printlogo


کد خبر: 156531تاریخ: 1395/2/6 00:00
عمران‌زاده اخراج شد یا مصدوم است؟
سیاست عجیب آبی‌ها

باربد بهراد: مورد حنیف عمران‌زاده و سیاست عجیب باشگاه استقلال موجب شده باز هم شاهد چند صدایی در این باشگاه باشیم. مهم‌ترین خبر درباره حنیف عمران‌زاده این بود که اواخر هفته گذشته و در آستانه بازی با فولاد از سوی کادر فنی اعلام شد این بازیکن جایی در لیست 18 نفره ندارد و از حالا در اختیار باشگاه است. استقلال بدون حنیف مقابل فولاد صف‌آرایی کرد و به نظر می‌رسید قرار است افشارزاده باز هم وساطت این مدافع پرحاشیه را کند.
طبق انتظار ظهر روز شنبه جلسه‌ای بین حنیف عمران‌زاده که خودش علاقه دارد از سوی هواداران با لقب «بچه‌غول» خطاب شود و افشارزاده برگزار شد و در انتهای نشست ناگهان سایت رسمی آبی‌ها در خبری اعلام کرد عمران‌زاده به دلیل مصدومیت فصل را از دست داد. یعنی در 3 بازی پیش‌رو در 20 روز آینده دیگر خبری از عمران‌زاده در ترکیب اصلی آبی‌ها نخواهد بود.
مدیرعامل باشگاه استقلال در این باره می‌گوید: «حنیف فعلا در حال فیزیوتراپی است و در جلسه امروز مشخص شد وی به دلیل مصدومیت توانایی همراهی استقلال را تا پایان فصل ندارد.»
مدیرعامل استقلال با تمجید از عملکرد مدافع تیمش اضافه کرد: «حنیف فرزند استقلال است. او همواره با تعصبی مثال‌زدنی در بازی‌ها و حتی در تمرینات تیم حاضر شده است. باشگاه استقلال هم همیشه قدر بازیکنان متعصب و غیرتمند خود را می‌داند. هر چند غیبت حنیف در بازی‌های پیش‌رو خبر بسیار بدی برای ما بود اما امیدوارم عمران‌زاده پس از رفع مصدومیتش دوباره به خانه خودش بازگردد».  اما وقتی قضیه جالب‌تر می‌شود که دکتر نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگاران رسما می‌گوید حنیف عمران‌زاده هیچ مصدومیتی ندارد و نمی‌داند باشگاه چه حرفی درباره مصدومیت کهنه او زده است. در آخرین تمرینات استقلال هم او بدون هیچ مشکلی در حال تمرین بود و کنار ماندنش از لیست بازی با فولاد هم از سوی مظلومی دلایل انضباطی صرف عنوان شد. اما مشخص نیست بهرام افشارزاده این مدیر کارکشته و قدیمی ورزش ایران چگونه برای توجیه کار خود که همان اخراج محترمانه تا پایان فصل است از واژه مصدومیت بهره برده است. دست‌کم بهتر بود مسؤولان باشگاه استقلال اعم از مدیرعامل، بازیکن و پزشک در یک اتاق بنشینند و حرف‌هایشان را یکی کنند تا اینچنین دم خروس بیرون نزند.  عمران‌زاده به همراه مگویان از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال در داربی هشتادودوم بودند، حالا به نظر می‌رسد مظلومی با بیرون کردن حنیف می‌خواهد همه 4 گل را به عملکرد او سنجاق کند تا اینچنین خودش را از آن باخت تاریخی مبرا کند. کاش دست‌کم آبی‌ها در این جور موارد یکصدا بودند تا اینچنین شاهد گاف‌های پرتعداد نباشیم.
اختلاف ساده‌ای که پیچیده شد
مدافع استقلال در شرایطی از این تیم کنار گذاشته شده که نه مصدوم است و نه بی‌انگیزه اما اختلاف‌نظر او با یکی از بازیکنان آبی باعث شده کادر فنی او را کنار بگذارد.
پشت‌پرده کنار گذاشتن حنیف عمران‌زاده از استقلال چیست؟ این پرسشی است که اهالی فوتبال دنبال جواب دقیق برای آن می‌گردند. ماجرا نه به امروز و دیروز که به هفته‌ها قبل باز می‌گردد. آنجا که در بازی دوستانه استقلال با راه‌آهن حنیف عمران‌زاده مدافع با سابقه ۹ ساله این تیم با مهدی رحمتی درگیری لفظی پیدا کرد و در همان وسط زمین بگو و مگو بالا گرفت. عمران‌زاده که توقع برخی حرف‌ها را از سوی رحمتی وسط زمین نداشت جواب پس داد و دوستانی که تا دیروز رفیق گرمابه و گلستان بودند و هم‌اتاقی‌های دیرین، دچار اختلاف شدند. رحمتی و عمران‌زاده را با پیشقدم شدن حنیف آشتی دادند اما این دلگیری همچنان برای عمران‌زاده باقی ماند. نمونه این اتفاق چند بار دیگر با شدت بیشتر و کمتر وسط زمین یا در اتاق تکرار شد تا اینکه در داربی به اوج خود رسید.
