printlogo


کد خبر: 156468تاریخ: 1395/2/5 00:00
رویدادها

آثار رضا امیرخانی در نمایشگاه کتاب
رضا امیرخانی از تجدید چاپ 5 کتابش و عرضه آنها در بیست‌و‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، این نویسنده مطرح درباره آثاری که از او در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود، گفت: چاپ دهم مقاله بلند «نفحات نفت»، چاپ دهم رمان «قیدار»، چاپ چهلم رمان «من‌ او»، چاپ بیست‌وششم رمان «ارمیا» و چاپ هشتم «جانستان کابلستان» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. از دیگر آثار رضا امیرخانی که عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران هم هست می‌توان به «ناصر ارمنی»، «از به»، «داستان سیستان»، «نشت نشا» و «بیوتن» اشاره کرد. گفتنی است، بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:
از بودجه ۹۵ راضی نیستم
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: از بودجه ۹۵ برای فرهنگستان زبان و ادب فارسی راضی نیستم زیرا از مجموع ۱۲ میلیارد، ۲۰۰ میلیون تومان به بودجه ما اضافه شده البته شرایط در بنیاد سعدی بهتر است.  به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: همیشه اینطور بوده که بخش‌هایی از بودجه محقق نمی‌شده و در این سال‌ها با توجه به فشارهای اقتصادی معمولا این اتفاق افتاده که بخش‌هایی محقق نشده است.  وی افزود: در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی نیز این دشواری کار وجود دارد و ما این مشکلات را داشته‌ایم. در هر حال ما سعی می‌کنیم بسازیم و به عبارتی «ما آبروی فقر و قناعت را نمی‌بریم».

ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر:
سال ۹۴ دردی از تئاتر دوا نشد
ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر پیرامون وضعیت تئاتر ایران در سال 94 گفت: درست است که سال 94 به عنوان سال تئاتر نامگذاری شده بود اما من در جلسه‌ای در حضور خود آقای جنتی هم عرض کردم در این سال چه مشکلاتی را تئاتر کشور پیش روی خود داشت. بر این اساس هم بود که ایشان سال 95 را مجدداً سال تئاتر اعلام کردند. به گزارش نسیم آنلاین، این بازیگر و فعال حوزه هنرهای نمایشی با انتقاد از وضعیت تئاتر در سال‌های اخیر افزود: در سال گذشته آنچه قرار بود اجرا شود و جزو اهداف ما بود انجام نشد و بویژه در زمینه مالی و بودجه و کمک‌های خاصی که باید صورت می‌گرفت کوتاهی شد و سال 95 هم دوباره عنوان کردند سال تئاتر باشد و آقای مرادخانی هم این را توصیه کردند که بودجه تئاتر را برای سال 95 دو برابر بودجه سال گذشته در نظر بگیرند. مدیرعامل خانه تئاتر ادامه داد: اما واقعیت قضیه و آنچه در سال 94 گذشت این بود که نه تنها کمک‌هایی به گروه‌های تئاتری برای اجرا نشد بلکه اگر هم در پاره‌ای موارد هزینه‌ای شد کمک‌های خیلی مؤثر و قاطعی نبود. راد خاطرنشان کرد: متاسفانه نکته منفی دیگری هم که باید به آن اشاره کنم این بود که از فروش گیشه 20 درصد برداشته می‌شد که این خیلی مساله جدیدی بود زیرا ما پیش از این چنین مساله‌ای را نداشتیم  و در گذشته از گروه‌های تئاتری برای اجرای نمایش حمایت‌های مالی می‌شد. ایرج راد به موضوع تعطیلی تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: همانگونه که همه می‌دانیم سالن‌های تئاترشهر مدتی تعطیل بود. دلیل آن هم بازسازی و کارهایی بود که در آن صورت می‌گرفت. بر این اساس طبیعتاً بخشی از سالن‌ها هم از دایره انتخاب گروه‌ها حذف شده بود که طبیعتاً گروه‌ها مشکلات بیشتری پیدا کردند.

پذیرش «فروشنده» در کن
بالاخره پس از چند روز حرف و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها مبنی بر حضور یا عدم حضور فیلم «فروشنده» در جشنواره کن این فیلم مسافر شصت‌ونهمین دوره این جشنواره اول جهانی شد. تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی، فیلمساز نامی ایران که پیش از این جزو لیست اعلام‌شده برای حضور در این دوره از جشنواره کن نبود، طی بررسی ویژه‌ای از سوی مسؤولان جشنواره پذیرفته شد تا همراه با فیلم «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی نمایندگان سینمای ایران در جشنواره کن امسال باشند. جشنواره‌ای که قرار است از ۱۱تا ۲۲ مه مصادف با ۲۲اردیبهشت تا ۲خرداد برگزار ‌شود.  در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن، جورج میلر، کارگردان استرالیایی فیلم «مکس دیوانه، جاده خشم» ریاست هیات داوران را برعهده دارد.


Page Generated in 0/0053 sec