printlogo


کد خبر: 156413تاریخ: 1395/2/4 00:00
اخبار

مدیرکل عتبات سازمان حج خبر داد
کاهش هزینه سفر به عتبات
 در ماه رمضان
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از کاهش هزینه اعزام‌ها به عتبات عالیات در ماه رمضان خبر داد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره کاهش هزینه‌های سفر به عتبات عالیات گفت: به علت افزایش قیمت‌ها در نوروز و اینکه ارائه‌کنندگان خدمات قیمت‌ها را افزایش داده بودند، در این ایام شاهد افزایش قیمت سفر‌ها به عتبات بودیم. وی به فارس بیان داشت: طبیعی است که با گذشتن از ایام نوروز و کاهش قیمت‌ها، هزینه سفر به عتبات نیز کاهش یافته است. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تأکید کرد: اما در این میان برای ایام ماه مبارک رمضان قیمت‌ها دوباره کاهش می‌یابد تا مشتاقان اهل بیت(ع) بتوانند براحتی به عتبات عالیات سفر کنند. نظافتی درباره اعزام‌ها به سامرا خاطرنشان کرد: این اعزام‌ها همچنان در امنیت کامل در حال انجام است و تاکنون در جریان آن هیچ حادثه‌ای رخ نداده است.

انتقاد از شروط عربستان
برای حج 95
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شروط عربستان برای حج تمتع ایرانیان را خلاف عزت، حکمت و مصلحت  مورد تاکید رهبری دانست.  حسین سبحانی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به موضوع حج و شروطی که عربستان جلوی پای حجاج ایرانی قرار داده است اشاره کرد و گفت: مدیران ما نباید شروطی را خلاف عزت اسلامی قبول کنند، درست است که بر هر مسلمانی واجب است به حج برود اما واجب شرعی منوط به شرایطی است. سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه عربستان شرط کرده است حجاج ایرانی در عرفات، مکه و مکان‌های دیگر شعار ندهند، به خانه ملت بیان داشت: این شروط نشان می‌دهد این امکان وجود دارد که عربستانی‌ها در آینده به هر بهانه‌ای موجبات اذیت و آزار حجاج ایران را فراهم کنند. عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی شروط عربستان را خلاف عزت، حکمت و مصلحت  مورد تاکید رهبری دانست و عنوان کرد: اگر قرار است حجی صورت گیرد باید با حفظ شرایط مناسب باشد. سبحانی‌نیا با اشاره به حوادث منا و فرودگاه جده اظهار داشت: در شرایطی که هنوز عربستان درباره حوادث گذشته از ایران عذرخواهی نکرده است، درست نیست آنها پیش‌روی ما شروطی را قرار دهند. در این شرایط دولت ریاض قابل اعتماد نیست و ممکن است دوباره مشکلاتی ایجاد کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه عربستان پیشنهاد کرده است صدور روادید به حجاج ایرانی‌ها در کشور ثالث صورت بگیرد، افزود: این کار عملی نیست، عربستان نمی‌توانست 60 هزار زائر ایرانی را در سفارت و کنسولگری‌اش در تهران و مشهد پاسخگو باشد چطور می‌خواهد در کشور ثالث برای آنها روادید صادر کند.


۳۰ میلیون ایرانی چاق هستند
25 تا 30 میلیون نفر در ایران و حدود یک‌میلیارد نفر در جهان اضافه وزن و مشکل چاقی دارند. به گزارش ایرنا، علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه 10 میلیون ایرانی در کشور فشار خون دارند، تصریح کرد: 83 هزار مرگ سالانه در ایران مرتبط با فشار خون است که باید به این موضوع توجه شود. وی افزود: روغن و قند زیاد برای سلامتی انسان مضر است و مردم باید روزانه 25 گرم قند مصرف کنند در حالی که مصرف سرانه قند مردم 65 گرم است و باید از طریق کاهش مصرف نوشابه، شیرینی و شکلات و اضافه کردن میوه و سبزیجات این موضوع را کنترل کنند. معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به موضوع کنترل وزن، خاطرنشان کرد: 25 تا 30 میلیون نفر در ایران و حدود یک‌میلیارد نفر در جهان اضافه وزن و مشکل چاقی دارند؛ توده بدنی اگر 25 تا 30 باشد خوب است و اگر بیشتر از 30 را نشان دهد چاقی محسوب می‌شود. وی افزود: چاقی باعث سرطان، دیابت، سکته مغزی و قلبی، پوکی استخوان، مشکل خواب و ساییدگی مفصل می‌شود که باید رژیم غذایی را اصلاح و ورزش کرد تا بتوانیم وزن را کنترل کنیم.


Page Generated in 0/0064 sec