printlogo


کد خبر: 156520تاریخ: 1395/2/6 00:00
نبض جامعه

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر داد
استخدام 5هزار معلم در سال95
وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ آزمون استخدامی برای جذب حداقل ۵ هزار نفر در این وزارتخانه برگزار می‌کند. به گزارش ایلنا، محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای دانشگاه فرهنگیان سال حساس و نقطه عطفی است و خروجی‌های آن تحویل نظام آموزشی می‌شوند و دستاوردهایش از نظر کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وی درباره فارغ‌التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان گفت: یک‌ بخش افرادی هستند که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شدند و حدود 12 هزار نفر مهر ماه امسال وارد مدارس می‌شوند. به گفته سرپرست دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ آزمون استخدامی برای جذب حداقل ۵ هزار نفر در این وزارتخانه، برگزار می‌کند. مهرمحمدی یادآورشد: 5 هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی در حال طی دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند که مهر ماه وارد مدارس می‌شوند. وی درباره ورودی‌های امسال دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: ظرفیت ما 12 هزار نفر است که بخشی از طریق آزمون استخدامی و برخی از کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.  سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دو روش در نظر گرفتیم اول اینکه 7 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و 5 هزار نفر از طریق آزمون سراسری یا برعکس انجام شود.

پرداخت وام ویژه
به دانشجویان دکترا
امسال با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مبلغی مختص وام ویژه دکترا برای دانشجویان این مقطع اختصاص یافته است. ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره وام ویژه دانشجویان دکترا به مهر گفت: مبلغی را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای وام ویژه دانشجویان دکترا دریافت کرده‌ایم همچنین مبلغی نیز از درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان به این موضوع اختصاص داده‌ایم. وی بیان داشت: بنا داریم تسهیلاتی نیز از بانک دریافت کرده و در سال تحصیلی جاری به تعداد بیشتری از دانشجویان وام دکترا ارائه دهیم. به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان، امسال در بحث وام ویژه دانشجویان دکترا در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پرداختی خواهیم داشت، یعنی ۳ میلیارد تومان پرداختی سال ۹۳ به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش می‌یابد. وی یادآور شد: در سال ۹۵ ما در صندوق رفاه دانشجویان به تمام دانشجویان دکترای متقاضی دارای شرایط وام پرداخت خواهیم کرد. به هر دانشجو حدود ۶۰۰ هزار تومان و به هر دانشجوی دکترای پژوهش ‌محور نیز حدود ۷۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

تأمین نشدن بودجه مهار ایدز
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بودجه اختصاص یافته برای مهار بیماری ایدز انتقاد کرد. به گزارش ایرنا، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیته فنی حمایت‌های اجتماعی ایدز که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از دستگاه‌های گوناگون برگزار شد، بیان داشت: برخی رسانه‌های جمعی اعلام کرده‌اند آمادگی تهیه فیلم‌های کوتاه یا تیزرهای تبلیغاتی آگاهی بخش را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند. وی بودجه تخصیص یافته برای مهار بیماری ایدز را اندک دانست و کمبود آن را در مهار این بیماری یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد. به گفته میدری، دستگاه‌های گوناگون دخیل در مهار آسیب‌های اجتماعی با نشست‌های منظم می‌توانند موجب هم‌افزایی نهادها برای مهار آسیب‌ها شوند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه روند آسیب‌های اجتماعی هشداردهنده است، تاکید کرد: جهت‌های اجتماعی، پیشگیری خاص خود را می‌طلبد. ماهیت آسیب‌های اجتماعی تغییر می‌کند که بر اثر این تغییر، رفتارهای نوینی را برای کنترل باید به کار گرفت.
 


Page Generated in 0/0054 sec