دلخوری عمران‌زاده یک طرف، شکست سنگین از پرسپولیس طرف دیگر و البته فوت اولادی کار را به جایی رساند که عمران‌زاده پیش از به اردو رفتن استقلال به صورت شخصی از فرزاد مجیدی خواست تا دیگر با رحمتی هم‌اتاق نباشد. این درخواست مدافع استقلال در حالی که موجب تعجب همه شده بود پس از ساعتی چنین پاسخی پیدا کرد: «اگر نمی‌خواهی با رحمتی هم‌اتاق باشی می‌توانی بروی». عمران‌زاده که توقع چنین پاسخی را نداشت، پاسخ داد: «پس می‌روم» البته رفت تا دلخوری ساده‌ای که می‌توانست با وساطت پایان یابد، تبدیل به موضع‌گیری باشگاه شود و باشگاه اعلام کند: به دلیل بی‌انگیزگی«!» عمران‌زاده کنار گذاشته شده است. این موضع‌گیری باشگاه عصبانیت عمران‌زاده را بیشتر هم کرد و اعلام کرد: «نگذارید دهانم را باز کنم.»کار به این تهدید که کشیده شد افشارزاده وسط آمد، او اعلام کرد «موضوع حاد نیست، عمران‌زاده مصدوم بوده و مشکل حل می‌شود.» این حرف اما با واکنش دکتر نوروزی مواجه شد و او طی مصاحبه‌ای تاکید کرد عمران‌زاده مصدوم نیست! این اظهارنظر آخر همه را متوجه تناقضی در باشگاه کرد با این مفهوم که افشارزاده می‌خواهد عمران‌زاده را بازگرداند اما موانعی سر راه دارد. افشارزاده البته می‌کوشد مشکل حنیف را حل کند، مظلومی هم مخالف نیست اما برخی دوستان رحمتی هنوز در این رابطه سنگ‌اندازی می‌کنند. با این وجود می‌توان احتمال داد که عمران‌زاده بزودی به استقلال بازگردد چون هم مدیر و هم مربی و هم خود عمران‌زاده مشکلی برای بازگشت ندارند اما هنوز چالش‌هایی حل نشده باقی مانده است.  به هر حال این اختلاف بین رحمتی و عمران‌زاده که روزگاری بیشترین حد رفاقت را داشتند و حنیف به مثابه پسر رحمتی بود در حالی که می‌توانست آسان‌تر حل شود، امروز اندکی پیچیده شده و به نظر می‌رسد کمبود تجربه در ایجاد آن نقش داشته است. باید دید در نهایت افشارزاده چگونه می‌تواند این موضوع را حل کند.
افشارزاده:رحمتی نقشی در ماجرای حنیف ندارد
مدیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه مدیریتش در این باشگاه را ادامه خواهد داد، نقش رحمتی در کنار گذاشته شدن عمران‌زاده را تکذیب و تاکید کرد پرویز مظلومی همچنان در استقلال خواهد بود.
بهرام افشارزاده درباره آخرین وضعیت حنیف عمران‌زاده و اینکه گفته می‌شود این بازیکن به دلایلی غیر از مصدومیت از ترکیب استقلال کنار گذاشته شده است، توضیحاتی داد و گفت: درباره همه این قضایا یک ساعت و نیم با حنیف صحبت کردم. این بازیکن مصدومیت جزئی دارد و از درگذشت مهرداد اولادی بسیار متأثر است. حنیف فرزند استقلال است و جزو بهترین‌های تیم است اما با خاطر مصدومیتی که با آن مواجه شده فعلا به طور اختصاصی تمرین می‌کند. اما سوالم این است که آیا دیگر بازیکنان باشگاه‌ها را هم به این اندازه رصد می‌کنید؟ سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود مهدی رحمتی درباره مسائل مربوط به عمران‌زاده نقش دارد، تاکید کرد: قویا این موضوع را تکذیب می‌کنم؛ استقلال تیم منسجمی است و همه بازیکنان آن با هم دوست هستند؛ این موضوع را تکذیب می‌کنم و تایید می‌کنم که رحمتی و عمران‌زاده با هم ارتباط خوبی دارند.  من شخصاً به حنیف عمران‌زاده علاقه‌مندم و عملکردش را تایید می‌کنم، همان طور که گفتم او تحت تأثیر یکسری مسائل مثل درگذشت مهرداد اولادی شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل فعلا با تیم نیست. وی درباره اینکه «آیا عمران‌زاده در چند دیدار باقی‌مانده تا پایان لیگ به ترکیب استقلال بازخواهد گشت»، گفت: اگر مصدومیت این بازیکن برطرف شود در ترکیب قرار می‌گیرد اما خواهشم این است اجازه بدهید در این 4-3 هفته پایانی لیگ کارمان را انجام بدهیم.
 


Page Generated in 0/0088 sec