printlogo


کد خبر: 156490تاریخ: 1395/2/5 00:00
سلامت

عضو کمیسیون درمان مجلس انتقاد کرد
ابهام در تعیین تکلیف
تعرفه‌های پزشکی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی انتقاد کرد.
به گزارش مهر، نعمت‌الله منوچهری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره علت تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی سال ۹۵، بیان داشت: براساس قانون باید قبل از پایان هر سال تعرفه‌های پزشکی سال جدید اعلام شود، این درحالی است که یک ماه از سال جدید گذشته اما تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اختلاف نظر بین وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت، بر سر رقم افزایش تعرفه‌ها منجر به این دیرکرد شده است. منوچهری با بیان اینکه انتظاراتی که پزشکان برای افزایش تعرفه‌ها دارند بسیار زیاد است، تصریح کرد: با توجه به کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات، تعرفه‌های پزشکی افزایش چشمگیری پیدا کرد و حالا اگر قرار باشد هر ساله به این تعرفه‌ها نیز اضافه شود به نظر می‌رسد مشکلاتی در حوزه سلامت و صندوق‌های بیمه‌ای ایجاد شود. وی یادآور شد: اعضای شورایعالی بیمه باید هرچه سریع‌تر این مهم را تعیین تکلیف کنند زیرا هرچه بیشتر در اعلام افزایش نرخ تعرفه تاخیر صورت گیرد ممکن است برخی پزشکان خود اقدام به تعیین تعرفه‌های پزشکی کنند و هر یک رقم و قیمتی برای دستمزد خود در نظر گیرند.

واگذاری نظارت بیمارستانی
به بخش غیردولتی
«نظارت بر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها امسال به یک موسسه غیردولتی واگذار می‌شود». محمدآقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی با بیان این مطلب اظهار داشت: نظارت بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکنون در وزارت بهداشت انجام شده است اما برای نظارت بر این مراکز از نظر نیروی انسانی و روش‌های نظارتی با محدودیت و مشکلات زیادی مواجهیم. وی به ایرنا گفت: برای جبران این مشکل، امسال اقدام بسیار مهمی انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی و طراحی‌ای که از سال گذشته انجام شده است، یک موسسه غیردولتی برای نظارت بر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و اعتباربخشی این مراکز تاسیس می‌شود. به گفته آقاجانی، تلاش وزارت بهداشت این است که به کمک بخش غیردولتی، نظارت‌ها گسترش یابد و یک سیستم قوی نظارتی برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مردم و پیشگیری از تخلفات برقرار شود. معاون وزیر بهداشت درباره روش نظارت بر بیمارستان‌ها عنوان کرد: چارچوب فعالیت این موسسه غیردولتی تدوین شده است و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد اما سازوکار نظارتی این موسسه، روش‌ها و محدودیت‌های معمول وزارت بهداشت را نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: موسسه جدید نظارت و اعتباربخشی بیمارستان‌ها برای جذب نیرو و ماموران نظارتی خود نیز از روش‌های غیردولتی استفاده می‌کند و یک سازمان مستقل از وزارت بهداشت به حساب می‌آید.

60 درصد آبلیموهای بازار
تقلبی است
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بررسی آبلیموهای موجود در بازار در سال گذشته، از تقلب در 60 درصد این آبلیموها خبر داد.  رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره نتیجه بررسی آبلیموها که در سال گذشته انجام شد، به ایسنا گفت: بررسی آبلیموها انجام شد و نتایج آن به دست آمد. طبق این بررسی‌ها مشخص شد تنها حدود 40 درصد آبلیموهای موجود در بازار مشکلی نداشتند. وی با بیان اینکه در عین حال بر اساس این بررسی مشخص شد 60 درصد آبلیموهای موجود مشکل داشتند، افزود: البته این مشکل، مشکل ایمنی و سلامت نبوده است. یعنی مانند اشکالات در برخی فرآورده‌های غذایی که مصرف آنها خطرناک بوده و منجر به بیماری می‌شوند، نیست بلکه عمده آبلیموهایی که رد شدند به علت این بوده که آب لیموی طبیعی نبوده و آن را ساخته بودند. وی درباره نحوه برخورد با متقلبان در این حوزه، افزود: در این زمینه هم طبق ضوابطی که داریم، با متخلفان برخورد می‌کنیم به طوری که ابتدا پروانه آنها تعلیق می‌شود و به تدریج برخی از آنها به تعزیرات معرفی می‌شوند. همچنین آنهایی هم که جرم‌شان سبک‌تر است، تعهد می‌دهند که چنین تقلباتی را تکرار نکنند.
 


Page Generated in 0/0050 sec