های بسیار بیشتری حتی با سرجنگی‌های (کلاهک) اتمی دارند اما به آنها اشاره‌ای نمی‌شود. اینکه از توانمندی موشکی ما نگرانند برای آن است که این توانمندی را بازدارنده می‌دانند و نمی‌خواهند این قدرت افزایش یابد تا هرگاه که خواستند به ما فشار بیاورند. سرلشکر جعفری گفت: متأسفانه برخی در داخل نیز آگاهانه یا ناآگاهانه با دشمن همراهی کرده و توجهی به اهداف آنها ندارند.


Page Generated in 0/0064 sec