printlogo


کد خبر: 156513تاریخ: 1395/2/6 00:00
اخبار

  مراد مجلسی، مشاور قائم‌مقام ارشد مدیرعامل ایران‌خودرو به‌عنوان مدیرعامل شرکت مشترک ایران خودرو و پژو منصوب شد.
 معاون وزیر کار خبر داد افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در انتظار تایید دولت است.
 معاون فنی مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور گفت: در اجرای طرح سامانه مدیریت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، ۸۵ درصد تسهیلات مالی بلاعوض به‌ کشاورزان بدون اتلاف وقت پرداخت می‌شود.
 موسسه رتبه‌بندی کپیتال اینتلیجنس در جدیدترین گزارش خود ریسک اعتباری بلندمدت ایران را منفیBB و ریسک اعتباری کوتاه‌مدت ایران را B اعلام کرد.
 رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نمونه‌برداری‌هایی از پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های بنزین تهران انجام شده و فقط در یک مورد میزان بنزن موجود در بنزین بالاتر از حد استاندارد بوده است.
 رئیس آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: اگر شرایط مساعد باشد ایران روزانه حدود 500 هزار بشکه نفت اضافه به بازار عرضه خواهد کرد.
 هومن فتحی، مدیرکل بین‌الملل وزارت جهادکشاورزی درباره مصوبه دولت برای کشت فراسرزمینی، گفت: در حال حاضر مجموعه بسیار خوبی از اراضی مرغوب در کشورهای مختلف در اختیار ایران است. ‌
 امیرحسین گرکانی، مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی با اشاره به اینکه شاخص مقاوم‌سازی واحدهای روستایی به ۳۹درصد رسیده است، گفت: این شاخص تا سال ۱۴۰۵ باید به۷۰درصد برسد.
 معاون وزیر نیرو با بیان اینکه اکنون ۵۴درصد از آب شرب کشور در شهرها و ۸۰درصد از آب روستاها از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: به‌طور میانگین ۶۳درصد از آب شرب کشور از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود و در این میان ۱۸ حوضه آبریز به عنوان بخش‌های پرچالش آبی کشور شناسایی شد.
 رویترز نوشت: نورمن لامونت، مسؤول ویژه تجارت با ایران در دولت انگلیس گفت بانک‌های این کشور همچنان برای تأمین مالی مبادلات تجاری با ایران اکراه دارند.
 رئیس هیات مدیره هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: کارشکنی بانک‌های ترک برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همچنان ادامه دارد.
 سود دریافتی از ۶۱ شرکت حاضر در سبد سهام عدالت از سال ۸۵ تا نیمه فروردین امسال ۱۸۶هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال بوده است.
 نصرالله رضازاده، رئیس اتحادیه صنعت پلاستیک گفت: در سال ۹۴ حدود یکهزار واحدتولیدی صنعت پلاستیک تعطیل شده است.
 معاون شهرسازی و معماری وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به مقاومت بدنه وزارت راه‌وشهرسازی با انتشار مصوبات کمیسیون ماده ۵، گفت: ۷۹ درصد از بودجه شهرداری‌ها از ساخت‌وسازهای قانونی و غیرقانونی تامین می‌شود.
 رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: قیمت خودرو در سال جاری باید کاهش یابد.


تورم فروردین به 2/11 درصد رسید
بانک مرکزی نرخ تورم را در پایان فروردین امسال با 7/0 درصد کاهش نسبت به ماه قبل 2/11 درصد و تورم نقطه‌به‌نقطه را با 9/0 درصد کاهش 4/7 درصد حساب کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در فروردین‌ماه به عدد 9/235 رسید که نسبت به ماه قبل 5/0 درصد افزایش یافت. این شاخص نسبت به فروردین پارسال معادل 4/7 درصد افزایش داشته است.


افزایش تعرفه واردات اقلام صنعتی
براساس تعرفه‌های اعلام شده برای واردات کالا در سال جاری، فولاد، کاغذ، برخی قطعات و محصولات لوازم خانگی و تایر از مهم‌ترین کالاهایی هستند که تعرفه واردات‌شان افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، هیات وزیران تعرفه‌های جدید پیشنهادی برای واردات کالا در سال 1395 را تصویب کرد که بر این اساس تعرفه ورود برخی کالاها افزایش یافته، برخی تعرفه‌ها ثابت مانده و بعضا تعرفه ورود کالاهایی کاهش یافته یا به طور کل حذف شده است. بر این اساس میزان حقوق ورودی و سود بازرگانی انواع کاغذ فتوکپی و تیشوی کربر از 15 درصد به 20 درصد افزایش پیدا کرد. تعرفه واردات فولاد در سال 1395 به حداکثر 20 درصد و درباره محصولات فولادی چون ورق، نوار، پروفیل، میلگرد و... به 26 درصد رسیده است. انواع تایر نیز در سال جاری مشمول افزایش تعرفه واردات شده است، به‌گونه‌ای که تعرفه واردات تایر باری و اتوبوسی از 15 به 20 درصد افزایش یافته و سایر تایرها نیز مانند سال گذشته تعرفه واردات 20 درصدی دارند.


Page Generated in 0/0057 sec