مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه امسال ۱۰۵۰ کیلومتر راهآهن در پروژه دوخطهسازی زیرسازی میشود، گفت: تأمین مالی این پروژه از محل ردیف ماده ۷۰ در بودجه ۹۵ خواهد بود. محسن پورسیدآقایی در نشست خبری از زیرسازی 1050 کیلومتر خط آهن در پروژه دوخطهسازی راهآهن در سال جاری خبر داد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه تامین مالی زیرسازی 1050 کیلومتر خط آهن گفت: اعتبار ساخت این خطوط از محل ردیفهای عمرانی است، ردیف ماده 70 از محل 10 درصد عوارض گازوئیل طبق وعده دولت امسال در بودجه 95 به راهآهن اختصاص مییابد. مدیرعامل راهآهن افزود: مقرر شده 550 میلیارد تومان از محل عوارض 10 درصدی گازوئیل به توسعه این خطوط اختصاص یابد. معاون وزیر راهوشهرسازی اظهار داشت: راهآهن جمهوری اسلامی ایران 3 وظیفه اساسی جابهجایی بار، جابهجایی مسافر و ارتقای ایمنی در شبکه دارد. پورسیدآقایی افزود: ترانزیت ریلی سال قبل نسبت به سال 93، 97 درصد رشد داشت و از 727 هزار تن به یکمیلیون و 425 هزار تن در سال 94 رسید. وی با اشاره به اینکه سال گذشته 750 کیلومتر خط جدید (دوخطه و حومهای) زیرسازی شد، گفت: همچنین 750 کیلومتر زیرسازی خطوط جدید 2 تا 4 خطه انجام شد و 250 کیلومتر ریلگذاری داشتیم. وی اظهار داشت: در بخش حمل ریلی بار، امسال ظرفیت را از 6/35 میلیون تن به 5/40 میلیون تن افزایش میدهیم، ضمن آنکه ترانزیت هم با رشد 109 درصدی به 3 میلیون تن افزایش خواهد یافت. مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک قرارگاه خاتمالانبیا به راهآهن برای پرداخت حقوق کارکنان در پایان سال گذشته توضیح داد: با قرارگاه خاتمالانبیا همکاری مطلوبی داریم، آنها در پایان سال گذشته با راهآهن همکاری کردند. پورسیدآقایی توضیح داد: قرارگاه خاتم، در قبال دریافت حواله آهن 30 میلیارد تومانی که از سازمان بنادر و دریانوردی طلب داشت را دریافت و به راهآهن پرداخت کرد تا حقوق کارکنان را پرداخت کنیم.