printlogo


کد خبر: 156496تاریخ: 1395/2/5 00:00
اخبار

هشتگ # وکیل - مدافع - شیطان رایج شود
حسین دهباشی، کارگردان مستند انتخاباتی حسن روحانی در مطلبی در واکنش به محکومیت ایران به پرداخت 2 میلیارد دلار توسط دیوانعالی آمریکا به جرم مشارکت در کشته شدن ۲۴۱ نظامی آمریکایی در بمبگذاری در بیروت نوشت: در تاریخ اول آبان‌ماه ۶۲ در انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت ۲۴۱ نظامی که به قصد حمایت از دستاوردهای اشغال کشور لبنان توسط ارتش اسرائیل به منطقه اعزام شده بودند کشته شدند.  در تاریخ ۱۲ تیرماه ۶۷ پرواز مسافری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر توسط موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس‌وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس قطعه قطعه شد و تمام ۲۹۰ مسافر غیرنظامی آن از جمله ۶۶ کودک جان‌باختند. بعد‌ها در توافق با دولت وقت جمهوری اسلامی دولت آمریکا مبلغ ۵۵ میلیون دلار به خانواده‌های ۲۹۰ مسافر غیرنظامی حمله موشکی به هواپیمای مسافری هما پرداخت. این مبالغ به طور بلاعوض و بدون قبول مسؤولیت حادثه و در مقابل تعهد دولت ایران به پس گرفتن همه شکایات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و در شورای ایکائو و در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه و نیز اخذ اقرارنامه رسمی از خانواده قربانیان به عدم هرگونه اقامه دعوا و پیگیری‌های بعدی پرداخت شد. چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵
دیوان عالی آمریکا با اعلام حکمی غیرقابل اعتراض و غیر قابل تجدیدنظرخواهی ایران را به پرداخت 2 میلیارد (2 هزار میلیون) دلار به جهت اتهام ثابت نشده در کشته شدن ۲۴۱ نظامی آمریکایی در جریان حمایت از اسرائیل و اشغال بیروت محکوم کرده و امکان اقامه دعوا و برداشت مبالغ بیشتر و نامحدود از حساب ذخایر ارزی بلوکه ایران در آمریکا را تسهیل کرد.
پ.ن یک: سهم و تقصیر دولت‌های آمریکا و ایران در وقایع انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت که هرگز سندی درباره دخالت دولت ایران یا افرادی با تابعیت ایرانی منتشر نشد و در قتل‌عام پرواز مسافری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که رئیس‌جمهور آمریکا شخصا به خاطر آن به فرمانده ناو موشک‌انداز مدال‌های افتخار و شجاعت اعطا کرد برابر نیست، هست؟
پ.ن دو: حتی با فرض غیرمنطقی برابری 2 واقعه پیش‌گفته به سادگی می‌توان محاسبه کرد که علی‌الحساب خونبهای هر یک از نظامیان متجاوز آمریکایی در سرزمین بیگانه حدود ۴۵ برابر(!) مسافران غیرنظامی ایرانی در خاک کشور خودشان محاسبه و پرداخت شده اگرچه این میزان امکان افزایش نیز دارد.
پ. ن سه: مقامات بانک مرکزی و وزارت خارجه و نهاد ریاست‌جمهوری در دولت فعلی ایران دست‌کم تاکنون بی‌هیچ اشاره‌ای به تبعیض باورنکردنی میان خونبهای شهروندان 2 کشور تنها از محکومیت در دیوانعالی آمریکا ابراز نارضایتی کردند، در عین حال در حالی که کماکان امکان دسترسی کشورمان به اموال خود میسر نیست تصمیم دولت آمریکا را در برداشت از ذخایر بلوکه‌ ایران نقض برجام ندانسته و اعتراض معترضان هموطن خود را به پیمان‌شکنی آمریکا در پسابرجام مردود دانستند.
پ.ن چهار: به گمان نگارنده کَم‌کَمک و مع‌الاسف باید تعبیر و هشتگ دقیق و جدیدی در واژه‌شناسی فهم رفتار برخی مسؤولان ایرانی در تعامل با بیگانگان رایج شود: # وکیل_مدافع_شیطان
خونبهای هر آمریکایی در سرزمین بیگانه (۲۰۰۰ میلیون دلار برای ۲۴۱ نظامی) حدود ۴۵ برابر هر ایرانی در خاک کشور خودش
(۵۵ میلیون دلار برای ۲۹۰ غیرنظامی) پرداخت شده، مچکریم!


تشییع پیکر شهید تیپ نوهد
با حضور فرمانده نزاجا
پیکر شهید سروان حسین همتی که در دفاع از حرم حضرت زینب در سوریه به شهادت رسیده، صبح روز شنبه تشییع و به خاک سپرده شد.به گزارش فارس، سروان حسین همتی از رزمندگان تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش بود که در سوریه به شهادت رسیده است.پیکر این شهید 27 ساله با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش و حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش به همراه خیل عظیم مردم صفادشت شهریار تشییع و در گلزار شهدای امامزاده حمزه به خاک سپرده شد.

 


Page Generated in 0/0093 sec