printlogo


کد خبر: 156422تاریخ: 1395/2/4 00:00
اخبار

آغاز به کار جشنواره جهانی فیلم فجر
گروه فرهنگ و هنر: جشنواره جهانی فیلم فجر به شکلی مستقل از جشنواره ملی در حالی از روز چهارشنبه کار خود را آغاز کرد که هنوز نقدهایی درباره نحوه و شرایط برگزاری آن از حیث مستقل بودن از جشنواره ملی فجر باقی است و باز هم مسؤولان سازمان سینمایی در دومین سال پیاپی به دنبال ارائه تجربه‌ای دیگر از این شکل متمایز برگزاری جشنواره هستند. جدا از نحوه و سطح کیفی آثار که نیاز به نقد و تحلیل‌هایی مجزا دارد و نحوه اجرای جشنواره به شکلی مستقل، باید عنوان کرد که در روزهای ابتدایی به‌رغم معضلاتی که بابت تخصیص کارت‌های جشنواره و نحوه ورود به سایت جهت رزرو بلیت‌ها وجود داشت، نسبت به جشنواره ملی برگزارشده شاهد برگزاری رویداد منظم‌تری بودیم. اما از جمله بخش‌های مهم جشنواره، بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر بود که آغازگر این کارگاه‌ها، مجید مجیدی، کارگردان سرشناس ایرانی بود که در محوطه‌ای پرشور از جمعیت فیلمساز و منتقد جوان به بیان تجربیات و خاطرات فیلمسازی‌اش پرداخت. آغاز این نشست با پخش تصاویری از پشت صحنه‌های کمتر دیده شده فیلم محمدرسول‌الله(ص) همراه بود و در ادامه مجیدی عنوان کرد: شما صحنه‌هایی از آخرین فیلم من را بر پرده دیدید که 7 سال پروژه تحقیق، نگارش و ساخت آن طول کشید و تجربه بزرگی نه‌تنها برای من که برای سینمای ایران بود چون آدم‌های صاحبنام بسیاری از جاهای مختلف جمع شده بودند تا این پروژه شکل بگیرد اما من می‌خواهم از 30 سال کار برای شما بگویم. مجیدی افزود: بعد از دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن بچه‌های آسمان و پدر راه برای من هموار شد تا راحت‌تر بتوانم دیگر کارهایم را بسازم.

مسعود ده‌نمکی:
جوانان باید بلندگوی انقلاب اسلامی باشند
مسعود ده‌نمکی در جمع معتکفان مسجد الزهرا(س) مشهد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: این بیانات بسیار مهم بود و تکلیفی که بر عهده جوانان گذاشتند را بخوبی تبیین کردند و فضا دقیقاً دارد مانند اول انقلاب می‌شود. وی تصریح کرد: در شرایطی که خواص انقلاب به دنبال خیانت و احداث بنای سقیفه جدید هستند باید حواس‌مان و حواس‌تان باشد که در بزنگاه‌‌ها در کدام دایره قرار خواهیم گرفت. درست مانند همان امتحانی که ابتدای انقلاب خیلی‌‌ها در آن مردود شدند و رده پایین و بالا هم نداشت. وی افزود: نگذارید از دین‌مان، از انقلاب‌مان، از جنگ‌مان، یک تفکر سکولار بسازند. وی افزود: بچه‌حزب‌اللهی‌‌ها، باید در همه عرصه‌‌ها همچون مطبوعات و سینما از همدیگر دفاع کنند. بیشتر از روزنامه و نشریات، سعی کنید احادیث را بخوانید، مبانی اعتقادی خود را تقویت و سعی کنید خود را بسازید. ده‌نمکی در پایان خاطرنشان کرد: هرکدام از شما باید بلندگوی انقلاب و اسلام باشید، بلندگو بودن به حرف زدن نیست به عمل است.

گرامیداشت فرج‌الله سلحشور در جشنواره جهانی فیلم فجر
گرامیداشت فرج‌الله سلحشور، فیلمساز فقید و ارزنده سینمای ایران در جریان جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود. مراسم نکوداشت فرج‌الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون با حضور رضا میرکریمی، مجید مجیدی و جمعی از سینماگران و هنرمندان روز یکشنبه 5 اردیبهشت ماه ساعت 18 در پردیس چارسو برگزار می‌شود. جاوید جعفری سینماگر هندی که داوری بخش جلوه‌گاه شرق را برعهده دارد، در این مراسم حضور دارد و سخنرانی خواهد کرد.

آمادگی برای ساخت سریال
سلمان فارسی
معاون سیمای سازمان صدا‌وسیما درباره ساخت سریال سلمان فارسی اعلام کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده اجرایی شدن است. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی‌اصغر پورمحمدی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به ظرفیت‌های موجود در اصفهان برای توسعه اقتصاد، فرهنگ و تمدن ایرانی با تاکید بر اینکه در یک دوره اصفهانی‌ها آمادگی خود را برای ساخت سریال سلمان‌فارسی اعلام کرده بودند، افزود: در حال حاضر فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده اجرایی شدن است و در صورت تمایل می‌توان این سریال را در زادگاه سلمان‌فارسی یعنی اصفهان تولید کرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec