printlogo


کد خبر: 156469تاریخ: 1395/2/5 00:00
مظلومی برای حفظ جایگاهش محتاج قهرمانی است
چند رقیب و یک صندلی

باربد بهراد: بعید است در پایان فصل پرویز مظلومی با کسب هر نتیجه‌ای، ولو قهرمانی در استقلال بماند. از حالا جریان‌های نزدیک به پیشکسوتان استقلال شروع به لابی برای انتخاب سرمربی
جدید کرده‌اند.
پرویز مظلومی در وضعیت خاصی به سر می‌برد. او که بیشتر از هر مربی دیگری در لیگ پانزدهم در صدر جدول به همراه تیمش حضور داشت حالا حتی با قهرمان کردن استقلال (ولو اینکه احتمالش کم است) جایی در آینده این تیم ندارد. نوع بازی‌های غالبا نتیجه‌گرای مظلومی و نداشتن ثبات باعث شده اعضای هیات مدیره این تیم تصمیم بگیرند حتی اگر مظلومی تیمش را قهرمان هم کرد به دنبال کادر فنی جدید باشند؛ افرادی که قادر به پر کردن ورزشگاه‌ها باشند و مهم‌تر از آن در کارشان ثبات وجود داشته باشد. البته با توجه به نتایج اخیر استقلال در 10 بازی آخر بعید است با توجه به سختی رقبا مظلومی قادر به قهرمان کردن این تیم باشد. اما فینال جام حذفی میانبری است برای رسیدن به دست‌کم یک جام با ارزش.اما جانشینان مظلومی که تقریبا می‌دانند در آغاز لیگ شانزدهم دیگر جایی برای کادر فنی فعلی وجود ندارد از حالا تحرکات خود را آغاز کرده‌اند تا جانشین او شوند.
علیرضا منصوریان گزینه اول است اما او اصرار به امضای قرارداد 3 ساله دارد. چیزی که بعید به نظر می‌رسد، چرا که یک نیم‌فصل نتایج بد منجر به اخراج هر مربی‌ای در استقلال خواهد شد و منصوریان حتی با داشتن قرارداد 3 ساله هم نمی‌تواند به آینده‌اش خوشبین باشد.
از سوی دیگر دوستان نزدیک و بانفوذ فرهاد مجیدی می‌خواهند با استفاده از محبوبیت این پیشکسوت استقلال او را به استقلال بیاورند. اما نکته خاص این است که مجیدی تا امروز هیچ مدرکی از هیچ جایی نگرفته است و قطعا بدون مدرک سخت است مجیدی را به استقلال آوردن. از سوی دیگر مجیدی هرگز دستیاری منصوریان را قبول نمی‌کند.
دوستان و نزدیکان هر دو پیشکسوت استقلال از حالا لابی‌های مخفیانه خود را در سطح وسیعی آغاز کرده‌اند. از نزدیک شدن به اعضای هیات‌مدیره گرفته تا مطرح کردن اسپانسرهایی که در صورت آمدن یکی از این دو همه مشکلات مالی استقلال را حل می‌کند!
اما جریان دیگری هم در کار است به مدیریت دوستان مرحوم ناصر حجازی و تنها پسرش. آنها عقیده دارند وقت اعتماد به سرمربی خوب خارجی است. تجربه موفق برانکو باعث شده آنها بخواهند مربی خارجی برای استقلال بیاورند.
پسر مرحوم حجازی چندی پیش در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری نزدیک به مهدی تاج، فاش کرد حاضر است به صورت رایگان برای استقلال برای فصل بعد مربی خارجی بیاورد. حرفی که بیان‌کننده یک جریان خاص است و باید آن را جدی گرفت. اما از آنجا که بعد از انقلاب همیشه مربیان خارجی در استقلال ناکام بودند شاید هواداران این تیم نسبت به مربی خارجی موضع منفی داشته باشند.
مربی‌ای که 3 بار به مظلومی باخته جانشینش نمی‌شود!
