printlogo


کد خبر: 156467تاریخ: 1395/2/5 00:00
اخبار

رونمایی از اروند؛ فیلمی درباره شهدای غواص در جشنواره فجر
فیلم «اروند» که اولین روایت بلند سینمای ایران از قهرمانان شهدای غواص است، در جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد و به نمایش در آمد. پوریا آذربایجانی، کارگردان جوان این فیلم، این اثر قابل توجه را با روایتی مشابه با فیلم ماندگار «سفر به چزابه» مرحوم رسول ملاقلی‌پور ساخته و آن را به رسول سینمای ایران تقدیم کرده است.  پوریا آذربایجانی بعد از نمایش فیلم گفت: همیشه دوست داشتم که فیلمی با موضوع دفاع مقدس بسازم؛ یکی به دلیل آنکه سینما را با دستیاری رسول ملاقلی‌پور شروع کردم و دیگر اینکه به قهرمانان جنگ خودمان احساس دین می‌کنم.  این کارگردان افزود: ‌غیر از دو، سه پلان جنگی که دوربین روی دست است هیچ حرکت عجیبی نمی‌‌بینیم و به‌شکل مستندگونه، قصه را روایت می‌کنیم. ملاقلی‌پور استاد من بود و در مزرعه پدری دستیار او بودم. اینکه فیلم تدوین موازی دارد به‌خاطر این است که در روایت آن از آثار سینمایی «سفر به چزابه» و «مزرعه پدری» کمک گرفتم.

بزرگداشت روز سعدی در تاجیکستان با تفسیر اعتدالگرایی!
در غفلت مسؤولان فرهنگی ایران در داخل کشور و به همت ارادتمندان ادب پارسی، مراسم بزرگداشت روز سعدی در تاجیکستان با سخنرانی جمعی از نخبگان فرهنگی ایرانی و تاجیک، در کتابخانه لاهوتی شهر دوشنبه برگزار شد. این مراسم توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با همکاری کتابخانه لاهوتی و با حضور گروهی از دوستداران سعدی برگزار شد. در این بزرگداشت البته نگاه شاعرانه سعدی والامقام طی گفته‌های حجت‌الله فغانی، سفیر ایران در تاجیکستان به اعتدالگرایی! گرایش یافت و وی طی سخنانی با عنوان «اعتدالگرایی، پیام محوری شاعر عصر فاجعه» نقش سعدی را در هدایت جامعه به سمت پرهیز از افراط و تفریط در جامعه انسانی و بویژه فارسی‌زبانان جهان تبیین کرد.  در ادامه نیز ابراهیم خدایار، رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان سخنرانی خود را با نام «از اخلاق به معرفت: تأملی در باب دهم بوستان» ارائه کرد. در این مراسم نمایشگاهی از آثار سعدی به 3 زبان فارسی، روسی و تاجیکی در جنب تالار همایش برپا شد و نزدیک به یکصد جلد کتاب چاپ‌شده در تاجیکستان و ایران درباره سعدی، که در کتابخانه لاهوتی نگهداری می‌شود، برای علاقه‌مندان به نمایش درآمد.

برپایی جشنواره شعر کوتاه ضریح با موضوع «حضرت اباالفضل العباس»
شبکه جهانی الکفیل (پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس «علیه‌السلام») همزمان با رونمایی از ضریح جدید حضرت عباس جشنواره شعرکوتاه ضریح با موضوع «حضرت اباالفضل العباس علیه‌السلام» را برگزار می‌کند.  به گزارش فارس، در اعلام فراخوان این جشنواره معرفتی آمده است که قالب آثار باید در زمینه‌های تک‌بیت، دوبیتی، رباعی، شعر کوتاه آزاد و سه‌گانی باشد و مهلت ارسال آثار تا 5 اردیبهشت 1395 است و ارسال اثر فقط از طریق ‌آی‌دی تلگرام:
@ AlkafeelContact امکانپذیر است.  در جشنواره شعر کوتاه ضریح در هر بخش 50 اثر به عنوان شعر برتر برگزیده خواهند شد و در هر بخش به 3 اثر برتر هدایای متبرک حرم حضرت عباس علیه‌السلام تقدیم خواهد شد.

مشکلات فنی در اکران فیلم
«یتیم‌‌خانه ایران» درجشنواره جهانی!
با وجود اجرای مناسب‌تر جشنواره جهانی فجر نسبت به جشنواره ملی سی‌وچهارم که در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد اما باز هم خلل و نقصان‌هایی در شکل اجرا و نحوه پخش فیلم‌های این دوره وجود دارد که از جمله آن تاخیر بسیار در زمان اکران فیلم «یتیم‌خانه ایران» بود که تاخیری حدودا
5 ساعته را در برداشت! دلیل تاخیر فوق مشکلات فنی رخ داده برای نمایش فیلم از سوی برگزارکنندکان جشنواره اعلام شد تا فیلم ابوالقاسم طالبی به جای ساعت 19:30  در ساعت 00:30 بامداد به پرده درآید و از این رو بسیاری از مخاطبان به دلیل همزمانی با آثار دیگر جشنواره تماشای آن را از دست بدهند.


Page Generated in 0/0051 sec