printlogo


کد خبر: 156407تاریخ: 1395/2/4 00:00
اخبار

 فروش رنوی فرانسه به ایران در 3 ماه نخست 2016 میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۴ هزار و ۵۴۰ دستگاه رسید.
 بانک مرکزی با انتشار مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی مسکن از سوی بانک مسکن موافقت کرد.
 الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه از نظر تئوریک قادر به افزایش تولید خود از حدود 11 میلیون بشکه فعلی به 12 یا حتی 13 میلیون بشکه در روز است.
 یدالله صادقی، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام کرد درخواستی برای ثبت خودروی آمریکایی در ایران وجود ندارد.
 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت از مدیریت سوخت خارج شده و روی نوسازی ناوگان عمومی تمرکز خواهد کرد.
  مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اعلام اینکه حدود ۳۹ هزار تن پرتقال و ۱۶ هزار تن سیب برای بازار شب عید ذخیره و توزیع شد، گفت: ضایعات میوه شب عید کمتر از ۱۰ درصد بود.
 رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: همان‌طور که پای قاچاق رایانه و کارت‌های گارانتی جعلی را از بازار تهران بریدیم، قادر هستیم قاچاق موبایل را تا
۹۰ درصد از بین ببریم.
 تسنیم نوشت: قیمت پرتقال در بازار ۱۱۰ درصد بیشتر از قیمت بازار روز است.
 پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: یک سال است که بازنگری قانون جدید تجارت مسکوت مانده است.
  رئیس سازمان چای گفت: در 2 سال اخیر حدود ۴ هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشتند.
 وزیر کار در نامه‌ای خطاب به فرزندان کارگران گفت: کارگری زندگی در سایه نگرانی از ناامنی شغلی و انتظار ناخوشایند برای اعلام حداقل دستمزدهاست و من برای هر کوتاهی‌ای که کرده‌ام، عذرخواهی می‌کنم.
 وزیر جهادکشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت نوشت: «پیرو مصوبه هیات دولت محترم درباره کالاهای گروه ۱۰ به استحضار می‌رساند بر مبنای ماده ۱۶ قانون افزایش بهره‌وری، ممنوعیت واردات انواع میوه در سال ۹۵ کمافی‌السابق مانند سال ۹۴ خواهد بود. خواهشمند است به کلیه مبادی ذیربط ابلاغ فرمایید».
 رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: بین ۳۰ تا ۶۰ درصد پرتقال‌هایی که در آستانه نوروز در انبارهای سنتی ذخیره شده بود، از بین رفت که این محصولات متعلق به بخش خصوصی است.


تبدیل منطقه ویژه فرودگاه امام  
به لجستیک  پارک
وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی با دولت همراه و همپا نیست به نابسامانی فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: هرچه فشار سیاسی باشد تحمل کرده‌ و می‌کنم و نگران حرف‌هایی که در رسانه‌ها و صداوسیما طرح می‌شود، نیستم. به گزارش تسنیم، عباس آخوندی با یادآوری اینکه اواخر سال گذشته فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذاران معرفی شد، افزود: برای دسترسی به فرودگاه امام‌خمینی(ره) علاوه بر آزادراه تهران- قم مسیر دیگری از کمربندی جنوب‌غربی تهران از سمت چرم‌شهر و آبیک در نظر می‌گیریم تا همه افرادی که به سمت فرودگاه عزیمت می‌کنند بتوانند بدون ورود به تهران به فرودگاه دسترسی داشته باشند. حتما یک دسترسی ریلی ویژه و جداگانه‌ نیز برای فرودگاه امام خمینی(ره) در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم این فرودگاه به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی و تجاری به یک لجستیک پارک تبدیل شود. وی با اشاره به رشد پرشتاب صنعت هوانوردی در دنیا تصریح کرد: حس من این است که بخش خصوصی ایران هنوز تصمیمی برای سرمایه‌گذاری نگرفته است و از این جهت همراه و همپا با بخش دولتی نیست. انتظاری که داشتم این بود که در این مدت حداقل 100 هواپیمای جدید به صورت لیز (اجاره و اجاره به شرط تملیک) وارد کشور می‌شد. وی تصریح کرد: همه شرکت‌های لیزور موجودی دارند که ممکن است عملیاتی کردن این موجودی‌ها چندماه دیگر باشد ولی هنوز هیچ شرکت هواپیمایی غیردولتی ایران در بخش لیز، اقدامی نکرده است.  آخوندی یکی از مباحث مهم تجاری‌سازی صنعت هوانوردی را کفایت سرمایه اعلام و تصریح کرد: در این زمینه بسیار سخت‌گیرم. وی درباره انتقال بخش نظامی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه کم‌ترافیک‌تر نیز گفت: در این‌باره در جلسه‌ای با وزیر دفاع باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم. وزیر راه‌وشهرسازی افزود: درباره فاینانس و بیمه نیز چنانچه شرکت‌های هواپیمایی دنبال کار باشند حتما از آنها حمایت خواهیم کرد و اگر به مورد و مشکلی برخورد کردند مشکل را به وزارت راه‌وشهرسازی اطلاع دهند حتما حمایت خواهیم کرد و بی‌اعتنا نخواهیم بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec