printlogo


کد خبر: 156454تاریخ: 1395/2/5 00:00
اخبار

 سیدعباس حسینی، مدیرعامل بیمه ایران از آزاد شدن ۵۰۵ زندانی بیمه توسعه که به دلیل تصادف زندانی شده بودند خبر داد.
 دیلی صباح نوشت: منابع ترکیه‌ای از تصمیم ایران و ترکیه برای اصلاح موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور خبر دادند و گفتند قرار است ۳۰ قلم کالای جدید به این موافقتنامه افزوده شود.
 امیرارسلان منصوری، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو از ازدیاد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب ابراز نگرانی کرد و گفت: نمایشگاه‌های بدون پروانه کسب در تهران از مرز ۳ هزار واحد عبور کرده است.
 مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص بهای کالاهای وارداتی ایران (براساس ارزش ریالی) در فصل پاییز 1394 به عدد 2/1639 واحد رسید که نسبت به فصل قبل از آن 8/138 درصد و نسبت به پاییز 93 (تورم نقطه به نقطه) 254 درصد افزایش یافته است.
 بانک مرکزی در بخشنامه‌ای از شبکه بانکی خواست سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط را که از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده‌اند ولی به‌دلیل تنگناهای مالی، تولید آنها متوقف شده یا با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند تامین کنند.
 بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با اعلام اینکه بزودی مذاکراتی را با تجار عمانی انجام خواهیم داد، گفت: مقدمات تشکیل بانک قرض‌الحسنه تعاون فراهم شد.
 عباس هاشمی، مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: بیش از یک میلیون کارت خرید کالا به افراد تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشور، تأمین اجتماعی و کارکنان آموزش‌وپرورش در طرح کارت خرید کالا تعلق می‌گیرد.
 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پس از بازگشایی فاینانس چینی ۵ طرح پتروشیمی، بعید است فاینانس دیگر طرح‌ها بازگشایی شود، گفت: 2 طرح جدید پتروشیمی حتی فاینانس چینی‌ها را پس داده‌اند.
 معاون مدیرعامل هواپیمایی ماهان گفت: با توجه به مطالبات هواپیمایی ماهان از دولت با پذیره‌نویسی نخستین اوراق اجاره دولت در فرابورس مبلغ 361 میلیارد تومان از این بدهی نقد شد.
 رضا خیامیان، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از نهایی شدن 50 قرارداد بومی‌سازی 10 گروه کالایی خبر داد و گفت: در چارچوب قراردادهای جدید نفتی ایران موسوم به IPC دفتر سازندگان تجهیزات نفت در کیش با هدف شراکت با سازندگان خارجی تشکیل شده است.
 خسرو فروغان‌گرانسایه، رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران گفت: واگذاری بخش‌ بازرگانی کالاهای اساسی و محصول کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی سبب شده این وزارتخانه حتی برنامه‌ تغییر الگوی کشت کشاورزی را کمرنگ‌تر کرده و بیشتر به سمت کارهای بازرگانی و درآمدزایی برود.
 وزیر نفت گفت: تولید نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها به میزان یک‌میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.
 در جریان سفر پارک گئون‌هی، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به تهران در نیمه اردیبهشت، قراردادهای اولیه‌ای به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در زمینه‌های ریلی، سدسازی، پتروشیمی و بیمارستان‌سازی بین 2 کشور به امضا می‌رسد.
 فرهاد بهنیا، عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه بحث عدم برگشت قطعات معیوب با هدف حمایت از واردات مطرح شد، گفت: خودروسازان، قطعات معیوب را برگشت می‌دهند و سالانه حدود ۲۲۰ میلیارد تومان جریمه از سوی صنعت قطعه‌سازی به خودروسازان پرداخت می‌شود.


سرمایه‌گذاری بنیاد برکت
در مناطق محروم
عضو هیأت مدیره‌ بنیاد برکت با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و ایجاد اشتغال در راستای تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، سیدعلی موسوی با بیان این مطلب افزود: هنگامی که ما با بخش خصوصی و کارآفرینان در شهرها و روستاهای دورافتاده همکاری می‌کنیم در راستای مردمی کردن اقتصاد قدم برمی‌داریم و این روش زمینه مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم می‌آورد. وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مناطق محروم از اصول اقتصاد مقاومتی است، چراکه رفع محرومیت می‌تواند به توانمندسازی اقتصادی در این مناطق و در نهایت تقویت اقتصاد کشور کمک کند. موسوی در ادامه افزود: نکته دیگری که نشان از حرکت بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی است، اصل قرار دادن «عدم ماندگاری» در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی است.


Page Generated in 0/0057 sec