printlogo


کد خبر: 156491تاریخ: 1395/2/5 00:00
آوای شهر

رئیس جمعیت هلال احمر:
هلال‌احمر درباره زلزله تهران آمادگی ندارد
«بسیاری از نهادهای کمک‌رسان در زلزله تهران بشدت آسیب‌پذیرند حتی بعید می‌دانم ستاد مرکزی هلال‌احمر نیز آمادگی داشته باشد». سیدامیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره موضوع زلزله در پایتخت عنوان کرد: زلزله موضوع روشنی است که از نظر مطالعات این اتفاق خواهد افتاد اما زمانش را هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند. وی به تسنیم گفت: در شهر پرجمعیتی زندگی می‌کنیم و توان ما هم محدود است بنابراین باید هشدار ما جدی باشد و در درجه اول تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان و بعد خود مردم به‌عنوان کسانی که باید مطالبه کنند لازم است مسائلی را رعایت کنند. ضیایی یادآور شد: از طرفی بسیاری از نهادهایی که می‌خواهند کمک‌رسانی به مردم کنند خودشان بشدت آسیب‌پذیرند، این هم یک نکته دیگری است. به هر حال ما می‌خواهیم بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی‌مان سرپا باشد. آیا در ستاد مرکزی جمعیت هلال‌احمر این آمادگی وجود دارد؟ به‌نظر من در حد قابل قبولی نیست و باید سعی بیشتری کنیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: البته کارگروه زلزله تهران را از مهر سال گذشته فعال کردیم. جلسه دارند و گفتیم از صاحب‌نظران دانشگاهی هم استفاده کنند.

توسعه مترو در انتظار مصوبه دولت
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درباره استفاده از فاینانس برای تامین واگن‌های قطار شهری و لزوم مصوبه دولت در این‌باره توضیحاتی ارائه داد. ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در این‌باره اظهار داشت: هم وزیر نفت در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و هم معاون اول رئیس‌جمهور در افتتاحیه خط متروی مهرآباد اعلام آمادگی کردند که به شهرداری تهران کمک کنند تا مشکل تحویل واگن‌های قطار شهری شهرداری تهران که در انتظار مصوبه استفاده از فاینانس است حل شود. امانی یادآور شد: در حال پیگیری هستیم تا دولت و شورای پول و اعتبار موضوع استفاده از فاینانس را برای تامین واگن‌های قطار شهری به مصوبه تبدیل کنند. امانی به خبرگزاری صداوسیما تصریح کرد: در حال حاضر روزی 700 متر حفاری تونل صورت می‌گیرد و بخش عمده احداث تونل و ریل‌گذاری خطوط 6 و 7 مترو در حال انجام است و اگر فرض را بر این بگذاریم که در پایان سال 95 خط 6 و اواسط سال 96، کار زیرساختی مترو در خط 7 تکمیل شود، اهمیت بحث تامین واگن‌ها مشخص خواهد بود چرا که اگر واگن‌ها تکمیل نشود نمی‌توان حداکثر استفاده از خطوط را برای مدیریت کاهش ترافیک و کاهش آلودگی در تهران به انجام رساند. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: اگر واگن‌های قطار شهری به‌موقع تامین شود، از ظرفیت خط 3 مترو به‌خوبی بهره‌برداری و بعد از ریل‌گذاری و تامین تجهیزات خطوط 6 و7 بهره‌برداری از این خطوط آغاز می‌شود. وی تاکید کرد: مدیریت شهری انتظار دارد دولت به قولی که داده عمل کند و اقدام بزرگ شهرداری تهران در ساخت همزمان 2 خطر مترو با تامین واگن‌ها کامل شود.

افزایش دمای هوا تاپایان هفته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از روند افزایش دمای هوای کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: طی 3 روز آینده ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز و برخی نقاط در کرمان و زاگرس جنوبی گاهی با بارش پراکنده بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به ایسنا بیان داشت: طی یکشنبه (امروز) تا ششم اردیبهشت، با گذر موج  ضعیفی از جنوب کشور، در ساعات بعدازظهر، جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان گاهی با رشد ابر و رگبار و رعد و برق موقت پیش‌بینی می‌شود. به گفته وظیفه، از یکشنبه (امروز) تا اواخر هفته دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می‌رود بیشینه دمای هوای تهران در روز چهارشنبه 8 اردیبهشت به حدود 31 درجه سلسیوس برسد که در این صورت حدود 5 درجه سلسیوس افزایش خواهد داشت و روز دوشنبه افزایش دما در سواحل خزر قابل توجه خواهد بود.


Page Generated in 0/0054 sec