 باخت سنگین فولاد به استقلال تبعات سنگینی را برای اسکوچیچ و دوستان نزدیکش در بر خواهد داشت. یک تیم رسانه‌ای در حال تلاش بود اسکوچیچ را به استقلال بیاورد اما 3 شکست متوالی برابر مظلومی، آینده این مربی را کاملا عوض کرد. وضعیت کادر فنی استقلال برای فصل بعد هم اینک به صورت کامل در دست پرویز مظلومی است. او می‌تواند تیمش را در 2 جام قهرمان کند یا دست‌کم یکی از 2 جام حذفی و لیگ برتر را از آن خود کند تا شانسش را برای بقا چند برابر کند. مربی‌ای که بتواند تیمش را قهرمان کند به سختی قابل تغییر است و این واقعیت را مظلومی می‌داند. استقلال هفته‌ها بود هیچ بردی را صید نکرده بود و با شکست سنگینش برابر پرسپولیس، مظلومی آینده خود را در معرض خطر دید. اما فاصله هنوز با صدر اندک است و شاید هفته بعد تغییراتی در آن به وجود بیاید.
اما داستان مظلومی و یکی از گزینه‌های جدی جانشینی‌اش بسیار جالب شده است. یک جریان خاص با هدایت یکی از سایت‌های ورزشی پرمخاطب همه تلاش خود را کرد تا اسکوچیچ در 2 فصل اخیر سرمربی آبی‌ها شود اما قرارداد او با فولاد مانع تحقق این آرزو برای آنان شد اما با توجه به وضعیت فعلی مظلومی آنها بسیار امیدوار بودند برای آغاز لیگ شانزدهم سرانجام این ترانسفر را عملیاتی کنند. اسکوچیچ از مربیان خوشنام خارجی است اما نتایج بسیار بد او در این فصل با فولاد باعث شده شائبه‌هایی درباره توانایی‌هایش دست‌کم در بازی‌های بزرگ به وجود بیاید. اما از سوی دیگر مظلومی که می‌دانست اسکوچیچ شاید جانشین او شود در 3 بازی در این فصل بهترین نتایج ممکن را مقابل این مربی کروات گرفت. پیروزی در بازی رفت، سپس حذف فولاد در جام حذفی و حالا که عنوان شده بود استقلال پس از داربی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد ناگهان تیم مظلومی 3 گل به فولاد زد تا اینچنین اسکوچیچ بازنده بزرگ این دوئل‌های دو نفره شود.
مدیران فولاد عنوان کردند برای فصل بعد سراغ گزینه دیگری می‌روند از این رو مدیر برنامه‌های اسکوچیچ که از قضا رابطه بسیار خوبی با رسانه‌های تاثیرگذار و پرمخاطب دارد همه تلاش خود را انجام داد تا این مربی را به استقلال نزدیک کند اما باخت سنگین فولاد موجب شده هم هواداران استقلال و هم هیات‌مدیره این تیم نسبت به این مربی
دلسرد شوند.
از این رو بعید است در صورت رفتن مظلومی در هر حالتی، اسکوچیچ گزینه استقلالی‌ها باشد. بین گزینه‌های خارجی هم اینک زلاتکو کرانچار که سابقه هدایت پرسپولیس را هم در کارنامه دارد در صدر است و باید اسکوچیچ را قربانی این 3 شکست بد مقابل استقلال در این فصل دانست. شاید 2 بازی قبل که او به استقلال باخت به گردن وضعیت بد آن روزهای فولاد افتاده باشد اما حالا که به‌زعم اسکوچیچ، فولاد در بهترین حالت بود و استقلال هم به خاطر داربی وضعیت بغرنجی را تجربه می‌کرد، این شکست واقعیت‌های زیادی را درباره اسکوچیچ برملا کرد.
او در این فصل نشان داد مرد بازی‌های بزرگ نیست و پرویز مظلومی براحتی توانایی شکست دادن سه باره وی را دارد آن هم با تعداد گل‌های بیشتر نسبت به هر بازی دیگر.
 


Page Generated in 0/0052 sec